Google har redan bommat igen Stadias online-affär

Robot
Google har redan bommat igen Stadias online-affär

Det är snabba ryck för google att städa ut efter Stadia.

#Google, #Stadia


Medlem

Det är väl helt naturligt att man stänger butiken?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

"Stadia kommer läggas ned, precis som 90% av Googles andra produkter."
"We will remain committed to Stadia as a platform."
*Stadia läggs ned*

Någon som är förvånad?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Broshimitsu:

"Stadia kommer läggas ned, precis som 90% av Googles andra produkter."
"We will remain committed to Stadia as a platform."
*Stadia läggs ned*

Någon som är förvånad?


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Var väl redan en flopp vid lansering.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

var nog ganska väntat. Lovar man refund på köp i affären utan tidsgräns, så gör man inte det före affären är stängd för nya köp

Medlem

Lite som Intel med Arc. Det är en rejäl uppförsbacke innan man är ikapp dom som redan sysslat med samma sak betydligt längre.

Medlem

Finns väl alltid folk som helt missar att dom ska stänga och vill fortsätta köpa spel, så känns ju som rätt beslut att stänga butiken så snabbt som möjligt.

Medlem

Föga förvånande att Stadia läggs ner.


signatur

I drank what?

Medlem

Tur att det inte blev större innan det lades ner.
Nu verkar det bara vara en handfull exklusiva titlar som kanske aldrig går att spela igen.
https://kotaku.com/google-stadia-exclusive-games-pac-man-gylt...

Geeks Gaming
Skrivet av Sapiens:

Tur att det inte blev större innan det lades ner.
Nu verkar det bara vara en handfull exklusiva titlar som kanske aldrig går att spela igen.
https://kotaku.com/google-stadia-exclusive-games-pac-man-gylt...

Hoppas man släpper det på andra ställen. Just gylt såg ju mysigt ut.
Med det sagt hade jag ingen aning om att Stadia ens hade exklusiva titlar 😳

Medlem

Tekniken Stadia var/är helt fenomenal. Men det skulle behövas en lokal maskin, konsol, som streamingen skulle ha hjälpt till med att driva. Typ det som molnet skulle ha hjälpt Xbox One om inte tekniken skulle ha sålts.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Tekniken Stadia var/är helt fenomenal. Men det skulle behövas en lokal maskin, konsol, som streamingen skulle ha hjälpt till med att driva. Typ det som molnet skulle ha hjälpt Xbox One om inte tekniken skulle ha sålts.

Varför då? En stor del av nyttan med streaming försvinner om man ändå måste låsas på en lokal maskin.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Tekniken Stadia var/är helt fenomenal. Men det skulle behövas en lokal maskin, konsol, som streamingen skulle ha hjälpt till med att driva. Typ det som molnet skulle ha hjälpt Xbox One om inte tekniken skulle ha sålts.

Det är möjligt att det kommer på en annan plattform, precis som det var på gång till Xbox. Men det är en jättedålig idé för en renodlad spelstreamingstjänst eftersom själva poängen är att du ska kunna spela på vilken enhet som helst som klarar av att spela upp video, har en internetuppkoppling och bluetooth (eller motsvarande) för handkontrollen. Ställer du krav på att enheten ska kunna hantera avancerad 3D-grafik blir helt plötsligt något helt annat. Antingen blir det en dedikerad konsol där du bara kan spela på den, eller så måste utvecklarna anpassa sitt spel till hundratals olika hårdvaror. De flesta nya mobiler skulle klara av det (om än väldigt olika bra), men TV-apparaters inbyggda operativsystem och mediaboxar/mediastickor och liknande skulle inte kunna det.

Skrivet av Freeman79a:

Tekniken Stadia var/är helt fenomenal. Men det skulle behövas en lokal maskin, konsol, som streamingen skulle ha hjälpt till med att driva. Typ det som molnet skulle ha hjälpt Xbox One om inte tekniken skulle ha sålts.

Vad är poängen med Stadia om du behöver lokal hårdvara?


signatur

i7 4790k | 16GB DDR3 | GTX 1070

Medlem
Skrivet av Broshimitsu:

"Stadia kommer läggas ned, precis som 90% av Googles andra produkter."
"We will remain committed to Stadia as a platform."
*Stadia läggs ned*

Någon som är förvånad?

Hot take: PlayStation 5 kommer slutas tillverka.

Medlem

Nu får man bara hoppas att Microsoft får tummen ur och släpper sin "chromecast" för xcloud

Ofi
Medlem

Köpen ur butiken stoppades redan tidigare i veckan i samband med att de informerade att tjänsten läggs ner.

Medlem

Skönt att dom stänger ned.

Geeks Gaming
Skrivet av Thane:

Hot take: PlayStation 5 kommer slutas tillverka.

