Nya Overwatch 2-spelare måste spela 100 matcher för att låsa upp originalkaraktärerna

Inaktiv

Intressant hur folk försvarar det här.

I CoD försvarar just alla det faktum att man inte ska blanda spelare som är bättre. "Man ska inte kunna vara bättre än andra och man ska matchas med spelare i samma skill level"

Men när folk har tillgång till alla hjältar (som gör det mycket lättare att spela och anpassa sig i en match) för att de enbart spenderat tid i spelet är det plötsligt okej? Hyckleri.

Spelare som inte har skills tycker det är acceptabelt att bli bättre genom att spendera tid eller använda pengar. Ugghh

Sen är 100 matcher mycket för någon som jobbar och inte enbart spelar ett spel mycket. Sen har de så klart öppnat upp för att köpa: "or you can directly buy them in the shop with Overwatch Coins"

Speciellt om du vill snabbt få en bra rank i MMR. Ungefär som att du skulle bli tvingad att spela 100 matcher i X sport bara för att låsa upp alla tillbehör. Helt absurt.

Det var detta Battlefront 2 fick så mycket skit för att de tog tillbaka allting. En av de största reaktionerna någonsin i spelvärlden.

Inaktiv
Skrivet av anon_119148:

Håller med. Spela några matcher per dag i snitt så har du det på en månad eller mycket tidigare än så.

Och den som vill nå hög rank? Den som köper alla hjältar har utan tvekan en fördel gentemot andra. Och den som vet hur MMR systemet fungerar så är det viktigt att tidigt få en relativt hög rank när spelarna är blandade.
Jag förlorar hoppet när människor försvarar sådana här saker. För nästa gång kommer det ta 200 matcher.

Medlem

Låter helt klart rimligt för den här typen av spel. Kul att låsa upp några i taget. Många spel tar väl inte ens med karaktärer från spelet innan?

Medlem

Många som klagar, men inget kommer gratis. I detta fallet är det speltid som krävs för att "få det gratis". Annars kan man ju köpa spelet och låsa upp heroes direkt.

Tycker det är ett bra sätt att försöka motverka smurf/fusk så mycket som möjligt.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Här handlar det nog mer om att få låsa upp sin favorit-karaktär, men om det är som du säger att man får en token som du sen kan välja vilken du låser upp är det ju inte alls farligt. Men om det är random hjälte och det rent kan dröja till upplåsning 99 innan du får den du vill ha, då är det mer illa.

Hur har du en favoritkaraktär i ett spel du ännu inte/knappt spelat?

Skrivet av anon_332538:

Intressant hur folk försvarar det här.

I CoD försvarar just alla det faktum att man inte ska blanda spelare som är bättre. "Man ska inte kunna vara bättre än andra och man ska matchas med spelare i samma skill level"

Men när folk har tillgång till alla hjältar (som gör det mycket lättare att spela och anpassa sig i en match) för att de enbart spenderat tid i spelet är det plötsligt okej? Hyckleri.

Spelare som inte har skills tycker det är acceptabelt att bli bättre genom att spendera tid eller använda pengar. Ugghh

Sen är 100 matcher mycket för någon som jobbar och inte enbart spelar ett spel mycket. Sen har de så klart öppnat upp för att köpa: "or you can directly buy them in the shop with Overwatch Coins"

Speciellt om du vill snabbt få en bra rank i MMR. Ungefär som att du skulle bli tvingad att spela 100 matcher i X sport bara för att låsa upp alla tillbehör. Helt absurt.

Det var detta Battlefront 2 fick så mycket skit för att de tog tillbaka allting. En av de största reaktionerna någonsin i spelvärlden.

Herregud vilken överdrift. Du snackar som att man ska go pro så fort man loggat in i spelet.

Det handlar bara om att få testa på och lära sig spelet som ny spelare och inte bli överväldigad av att man inte vet vad motståndarnas hjältar gör.

Alla kommer ha tillgång till alla hjältar. Även nya hjältar får man tillgång till via battle pass, alltså helt gratis.

Sen är det väl jättebra att stoppa smurfandet.

Inaktiv
Skrivet av Juggaz:

Hur har du en favoritkaraktär i ett spel du ännu inte/knappt spelat?

Herregud vilken överdrift. Du snackar som att man ska go pro så fort man loggat in i spelet.

Det handlar bara om att få testa på och lära sig spelet som ny spelare och inte bli överväldigad av att man inte vet vad motståndarnas hjältar gör.

Alla kommer ha tillgång till alla hjältar. Även nya hjältar får man tillgång till via battle pass, alltså helt gratis.

Sen är det väl jättebra att stoppa smurfandet.

Kanske för att just vissa går pro!? Jag var top 500 i säsong 1 av OW och körde semi-professionellt.
Det hade inte hänt om jag var tvungen att betala för äckliga BPs som jag av principskäl aldrig köper.
Men nu hade jag redan betalt allt för OW1 och fick hela spelet från början som gav mig chansen.

Om du spelade OW1 vet du att en av sakerna i säsong 1 var att man kunde byta hjältar för att kontra fiende hjältar. Det var elementärt annars blev du helt utspelad för många hjältar hade en extrem counter (Winston mot Genji t.ex.).

"Överväldigade"
Jag undrar verkligen hur människor i OW1 klarade sig! Folk har säkert stressproblematik för att de blev så överväldigade.

