Nya Overwatch 2-spelare måste spela 100 matcher för att låsa upp originalkaraktärerna

Robot
Nya Overwatch 2-spelare måste spela 100 matcher för att låsa upp originalkaraktärerna

Blizzard vill inte att nya spelare ska bli överväldigade.

#blizzard, #overwatch-2


Medlem

Nya spelare behöver också spela i 450 år för att låsa upp alla cosmetics från OW1, eller betala cirka 12 000 dollar.

Medlem

Tycker tanken är BRA med detta. Men 100 matcher låter kanske lite overkill. Vet inte om de kan spela allt i quickplay? Isf är de väl okej. Folk som spelar för rank borde ha lite spelförståelse innan de får komma in och sabba för andra.

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Nya spelare behöver också spela i 450 år för att låsa upp alla cosmetics från OW1, eller betala cirka 12 000 dollar.

Vad kostar det att få alla skins i CSGO tro? Typ flera hundra miljoner.

Medlem

Vad är oddsen att de inför en möjlighet att betala sig till de karaktärerna?

Gnällkuk
Skrivet av Ejziponken:

Tycker tanken är BRA med detta. Men 100 matcher låter kanske lite overkill. Vet inte om de kan spela allt i quickplay? Isf är de väl okej. Folk som spelar för rank borde ha lite spelförståelse innan de får komma in och sabba för andra.

Nja, 100 matcher för samtliga låter inte överdrivet mycket tycker jag ändå. Nackdelen kanske är om man inte kan välja vad man låser upp, trist om man vill ha just den sista karaktären från ettan.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Hittills verkar det bli magplask, och få som verkar upprymda. Får väl se i framtiden.


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Nja, 100 matcher för samtliga låter inte överdrivet mycket tycker jag ändå. Nackdelen kanske är om man inte kan välja vad man låser upp, trist om man vill ha just den sista karaktären från ettan.

Tycker 100 matcher är rimligt.. MEN jag tror att folk kanske tröttnar innan dess kanske? Speciellt om just de heroesen som du har tillgång till inte tilltalar dig spelmässigt.

Medlem
Skrivet av Ejziponken:

Tycker 100 matcher är rimligt.. MEN jag tror att folk kanske tröttnar innan dess kanske? Speciellt om just de heroesen som du har tillgång till inte tilltalar dig spelmässigt.

Hur lång tid tar en match? 15 min?
I såna fall tar det 25 timmar att låsa upp allt.

Medlem

Tycker 100 matcher i Quick Match är rimligt, det låter mycekt värre än vad det är.

Inaktiv
Skrivet av wololo:

Tycker 100 matcher i Quick Match är rimligt, det låter mycekt värre än vad det är.

Håller med. Spela några matcher per dag i snitt så har du det på en månad eller mycket tidigare än så.

Medlem

Bra sätt att minska antalet smurfar och folk som fuskar. Men som andra skriver, 100 matcher låter mycket, på pappret iaf. Speciellt när det kommer till healers som är så få. Tänk att bara ha möjlighet att välja en eller två healers i början. Jag hade blivit galen av det.

Medlem
Skrivet av Whisp:

Bra sätt att minska antalet smurfar och folk som fuskar. Men som andra skriver, 100 matcher låter mycket, på pappret iaf. Speciellt när det kommer till healers som är så få. Tänk att bara ha möjlighet att välja en eller två healers i början. Jag hade blivit galen av det.

Många av förändringarna motverkar smurfkonton känns det som. Telenr, 100 timmar, battle pass borde dra ner på smurfandet rätt mycket (hoppas jag iaf). Får se hur de lagt upp det med heroes.. Hade jag bara fått spela mercy hade jag nog inte orkat 100 matcher.. Köpte spelet när det kom ut och har totalt 43 min med mercy idag. xD

Medlem

*eller betala för att få det upplåst

Gissar jag med 99% säkerhet

Medlem
Skrivet av Ejziponken:

Många av förändringarna motverkar smurfkonton känns det som. Telenr, 100 timmar, battle pass borde dra ner på smurfandet rätt mycket (hoppas jag iaf). Får se hur de lagt upp det med heroes.. Hade jag bara fått spela mercy hade jag nog inte orkat 100 matcher.. Köpte spelet när det kom ut och har totalt 43 min med mercy idag. xD

Eller Reaper. Har typ fem miljarder timmar i OW, varav säkert 12 minuter Reaper.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Att låsa upp en karaktär var 3-5e match (vet inte exakt hur många heroes det rör sig om) i ett hjältebaserat F2P-spel känns väldigt generöst i jämförelse med många andra. Lirar inte själv jättemånga sådana men min erfarenhet av HotS och ett fåtal andra är att de är signifikant mer återhållsamma med tillhandahållandet av karaktärer.

Sen är det givetvis skillnad om det rör sig om en "hero-token" där man själv får välja vem man vill låsa upp, om det finns en förutbestämd ordning man kan se och arbeta sig igenom eller om det är helt slumpmässigt.

Till syvende och sist måste jag säga att jag aldrig förstått mig på den här hetsen om att låsa upp "allt" i spel. Vare sig när det begav sig i BF2 eller nu med OW2 där folk "rasar" över hur lång tid det tar att låsa upp 100% av grejer i en kategori där man endast kan nyttja en eller två åt gången. Men det ger väl förhoppningsvis någonting till folk som uppskattar den sidan av spel.

