Beyond Good & Evil 2 är nu världens mest försenade spel

Robot
Beyond Good & Evil 2 är nu världens mest försenade spel
Medlem

Trodde star citizen va det 🤣🤣

Medlem
Skrivet av TheJudge:

Trodde star citizen va det 🤣🤣

det är väl i early access hela tiden så räknas inte.

Medlem
Skrivet av TheJudge:

Trodde star citizen va det 🤣🤣

Beyond Good & Evil 2 visades upp för 14 år sedan.
Star Citizen skulle egentligen ha släppts för 7 år sedan, innan deras budget exploderade och blev hundra gånger större och mer ambitiöst.

🤣🤣


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Star Citizen visades först upp andra halvan av 2011 i form av Chris Roberts pitch video. Då var det två personer som "jobbade" på spelet. Beyond Good & Evil 2 visades upp 2008. Så även om man är generös och räknar från när Chris Roberts jobbade på Pitchen hemma på sin fritid 2010 och ingen kände till det, så kommer ändå Beyond Good & Evil 2 vinna den här titeln

Medlem

Det spelar ingen roll vad Ubisoft gör, det här kommer aldrig leva upp till förväntningarna.

Medlem

Försökte spela beonde good and evil men grafiken tillhör ityvärr den typen som åldrats sämst. Bortsätt ifrån grafiken så sögs man inte direkt tag i det heller kändes som ett barn spel. Synd jag inte kan förstå mig på etta spel då det verkar som ett spel som fängslat många

Medlem
Skrivet av Knalle:

Det spelar ingen roll vad Ubisoft gör, det här kommer aldrig leva upp till förväntningarna.

Nej, inte en chans. Utan tydlig riktning för vad de vill göra för spel (ursprungsvisionären Ancel har väl hoppat av för länge sen) kommer det här troligen inte tillfredsställa någon.

Ett mirakel att det inte är nedlagt. Faktiskt spännande vad det blir för spel i slutänden, och det kommer vara underhållande att ta del av alla besvikna reaktioner.


signatur

Memento Mori

Inaktiv

Fast bara för att det visades upp för 14 år sedan betyder det inte att det är 14 år försenat. Det måste man börja räkna från första tänkta släppdatumet.

Medlem

Ny HL3? Iofs har väl valve aldrig utannonserat att dom jobbar på det?


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Ubisoft kommer försena Sea of Thives tills det vinner,


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Man kan väl inte börja räkna varje dag sedan första utannonseringen som en försening?

Medlem

I Duke Nukems fall så visade även de upp en trailer så det går absolut att jämföra mellan dessa två titlar (den visade upp 1998) och fick mig enormt intresserad av spelet, säkerligen inte den enda.

Medlem

Vem bryr sig?
Däremot så är det uppseendeväckande med dom som hävdar att Half-Life 3 inte vore en stor grej.
Där kan man prata om att tappa hakan.

Skribent
Skrivet av korvmos:

Ny HL3? Iofs har väl valve aldrig utannonserat att dom jobbar på det?

Nä precis, de har aldrig utannonserat HL3, däremot HL2 Episode 3 hade ju releasedatum men sköta fram i oändlighet.

Undrar om Skull & Bones har chans på titeln i framtiden?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

På tal om Half-Life, Duke Nukem Forver var ju tänkt att lanseras nära inpå första Half-Life, om de inte hade fokuserat så mycket på att utveckla ett spel som skulle vara så mycket bättre än alla andra spel så tror jag att det spelet hade kunnat överträffa HL. Baserat på trailen och det jag läste om DNF så kunde det mycket väl ha skett.

Ett annat spel som försenades väldigt länge var Prey, även det spelet hade en oviss framtid och genomgick en del förändringar.

Medlem

Det kommer bli samma upplägg som Assassins Creed Odyssey, är min gissning.

Skribent
Skrivet av PcGamer:

På tal om Half-Life, Duke Nukem Forver var ju tänkt att lanseras nära inpå första Half-Life, om de inte hade fokuserat så mycket på att utveckla ett spel som skulle vara så mycket bättre än alla andra spel så tror jag att det spelet hade kunnat överträffa HL. Baserat på trailen och det jag läste om DNF så kunde det mycket väl ha skett.

Ett annat spel som försenades väldigt länge var Prey, även det spelet hade en oviss framtid och genomgick en del förändringar.

Japp Prey blev väl något helt annat än vad som var tänkt från början också. Varje del av Prey har ju som fortsatt i samma spår.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Medlem

Tröstpris till en riktig Dragon Age: Origins-uppföljare.

Medlem

Och då är det ändå längre tid mellan GTAV och GTAVI.
Rimligt Rockstar.

Medlem
Skrivet av vladimir:

Och då är det ändå längre tid mellan GTAV och GTAVI.
Rimligt Rockstar.

GTA V fyllde nio år i dagarna, tror du det dröjer till julen -27 innan vi ser GTA VI?


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Inaktiv
Skrivet av vladimir:

Och då är det ändå längre tid mellan GTAV och GTAVI.
Rimligt Rockstar.

Det kallas för pengar.

Medlem

Första spelet var ganska medelmåttigt enligt mig, så jag kan väl inte påstå att jag längtar efter en uppföljare

Medlem

Spelet kommer aldrig släppas, alternativet är att det i praktiken inte ens existerar som spel, bara massa lösa grafikprojekt snarare än ett riktigt spel, och att Ubisoft snabbt som attan fixar ett helt nytt mediokert spel bara för att få ut skiten. 😊

Sen så var ju ursprungliga Beyond Good & Evil inget speciellt egentligen, så känns lite som detta fått en orimlig massa hype över ingenting egentligen...

Medlem
Skrivet av Saurfange:

Försökte spela beonde good and evil men grafiken tillhör ityvärr den typen som åldrats sämst. Bortsätt ifrån grafiken så sögs man inte direkt tag i det heller kändes som ett barn spel. Synd jag inte kan förstå mig på etta spel då det verkar som ett spel som fängslat många

Jag håller inte med, grafiken är helt okej, det är att spelet fungerar dåligt på moderna maskiner som är det stora problemet.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem
Skrivet av memorycard:

Det kommer bli samma upplägg som Assassins Creed Odyssey, är min gissning.

Tror mer att det kommer bli som ett djupare och mer detaljerat Starlink: Battle for Atlas, som kändes mer som ett tech demo för Ubisoft för att testa tekniken till BGE2, och såg en chans att tjäna snabba pengar.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Undrar om Skull & Bones har chans på titeln i framtiden?

Ubisoft säger att spelet är färdigt (men behöver poleras) så tror inte det.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Ubisoft kommer försena Sea of Thives tills det vinner,

Sea of Thieves har varit skarpt sedan 2018. Du menar nog Skulls & Bones.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Sea of Thieves har varit skarpt sedan 2018. Du menar nog Skulls & Bones.

Ja, haha, lätt att blanda ihop dessa spel.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

12
Skriv svar