Åh, Kanada! Ny World Update till Microsoft Flight Simulator

Robot
Åh, Kanada! Ny World Update till Microsoft Flight Simulator
Medlem

Fränt! Måste fan slå till på denna simulator under nån Steam rea.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Geeks Gaming

Ska testa det på gamepass på pc:n bara för att se om man fastnar för simulatorer igen

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Fränt! Måste fan slå till på denna simulator under nån Steam rea.

Ja, det verkar vara riktigt coolt! Ska nog också testa det snart.
Vilken skillnad i grafiken från de första flygsimulatorerna!
Men det var ju fränt då!!


signatur

autograph

Medlem

Går det att spela med svenskt tangentbord?

Jag testade när jag hade Gamepass ett tag, men lyckades inte få planet att lyfta.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Går det att spela med svenskt tangentbord?

Jag testade när jag hade Gamepass ett tag, men lyckades inte få planet att lyfta.

Du ska kunna använda numpad för att styra. 2 och 8 är upp och ner, 4 och 6 för höger och vänster och 5 nollställer. Inget att rekommendera dock

Medlem

Spelat på xbox series x i kanske 20h med Gamepass. Samt installerat och testspelat på en dator x5900, 3080.
Spelet är super vackert, men är mycket "upp till en" om man ska få ut något av det.

På hobby nivå och bara flyga runt med handkontroll så är det värt på Gamepass.


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Går det att spela med svenskt tangentbord?

Jag testade när jag hade Gamepass ett tag, men lyckades inte få planet att lyfta.

Tangentbord 😆

Redaktör
Skrivet av CARTMAN:

Fränt! Måste fan slå till på denna simulator under nån Steam rea.

Gör’t! Riktigt bra spel.


signatur
Medlem

Jag har aldrig riktigt förstått vitsen med flygsimulatorer innan, det har verkat lite för långtråkigt. Men jag blev lite sugen på rymd-skjutare, så jag köpte en liten flight stick, och hade ändå gamepass, så jag tänkte att jag kunde ju testa Flight Simulator också. Jag fastnade lite, har nu 25 dygns speltid enligt xbox-appen (visserligen säkert 90% laddningsskärmar och patchnedladdningar ).

Medlem
Skrivet av Chicobello:

Tangentbord 😆

Haha. Jag förstår att du syftar på att styrspak är att föredra, men har man inte tangentbord som komplement då också?


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Lethal01:

Jag har aldrig riktigt förstått vitsen med flygsimulatorer innan, det har verkat lite för långtråkigt. Men jag blev lite sugen på rymd-skjutare, så jag köpte en liten flight stick, och hade ändå gamepass, så jag tänkte att jag kunde ju testa Flight Simulator också. Jag fastnade lite, har nu 25 dygns speltid enligt xbox-appen (visserligen säkert 90% laddningsskärmar och patchnedladdningar ).

Testa DCS

Medlem

Hehe enligt Xboxen så har jag lagt 3 dagar och 5 timmar på det. Ska jag vara ärlig så låter det i underkant. Men kan vara för att jag kör på PC också. Tycker det är otroligt bra.
Rekommenderar er som har möjligheten att testa i VR för det lyfter verkligen hela upplevelsen något enormt.

Och ni som kör på xbox och en Samsung TV. Slå på auto motion plus. Kräver att du stänger av vrr på xboxen dock.. det gör att spelet känns som du kör i 120fps. Möjligt att det lägger till input lag men i flight simulator märker du inte av det.

Medlem

Haha, typiskt. Håller på med min jorden-runt-flygning, och har precis passerat igenom Kanada.

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Går det att spela med svenskt tangentbord?

Jag testade när jag hade Gamepass ett tag, men lyckades inte få planet att lyfta.

Har för mig det står vad man ska göra. Ex om du inte startat motorn står det ”tryck knapp x för att starta motorn.” Osv så gör ett nytt försök när du har lite tid över. Sen kan du alltid kika på någon youtubevideo där de går igenom grunderna.

Själv kör jag på en rätt låg nivå flyger runt med en handkontroll.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Fränt! Måste fan slå till på denna simulator under nån Steam rea.

Det var 20% tidigare i veckan så jag slog till och passade på att flyga in i Ian med mitt F/A-18E Super Hornet. Och krascha. I VR.

Medlem

Jag köpte nyligen Bus Simulator. Det gick först inte att köra.
Det tog ett tag innan jag förstod att man måste först starta bussen, och stänga dörrarna, innan man kan köra iväg.


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Har för mig det står vad man ska göra. Ex om du inte startat motorn står det ”tryck knapp x för att starta motorn.” Osv så gör ett nytt försök när du har lite tid över. Sen kan du alltid kika på någon youtubevideo där de går igenom grunderna.

Själv kör jag på en rätt låg nivå flyger runt med en handkontroll.

Ja det står vad jag ska trycka på för gas och roder och allt möjligt, men det händer inget när jag trycker motsvarande tangenter. Det verkar inte stämma med svenskt tangentbord.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Ja det står vad jag ska trycka på för gas och roder och allt möjligt, men det händer inget när jag trycker motsvarande tangenter. Det verkar inte stämma med svenskt tangentbord.

Ok inget jag minns var ett problem för mig (kör svenskt tangentbord och windows på svenska) Har inte spelet installerat nu och det är lite väl stort att tanka hem för att kontrollera. Körde spelet överlag med handkontroll spelade mest för att kika på områden jag tyckte var intressanta.

Medlem
Skrivet av autograph:

Jag köpte nyligen Bus Simulator. Det gick först inte att köra.
Det tog ett tag innan jag förstod att man måste först starta bussen, och stänga dörrarna, innan man kan köra iväg.

Haha. ☺️ Jag kanske också missade stänga dörrarna.

Nej, men jag fick faktiskt igång planet så det rullade på landningsbanan (och sen ut i terrängen) men lyckades aldrig hitta knappen för att det skulle lyfta, innan jag kraschade in i samma hus hela tiden.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av brunnlake:

Det var 20% tidigare i veckan så jag slog till och passade på att flyga in i Ian med mitt F/A-18E Super Hornet. Och krascha. I VR.

Oj, funkar det i VR också?

Det verkar så jäkla häftigt. Men är det i praktiken spelbart i VR?


signatur

Memento Mori

Medlem

Kan rekommendera https://server.fseconomy.net/ om ni vill känna att ni faktiskt gör något samtidigt som ni flyger.

"FSEconomy is a environment where flight simulation enthusiasts can add a new aspect to their flying. Since 2005, FSEconomy has registered over 10,000 simulator pilots to earn in-game virtual money by flying general aviation aircraft to and from nearly every airport on Earth. With those virtual earnings, pilots can purchase their own airplanes, join or start virtual businesses, open up FBOs, and more - all within the free world of FSEconomy. FSEconomy adds a new dimension to your flight simulation experience, and that doesn't even count all the people you will meet along the way."

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Oj, funkar det i VR också?

Det verkar så jäkla häftigt. Men är det i praktiken spelbart i VR?

Det fungerar väldigt bra i VR. Självklart kan du inte ha lika höga grafikinställnimgar som i 2D men jag som kör på ett 2070 Super kan spela relativt laggfritt på medium i VR.

Kör också detta i VR utan problem med ett 2070S, gött med DLSS i förra uppdateringen med.

Ett tips är att även ladda hem OpenXR Toolkit och och aktivera foveated rendering och FSR om ni har stöd för det, det programmet är en gudagåva för VR. Får DCS och IL2 att flyta som smör också!

1
Skriv svar