Skribent
Skrivet av Ugly_Bob:

Att låsa upp en karaktär var 3-5e match (vet inte exakt hur många heroes det rör sig om) i ett hjältebaserat F2P-spel känns väldigt generöst i jämförelse med många andra. Lirar inte själv jättemånga sådana men min erfarenhet av HotS och ett fåtal andra är att de är signifikant mer återhållsamma med tillhandahållandet av karaktärer.

Sen är det givetvis skillnad om det rör sig om en "hero-token" där man själv får välja vem man vill låsa upp, om det finns en förutbestämd ordning man kan se och arbeta sig igenom eller om det är helt slumpmässigt.

Till syvende och sist måste jag säga att jag aldrig förstått mig på den här hetsen om att låsa upp "allt" i spel. Vare sig när det begav sig i BF2 eller nu med OW2 där folk "rasar" över hur lång tid det tar att låsa upp 100% av grejer i en kategori där man endast kan nyttja en eller två åt gången. Men det ger väl förhoppningsvis någonting till folk som uppskattar den sidan av spel.

Här handlar det nog mer om att få låsa upp sin favorit-karaktär, men om det är som du säger att man får en token som du sen kan välja vilken du låser upp är det ju inte alls farligt. Men om det är random hjälte och det rent kan dröja till upplåsning 99 innan du får den du vill ha, då är det mer illa.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Inte precis så värst annorlunda från League of Legends t.ex låter det som. Inga problem för min del. Tänker testa och avgöra själv. Menar inte att folk inte har rätt att vara frustrerade men samtidigt verkar det som många fått det som vana vid detta laget.

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Inte precis så värst annorlunda från League of Legends t.ex låter det som. Inga problem för min del. Tänker testa och avgöra själv. Menar inte att folk inte har rätt att vara frustrerade men samtidigt verkar det som många fått det som vana vid detta laget.

Skillnaden är att man inte byter hjältar under spelets gång i League och liknande spel. I Overwatch är det en ganska stor del av spelet. Så det känns besvärligt att tvinga nybörjarna att spela tjugo timmar med bara en av varje 'role' (roll) eller vad det nu blir.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Skribent
Skrivet av Boomer:

Skillnaden är att man inte byter hjältar under spelets gång i League och liknande spel. I Overwatch är det en ganska stor del av spelet. Så det känns besvärligt att tvinga nybörjarna att spela tjugo timmar med bara en av varje 'role' (roll) eller vad det nu blir.

Nintendo körde väl något liknande i ARMS? Nu är det ju inte samma typ av spel, men att drop feeda in karaktärer i mån att man lär sig.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Jag försökte förladda OW2 men kunde inte hitta hur?

Måste man betala för att förladda?

Medlem
Skrivet av JRico:

Jag försökte förladda OW2 men kunde inte hitta hur?

Måste man betala för att förladda?

"For existing PC users and Watchpoint Pack owners on PC, Overwatch 2 can be pre-downloaded starting at approximately 1:30 p.m. PDT on September 30 and is a ~50 GB download. This download will happen automatically in the background if you have automatic updates enabled on Battle.net, otherwise you must manually begin the download by clicking on the gear icon on the right side of the play button and selecting "Check for Updates".

For existing console users, this can be done starting at approximately 9:00 a.m. PDT on October 4 and is a ~30 GB download."

Jag behövde inte göra något, det bara förladdade.

Medlem

Tror det är mer ett sätt för att stoppa smurfare

Inaktiv

Jag lär hinna tröttna innan de 100 matcherna.

Det kommer inte ha någon betydelse. Inom tre, fyra dagar, kommer vissa ha spelat 4000 matcher och "övertaget" är ett "Fucktum".


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

med tanke på att ett game Quickplay tar 4-5min är det inte hela världen. Även om QP kommer med competative format så handlar det om 10-15 min. Det tar en stund att smälta OW och jag tror det är rätt klokt att portionera ut det.

Medlem
Skrivet av Ejziponken:

"For existing PC users and Watchpoint Pack owners on PC, Overwatch 2 can be pre-downloaded starting at approximately 1:30 p.m. PDT on September 30 and is a ~50 GB download. This download will happen automatically in the background if you have automatic updates enabled on Battle.net, otherwise you must manually begin the download by clicking on the gear icon on the right side of the play button and selecting "Check for Updates".

For existing console users, this can be done starting at approximately 9:00 a.m. PDT on October 4 and is a ~30 GB download."

Jag behövde inte göra något, det bara förladdade.

https://i.imgur.com/98GA4rZ.png

Ok, så OW2 är en uppdatering av OW1?
Fanns visst en limit på

Medlem
Skrivet av JRico:

Ok, så OW2 är en uppdatering av OW1?
Laddar ner i hela 98KB/s nu

Ja, OW1 kommer helt försvinna och ersättas.

Medlem

Finns säkert en hel vetenskap kring hur lång tid 100 matcher tar, i vilken grad spelare fastnar för spelet för att ens ta sig genom 100 matcher samt hur troligt det är att spelare som fastnat för 100 matcher är villiga att öppna plånboken för att utöka sina valmöjligheter redan vid 50 matcher. Brukar vara så med free2play-skräp.

Medlem
Skrivet av Thane:

Vad är oddsen att de inför en möjlighet att betala sig till de karaktärerna?

Ca 100%, skulle jag tro.

Det var precis så Heroes of the Storm fungerade när det släpptes. Det låter kanske obalanserat, men jag hade inga som helst problem med det. Tvärtom innebar upplåsandet en trevlig känsla av progression. (Å andra sidan floppade HotS, så kanske är jag the odd one out. Reviderar chansen till ynka 98% ...)


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

12
Skriv svar