Fifa 23 låter dig stänga av kritik från kommentatorerna

Medlem
Skrivet av Håkan:

Borde finnas i alla spel. Just när barn spelar så borde dom vara odödliga och klara allt. Inte så att man måste vara tonåring innan man kan klara vissa spel.
Varför inte?

Trams anser jag, som med allt annat i livet är förlust och motgång något som måste läras från tidig ålder.
Man måste kunna uppskatta och njuta av ett roligt spel även när man förlorar (eller, gud förbjude, om de fiktiva kommentatorerna påpekar att man spelat dåligt 😂🤣🤦‍♂️… )


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Haha, vad o helvete? Lyssnar någon ens på dessa kommentatorer? Eller är det för de yngre spelarnas skull?

Medlem
Hm

Parallellen är inte perfekt men tänker på guitar hero.
Man vill bara spela nån ball låt. Men så fort man gör fel? *plink* *plonk*
Och så stör det känslan.
Och man ver ju redan när man spelar fel

Man kanske bara vill lira lite digital boll ..

Oavsett så känns det som en non issue.
Inte steg 63 i snowflake maffians försök att göra alla killar till betas o h allmänt som ett steg mot samhällets förfall

Medlem

Skitbra tycker jag. Bättre att man får spela som man själv vill. Folk ska alltid klaga när något de själva inte efterfrågar läggs till. (Ex karaktärer med svart hudfärg eller en kvinnligt soldat i ett ww1 spel) men de glömmer bort att det kanske är jättekul för någon annan.

Jag är inte mycket bättre, visst kan man tro att jag är ofelbar men jag klagar själv när spel inte är som jag vill ha dom ex de senaste assassins creed spelen som bara blivit jakt på xp. Och uppenbarligen är det kul för vissa eftersom spelen är populära.
Eller när fz inte testar spel på det viset jag vill.

Medlem

Det är bra med valmöjlighet man spelar som man vill och förhoppningsvis för att det är kul. Folk blev ju tex tokiga när det argumenterades för att Elden Ring borde ha easy svårighetsgrad som valmöjlighet också. Alltid är det någon som ska tycka till hur andra vill spela.

Medlem
Skrivet av Soulless:

Varför inte en inställning så man inte kan förlora, känns lika rimligt.

Det kommer ska du se Allt för att skona ngns känslor...

Medlem

Självklart menar jag konstruktiv kritik destruktiv kritik är totalt meningslöst.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

snart så kan man få alternativet att helt enkelt stänga av att spela spelen och göra så man blir döv för OJ OJ tänk om någon skulle ge en person kritik!! OMG..

Medlem
Skrivet av marsson90:

Självklart menar jag konstruktiv kritik destruktiv kritik är totalt meningslöst.

finns väldigt lite saker här i värden som är helt meningslöst. destruktiv kritik har en mening när den sägs den också.

Medlem

Personligen tycker jag att det är lite fånigt, det börjar liksom snart närma sig den där gränsen när det nästan blir absurt. Jag menar var ska man dra gränsen i framtiden om man inte klarar av en sådan här liten sak?

Samtidigt, det är ju tydligt att det här inte riktar sig till mig och kan det nu glädja någon att man kan stänga av kritik från kommentatorerna så....Why not? Så länge det andra alternativet finns är väl det här en utmärkt väg att gå?

Moderator | Testpilot

Ta gärna erat käbbel till PM istället är ni snälla @Molotov: @Hejsanhoppsan: Inget ni skriver här har något läsvärde överhuvudtaget.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

12
Skriv svar