Vad hände med vattenmärknings tekniken

Inaktiv
Vad hände med vattenmärknings tekniken

Det var ett tag sen jag hörde om det här med att vattenmärka musik. Genom att typ trolla in en kod i musik filen så kan man spåra den till köparen av filen och därmed vem som ladda upp filen på TPB. Men vad hände med den tekniken? Istället för iPred så skulle man väll kunna ta den? Om det nu inte vore för att den borta. Vi kan väl leta upp den igen. När var senaste gången du såg den och vart var du då blir som vanligt första steget i att hitta det borttappade.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Jee
Medlem

Är ju antagligen inte särskilt svårt att bli av med sånna skydd. Så det var väll inte värt att använda antar jag.


signatur

Eller inte?

Medlem

det kanske kostade for mkt

Medlem

Är det bara jag som funderar på om det inte blir lurigt att ha register över vem som köper precis vilken skiva i hela världen? Jag menar, det säljs ganska många skivor, och om man måste legitimera sig varje gång... Jag vet inte riktigt, det luktar t.o.m storebror än FRA och IPRED tillsammans.

Dessutom är det här med musiksmak något som är väldigt personligt och ofta mer laddat än vad man kan tro. Kan tänka mig att folk skulle reagera på musiksmaksregistrering ungefär som de skulle reagera på åsiktsregistrering.


signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

Inaktiv

Den bara försvann spårlöst helt enkelt. Ett av livets alla mysterier


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

den tvättades bort, akilleshäl vetu

1
Skriv svar