Helt rätt. Detta är jag väldigt säker på också

Medlem
Skrivet av Thane:

Hot take: PlayStation 5 kommer slutas tillverka.

kanske om 8 år men då går ju fortfarande spelen att spelas det gör inte stadia

eld
Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Tekniken Stadia var/är helt fenomenal. Men det skulle behövas en lokal maskin, konsol, som streamingen skulle ha hjälpt till med att driva. Typ det som molnet skulle ha hjälpt Xbox One om inte tekniken skulle ha sålts.

Det var en konstig idé som inte riktigt fungerade i verkligheten, spelen blir inte snyggare för att en server sitter och pushar ut saker som inte kan syncas ordentligt med hårdvaran.

Stöd från en server i verkligheten fungerar mer som i MMO-spel, eller flightsimulator där en jätteserver kan dela ut små bitar av massiv data som aldrig hade fått plats på klienten.

ZF
Medlem

Tråkigt. Det var fint att ha en helt knäpptyst konsol som knappt drog ström för gratis onlinespel.

Får kanske skaffa en Evercade med komplett bibliotek för returpengen. Den borde vara ganska säker för all vändningar i styrelserummen.

Skrivet av Tiggaren:

Lite som Intel med Arc. Det är en rejäl uppförsbacke innan man är ikapp dom som redan sysslat med samma sak betydligt längre.

Fast, var det inte så att Arc redan är betydligt bättre än alternativen? I effektivt/ kostnad sett alltså. Att toppnivån är efter är såklart sant, då de inte gjort något motsvarande Nvida eller AMD där.

Och kanske aldrig kommer, men hoppas inte media hjälper till att såga ner det med.

Medlem

Är Phil Harrison med vid lanseringen så har man lite uppförsbacke.
Han var på Sony vid PS3, Microsoft vid Xbone, och Google vid Stadia lanseringen.

Undrar var han får nästa uppdrag.

ZF
Medlem
Skrivet av Iskariot:

Undrar var han får nästa uppdrag.

NASA. Månlandningen 2.

På riktigt den här gången, så risken för fiasko är inte obetydlig. Stackars Phil.

Medlem
Skrivet av ZF:

Fast, var det inte så att Arc redan är betydligt bättre än alternativen? I effektivt/ kostnad sett alltså. Att toppnivån är efter är såklart sant, då de inte gjort något motsvarande Nvida eller AMD där.

Och kanske aldrig kommer, men hoppas inte media hjälper till att såga ner det med.

Så kan det nog vara har inte hängt med i alla svängar. Tänkte mer också på att det är svårt varumärkes-mässigt att ta sig in
som "ny" spelare inom ett segment. Oftast kör kunder vidare på det man alltid haft och varit nöjd med
och det krävs något extra-ordinärt för att man skulle vilja byta. Kanske Stadia var extra-ordinärt men
det drog iaf inte tillräckligt med kunder.

Epic gav bort massor av spel och satsade på exklusiviteter vilket lockade över en del från andra tjänster t.ex.
Annars hade dom inte varit så stora tror jag.

Medlem
Wut?
Skrivet av Majoren:

Skönt att dom stänger ned.

Hur menar du?
Jag tyckte tjänsten var grym.
Gratis om du som jag kör på 1080p.
Laggfritt. Såg rätt bra ut grafiskt sett.
Smidigt som fasen. Tex. Skulle ta fram en gammal konsoll ur garderoben. Var rätt meckigt att börja hoppa bakom TVn och fixa med kablar.

Skulle lite senare ta fram Stadia efter ett litet uppehåll. Klick. Klart.

Sen kan man säga att man inte äger spelen. Men det gör vi inte med Steam heller.

Medlem
Skrivet av Evilof:

Hur menar du?
Jag tyckte tjänsten var grym.
Gratis om du som jag kör på 1080p.
Laggfritt. Såg rätt bra ut grafiskt sett.
Smidigt som fasen. Tex. Skulle ta fram en gammal konsoll ur garderoben. Var rätt meckigt att börja hoppa bakom TVn och fixa med kablar.

Skulle lite senare ta fram Stadia efter ett litet uppehåll. Klick. Klart.

Sen kan man säga att man inte äger spelen. Men det gör vi inte med Steam heller.

Jag gillar inte streaming för spel och jag gillar inte Google som företag, så jag tycker det är skönt att de stänger ner detta och ytterligare spär på sitt dåliga rykte.

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Helt rätt. Detta är jag väldigt säker på också

Absolut. Min hot take är dock att Sony inte stänger PS Store och lägger av PS5 redan 2023.

Medlem
Skrivet av Thane:

Hot take: PlayStation 5 kommer slutas tillverka.

Frågan är, kommer det en ps6?


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

12
Skriv svar