Disney sägs vilja släppa två Star Wars-spel om året

Robot
Disney sägs vilja släppa två Star Wars-spel om året
Geeks Gaming

Så länge ett av dom är nytt Empire at war och de andra är nytt Jedi academy så räcker de för mig.

Bara att göra remakes på allt som sprutades ut innan EA fick kontrollen.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Skribent

Om de kan vara kvalitativa spel är jag med på bollen och det bör det väl gå så länge de anlitar olika studios.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Har redan svårt att hålla reda på alla de medelmåttiga filmer/serier som släpps konstant.

Två per år känns mastigt, men Disney har ju resurser i alla fall. Men hellre ett vartannat eller var tredje år släpp men som är riktigt maffigt och kreativt. Jag tror de skjuter sig i foten om de släpper för mycket, tillslut blir ju Star Wars som Fast & Furious om de inte aktar sig.

Men nya tv-serien Andor är ett steg i rätt riktning! Ser gärna ett spel baserat på det, ett ordentligt välgenomtänkt sådant.

Medlem

En var tredje år som är bra vore bättre. Väntar gärna på bra saker.

Medlem

Ser inga problem i det, med tanke på att det kan vara många olika utvecklare och genrer.
Det finns stort potential för världs byggande i Star Wars. Filmerna hade väldigt stora problem där "världen" kändes liten även fast att rymden är enorm.

Jag ser gärna en rejält expanderat Star Wars universum.

Blir lite svårt här bara när det kommer till vad man ska vänta sig från Star Wars kontra Star Trek, ljus sabel lite mer fantasy element gör Star Wars världen lite svårare att få till på ett bra sätt, skulle jag tro.

Medlem

Känns som varumärket kommer svagare om det kommer för ofta. Kanske kul första tiden men efter några år med drösvis med spel så är det kanske inte så kul med 2till spel samma år...

Skribent
Skrivet av Gaara:

Känns som varumärket kommer svagare om det kommer för ofta. Kanske kul första tiden men efter några år med drösvis med spel så är det kanske inte så kul med 2till spel samma år...

Fast det beror ju på också hur det görs och om IP:t används till olika genres. Om de matar ut två Star Wars-FPS per år kommer det nog bli försvagat. Men om vi får variation i spelen tror jag inte det är något problem.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Ett nytt star war mmo eller rpg vorre mustigt


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av miffot:

Ett nytt star war mmo eller rpg vorre mustigt

Usch nej, inte fler mmos. Supersvårt att ge det en sammanhängade bra story och givande combat system.

Däremot
KOTOR 3 från Obsidian, Coop-Rpg från Larian Studios eller ett openworld SW spel från Bethseda ?

Och på strategisidan markcombat från Total War/Creative Assembly. 4x kartan från Stellaris och rymdstriderna från den gamla klassikern Nexus: The Jupiter Incident

Gnällkuk

Hur kommer folk inte tröttna på SW med TVÅ nya spel varje år? Dessa ska ju marknadsföras också, stor risk att de behöver lägga mer pengar bara på att folk ska inse att det är ett nytt spel och vart det finns.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Star Wars-spelen har med få undantag inte varit särskilt bra sedan Jedi Knight och Knights of the old Republic-spelen så ser inga större risker med att släppa fler spel.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Så länge ett av dom är nytt Empire at war och de andra är nytt Jedi academy så räcker de för mig.

Empire at War hade jag många roliga timmar med, fast grund combat var väl lite trist, men det löste man ju lätt med att spela som imperiet och helt enkelt dödsstjärna ihjäl alla planeter Roligast var att vänta tills rebell-avskummet försökte fly från striden(i rymden) och då aktiverade man sin Interdictor😆

Medlem

Tror att det bara blir mobilspel av alltihop. Fast ja respawns nya ska bli intressant sen ja så vet jag inte men det känns som att dom högsta på Disney bara vill "mjölka" star wars. Men sen så kanske dom ser hur det går med serierna o tänker att ja dom kan ge ut spel i samma takt.

Medlem
Skrivet av xermalk:

Usch nej, inte fler mmos. Supersvårt att ge det en sammanhängade bra story och givande combat system.

Däremot
KOTOR 3 från Obsidian, Coop-Rpg från Larian Studios eller ett openworld SW spel från Bethseda ?

Och på strategisidan markcombat från Total War/Creative Assembly. 4x kartan från Stellaris och rymdstriderna från den gamla klassikern Nexus: The Jupiter Incident

Mmo var önsketänkande mera, men absolut det du skriver vorre kul att se


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Dom kan börja med att släppa ett star wars spel som är bra

Medlem

Dr Deo Beef jobbar på Quest-versioner av JEDI KNIGHT: OUTCAST & ACADEMY. Är taggad på dessa iallafall
Reddit inkl video

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Fast det beror ju på också hur det görs och om IP:t används till olika genres. Om de matar ut två Star Wars-FPS per år kommer det nog bli försvagat. Men om vi får variation i spelen tror jag inte det är något problem.

Ja vi får se hur det urartar sig, för stunden känns det för egen del iaf riktigt lockande med starwars spel

Medlem

Hellre StarWars spel varje år än ett bra spel typ någonsin från EA

Skribent
Skrivet av miffot:

Ett nytt star war mmo eller rpg vorre mustigt

Jag tror lite att MMO-eran är över faktiskt? Om det blir något online-baserat så skulle jag i så fall säga att det bli något live-service-aktigt. Personlingen så skulle jag nog inte tacka nej till ett "Destiny" i Star Wars-skrud.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag tror lite att MMO-eran är över faktiskt? Om det blir något online-baserat så skulle jag i så fall säga att det bli något live-service-aktigt. Personlingen så skulle jag nog inte tacka nej till ett "Destiny" i Star Wars-skrud.

Det vorre något faktiskt, ska bli kul se vad som görs framöver med detta.

Tråkigt nog så är ju mmo eran över och mer... Är väl ashes of creation man hoppas lite på.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Skribent
Skrivet av Gaara:

Ja vi får se hur det urartar sig, för stunden känns det för egen del iaf riktigt lockande med starwars spel

Jag hoppas de kommer "mix it up" lite och lämna Skywalker-sagan. Så vi får besöka andra okända nya planeter och karaktärer. Är jävlat ap-less på öken och Tatooine.

Skrivet av miffot:

Det vorre något faktiskt, ska bli kul se vad som görs framöver med detta.

Tråkigt nog så är ju mmo eran över och mer... Är väl ashes of creation man hoppas lite på.

Jag tror MMO-eran som den ser ut idag är rätt över, men förhoppningsvis kan den återupplevas om några år med nya tankar och idéer som inte grundas i hur WoW är utformat. Tror det kan behövas en paus för att rensa smaklökarna så att säga.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Sprids det bara ut på alla former så kan det nog fungera.
Men 2 AAA spel till konsol och PC verkar lite väl häftigt.
Blandar dom det med mobil och vr spel så kan 2 om året nog fungera.

Medlem

Det lär bli bajs över det hela känner jag.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Sannolikheten att det blir bra eller ens mediokra spel med så täta släpp är i princip noll, så "mindre bra".

Medlem

Disney kan nog lyckas kvadda ännu mer star wars.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem

Star Wars var jäkligt mysigt och coolt en gång i tiden, men usch, moderna Disney är det värsta jag vet.


signatur

Memento Mori

Medlem

Fokusera på att släppa bra Star Wars spel.


signatur

subterranean homesick alien

12
Skriv svar