Diskutera - Spel som BORDE ha försenats

Medlem
Anthem från BioWare

Hypen var total och förhandsbokningarna haglade in. Men jösses vilken flopp. Det gnager mig fortfarande för att det var så snyggt och enormt tillfredsställande att kunna flyga runt hur som helst. Potentialen är och var enorm men ett berg av idiotiska beslut och ett pengakrävande EA förstörde allt.


signatur

PSN: Smartisrules 🎮

Medlem

Vampire the masquerade bloodlines

Ett helt fantastiskt spel som nästintill floppade pga buggarna och faktumet att det släpptes samtidigt som half-life 2. Nu har det ju blivit till en gammal klassiker och oslipad diamant, speciellt efter alla community patches men vid release var det väldigt synd att det gick som det gick.

Skribent
Skrivet av Dudinkalv:

Vampire the masquerade bloodlines

Ett helt fantastiskt spel som nästintill floppade pga buggarna och faktumet att det släpptes samtidigt som half-life 2. Nu har det ju blivit till en gammal klassiker och oslipad diamant, speciellt efter alla community patches men vid release var det väldigt synd att det gick som det gick.

Det sjuka med det spelet var ju att det var färdigt ett år innan HL2 (dvs till HL2 första releasedatum). De fick ju inte släppa spelet för att det hade samma grafikmotor eller något. Så de kunde använt HL2s försening till att polera sitt eget spel...

Men som du säger, opolerad diamant som många av Troikas spel. Två andra spel som också kan läggas till "ofärdig-listan" är deras Tempel of Elemental Evil och Arcanum. Båda fantastiska spel, men buggar så in i h-vete när de släpptes.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Alla battlefield sen bf4! Vi är beta testare minst ett år efter release...

Medlem

Starfield 😁

kan summera hela tråden med allt som har rörts av folket från black isle/troika/obsidian. Ingen har nämnt KotoR 2

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Njae, det har du nog rätt i. Dock är det nog "enklare" att skriva kod till 1 eller 2 specifika hårdvaror än något som ska kunna lira med 100000000 olika varianter av hårdvara (pc, xbox, ps osv)

Ja, det lär det vara.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Scarra84:

Alla battlefield sen bf4! Vi är beta testare minst ett år efter release...

Jag tycker BF1 funkade ganska bra. Dock spelade jag på PlayStation. Det är ju annorlunda med PC och dess nycker

Medlem
Skrivet av BiffTannen:

Jag tycker BF1 funkade ganska bra. Dock spelade jag på PlayStation. Det är ju annorlunda med PC och dess nycker

Tyckte det funkade ganska bra på PC ändå, och då körde jag ändå vid release.

Batman: Arkham Knight hade dock mått bra av att försenas till PC. Det var ju ett haveri vid release till den grad att det tillfälligt togs bort från steam.

HZD hade jag inga problem med när det släpptes till PC, även om många andra var tvungna att vänta x antal patchar för att de skulle kunna spela det relativt problemfritt.

Skrivet av Augustus:

Alpha Protocol. Helt magiskt koncept och även om jag gillade det skarpt och är sur över att det inte går att spela på senare xboxkonsoler så kan jag inte förneka att spelet var en buggfest utan dess like.

Jag skaffade det på PC och hade rejält kul med det, men ja, dess buggar och brister var ganska stora. Har inte provat men det verkar som folk fortfarande kan köra det, även folk som säger att det funkar på steamdeck. Sen att spelet inte går att köpa längre är en annan femma..

Medlem

TES V: Skyrim

Utan mods hade spelet aldrig funkat för mig.

Medlem

senaste battlefield borde ha försenats till evigheten


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:

Tyckte det funkade ganska bra på PC ändå, och då körde jag ändå vid release.

Batman: Arkham Knight hade dock mått bra av att försenas till PC. Det var ju ett haveri vid release till den grad att det tillfälligt togs bort från steam.

HZD hade jag inga problem med när det släpptes till PC, även om många andra var tvungna att vänta x antal patchar för att de skulle kunna spela det relativt problemfritt.

Jag skaffade det på PC och hade rejält kul med det, men ja, dess buggar och brister var ganska stora. Har inte provat men det verkar som folk fortfarande kan köra det, även folk som säger att det funkar på steamdeck. Sen att spelet inte går att köpa längre är en annan femma..

Jag tror jag har ett ex på skiva till Xbox 360. Men det funkar ju inte… hoppas de försöker på nytt med liknande tema snart!

Medlem
Skrivet av Smartisrules:

Anthem...

Tråden handlar iofs om "spel som borde ha försenats." Anthem hade knappats blivit mycket bättre av en försening på ett år då det var hela designen led i grunden och inte några mindre designval eller buggar som tog ner det.

Ett bra exempel på detta är BF4 och BF2042. BF4 led som fan vid release men kunde bli fixad relativt snabbt då mycket fel var buggar. Ett år senare så är BF2042 fortfarande en stor flopp trots ett antal uppdateringar.

12
Skriv svar