Ubisoft vill låta spelarna konvertera sina Stadia-köp till vanliga PC-versioner

Robot
Ubisoft vill låta spelarna konvertera sina Stadia-köp till vanliga PC-versioner

Ubisoft vill hjälpa spelarna att migrera.


Medlem

Innebär detta att man både får pengar tillbaka och spelet på PC?

Skribent
Skrivet av Cenorida:

Innebär detta att man både får pengar tillbaka och spelet på PC?

Om jag får gissa är det antigen eller.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Väljer nog hellre pengar då de flesta spel går att få tag på rea nu. Så en full refund och sen köpa det billigare... Win win

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Om jag får gissa är det antigen eller.

Får man som kund välja detta tro? Dels är ju spelen billigare nu, så man tar hellre pengarna och köpt det igen. Dels så kan det vara många Stadia-användare som inte har någon PC att spela på.

Medlem

Undrar hur många det är som använder Stadia som också har datorer som klarar av dessa spel? Finns väl en anledning till att folk streamar spel tänker jag.

Medlem

Tänkte: schysst för en gång skull från Ubisoft sida. Sen så inser man att det förmodligen handlar om att inte behöva betala tillbaka pengarna för köp.

Medlem
Skrivet av B-itta:

Tänkte: schysst för en gång skull från Ubisoft sida. Sen så inser man att det förmodligen handlar om att inte behöva betala tillbaka pengarna för köp.

Fast det skulle ju inte ha varit Ubisoft som hade fått betala tillbaka pengar, utan Google, eller?


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Skrivet av Akronym:

Fast det skulle ju inte ha varit Ubisoft som hade fått betala tillbaka pengar, utan Google, eller?

Beror ju givetvis på hur Googles och Ubisofts avtal ser ut. Det kan vara skrivet hur som helst.

Medlem
Skrivet av Akronym:

Fast det skulle ju inte ha varit Ubisoft som hade fått betala tillbaka pengar, utan Google, eller?

Google behåller bara en provision av pengarna vid försäljning och resten går i Ubisoft ficka. Oklart då om Google pungar ut hela pengen tillbaka? Fast o andra sidan är det ju Google som överger projektet.

Medlem
Skrivet av Cenorida:

Innebär detta att man både får pengar tillbaka och spelet på PC?

I vilken butik får man pengar tillbaka och behålla produkten?


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Baserat på kommentarerna här inne, så hade jag nästan hellre sett Ubisoft skita i att hjälpa de som köpt spelet på Stadia.

Medlem

Någon som fått refound på sina spel? Eller kan man inte begära det än?

Medlem

Får hellre tillbaka pengarna. Men nu när jag tänker efter hade jag inga Ubisoft spel på min Stadia


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Cenorida:

Innebär detta att man både får pengar tillbaka och spelet på PC?

Min gissning är PC version eller fuck off. Finns inget företag i världen som frivilligt ger tillbaka pengar. Försökte refunda BF2042 fast att jag hade spelat flera timmar än vad man får men dom vägrade. Dom låtsas som att spelet är buggfritt för dom ville veta vilka vilka buggar jag påpekade på för att få en refund.

Geeks Gaming
Skrivet av unoR:

Någon som fått refound på sina spel? Eller kan man inte begära det än?

Nej och det kommer med all säkerhet dröja.

Min gissning är att det blir nästa år och då i omgångar.
Som det är nu har man inte löst detaljerna med hur det hela ska gå till

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

I vilken butik får man pengar tillbaka och behålla produkten?

Det var en fråga. Men det skulle kunna vara så att Google ger tillbaka pengarna och Ubisoft ger en gratis licens. För varför ska man annars behöva bevisa att man har köpt spelet?

Skrivet av jehuty:

Min gissning är PC version eller fuck off. Finns inget företag i världen som frivilligt ger tillbaka pengar. Försökte refunda BF2042 fast att jag hade spelat flera timmar än vad man får men dom vägrade. Dom låtsas som att spelet är buggfritt för dom ville veta vilka vilka buggar jag påpekade på för att få en refund.

Google har dock redan annonserat att de kommer att återbetala alla engångsköp gjorda i Stadia.

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Nej och det kommer med all säkerhet dröja.

Min gissning är att det blir nästa år och då i omgångar.
Som det är nu har man inte löst detaljerna med hur det hela ska gå till

Ok, tack för svar. 🙂

ZF
Medlem

Kanske betalar de ut snabbt för de som har samma kort från början.

Annars blir det nog en ansökningsblankett, med förhoppningen att så många som möjligt glömmer. Det är så det brukar funka.

Skrivet av Vileoxe:

I vilken butik får man pengar tillbaka och behålla produkten?

Restauranger. Fast behålla är kanske luddigt begrepp då. Och tiden man får behålla det kan ju bli väldigt kort om de verkligen var befogat med "reklamationen".

Och Stadiabutiken. Tydligen betalar de igen även för hårdvaran. Det är ju rätt bra ordnat ändå. En gratis Chromecast, och en USB-handkontroll som minst.

Har sett att en del hoppas de uppdateras med Blåtand. Men det verkar optimistisk, om det ens går. Antar det är billigaste möjliga chip med inte särskilt prioriterad antenn i då det i princip bara används för att skicka 3 rader kod till eller från telefonen, 1 gång.

Men hoppas går ju. Förstår varför det hoppas, för ergonomiskt är den kontrollen bäst på marknaden tycker jag. Kvalitetetskänsla och funktioner är å andra sidan inte i paritet tyvärr.

Skribent
Skrivet av Cenorida:

Får man som kund välja detta tro? Dels är ju spelen billigare nu, så man tar hellre pengarna och köpt det igen. Dels så kan det vara många Stadia-användare som inte har någon PC att spela på.

Ubisoft håller ju på bena i detta nu, så vad som kommer bli aktuellt är ju inte helt klart än.

Såg även nu att IO Interactive också vill erbjuda att emigrerar sina spel till PC från Stadia, så det är nog en hel del saker som ska lösas med avtalen och sånt. Men vi lär ju få reda på allt i sinom tid, tjänsten slutar ju inte fungera förrän efter nyår.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av unoR:

Någon som fått refound på sina spel? Eller kan man inte begära det än?

Som har sagt att dom ska börja betala tillbaka så fort dom kan men senast ska man ha pengarna i januari

Inaktiv

Inte svindålig deal egentligen att få tillbaka pengarna för hur många kommer egentligen spela om Assasins Creed igen om man ska vara realistisk? Så då är det nice om man spelat det, lagt det på hyllan och sen får pengarna tillbaka.

Medlem

Trevligt, har en hel del kvar i AC Valhalla som jag köpte på Stadia, vore klockrent om man får över saved games med.


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

1
Skriv svar