För övrigt låste de subben på Reddit för att de får så mycket skit. Du är i minoriteten som tycker detta är bra.

Inaktiv
Skrivet av anon_332538:

Och den som vill nå hög rank? Den som köper alla hjältar har utan tvekan en fördel gentemot andra. Och den som vet hur MMR systemet fungerar så är det viktigt att tidigt få en relativt hög rank när spelarna är blandade.
Jag förlorar hoppet när människor försvarar sådana här saker. För nästa gång kommer det ta 200 matcher.

Försvarar och försvarar, finns få spel jag bryr mig så lite om som Overwatch och Blizzard i allmänhet. Konstaterar bara att det inte tar särskilt länge att spela 100 matcher.

Medlem
Skrivet av anon_332538:

Kanske för att just vissa går pro!? Jag var top 500 i säsong 1 av OW och körde semi-professionellt.
Det hade inte hänt om jag var tvungen att betala för äckliga BPs som jag av principskäl aldrig köper.
Men nu hade jag redan betalt allt för OW1 och fick hela spelet från början som gav mig chansen.

Om du spelade OW1 vet du att en av sakerna i säsong 1 var att man kunde byta hjältar för att kontra fiende hjältar. Det var elementärt annars blev du helt utspelad för många hjältar hade en extrem counter (Winston mot Genji t.ex.).

"Överväldigade"
Jag undrar verkligen hur människor i OW1 klarade sig! Folk har säkert stressproblematik för att de blev så överväldigade.

För övrigt låste de subben på Reddit för att de får så mycket skit. Du är i minoriteten som tycker detta är bra.

Min kompis ville inte spela OW1 efter bara några minuter då han tyckte att det var för mycket att lära sig på en gång. Det var faktiskt överväldigade för honom. Säger inte att ALLA har samma problem, men jag vet att en del har detta problemet.

De skriver ju själva också:
"We want FTUE to welcome players more gradually to Overwatch 2, as we’ve seen consistent feedback from new players feeling overwhelmed by numerous game modes and heroes.

Requirements to enter Competitive mode are changing with Overwatch 2. We are removing player levels in-game, so instead of having to reach a certain level, new players are now challenged to win 50 Quick Play matches before Competitive unlocks. This gives new players time to prepare for the higher expectations that come with Competitive, while long-term players don’t feel discouraged by teammates who have less experience. In the process of unlocking Competitive, we analyze new player skill levels to optimize matchmaking in a way that feels good to everyone.

While this process helps new players join the fun, it’s also an effective way to discourage disruptive behavior and cheating. FTUE is an investment to complete because it takes time to unlock game features— Competitive, specifically, cannot be accessed without winning matches. Disruptive players are unable to immediately affect the larger community, with things like voice chat and match chat unlocking later in FTUE. Brand-new accounts made by cheaters or disruptive players will all have to play through this experience, giving us the chance to identify suspicious accounts before they enter other game modes.

This experience only affects accounts made on or after the October 4 release date: anyone who played prior, as well as Watchpoint Pack owners, will not have to play through the First Time User Experience."

För mig låter detta systemet som ett måste just för att förhindra smurfkonton och fuskare i och med att spelet blir F2p. Köper man Watchpoint Packet så har man ju "betalat" för spelet och då är det inte längre F2P och då kan man skippa alla requirements på speltid.

Tycker dock det är lite oklart om du ens kommer ha låsta gubbar i comp matcher eller om allt sånt är upplåst när du väl kommit dit. Detta eftersom du måste SPELA 100 matcher för att låsa upp men för att spela comp måste du VINNA 50 matcher. Vet inte hur bra vinn-ratio du har som ny spelare men känns som du behöver spela fler än 100 matcher för att vinna 50 kanske? Hur som helst så tror jag du ligger väldigt nära 100% unlocked när du väl kan börja spela comp.

Medlem
Skrivet av Thane:

Vad är oddsen att de inför en möjlighet att betala sig till de karaktärerna?

För tillfället går det redan genom att köpa watchpoint pack. Vilket tekniskt sett är pga att man får overwatch 1 från det så får väl se om dom ändrar det efter release. Man får ju också dom nya karaktärerna genom att köpa battlepassen så chansen att det går att köpa sig förbi detta verkar ganska stor.

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Nya spelare behöver också spela i 450 år för att låsa upp alla cosmetics från OW1, eller betala cirka 12 000 dollar.

Tröttaste kommentaren ever. Blizzard är Blizzard men får onödigt mycket kritik när de är precis som alla sina konkurrenter som är F2P🤣
League of Legends har haft det systemet i 10 år.

Skrivet av Ejziponken:

Vad kostar det att få alla skins i CSGO tro? Typ flera hundra miljoner.

Precis! CS och FIFA måste väl va de spelet där pengar flödar mest. Folk säljer skins för flera hundra tusen. Folk öppnar loot lådor flera timmar i sträck! EA kan få sig en känga ibland men aldrig hört någon nämna Steam i detta sammanhang!

Medlem
Skrivet av Deekar:

Tröttaste kommentaren ever. Blizzard är Blizzard men får onödigt mycket kritik när de är precis som alla sina konkurrenter som är F2P🤣
League of Legends har haft det systemet i 10 år.

Precis! CS och FIFA måste väl va de spelet där pengar flödar mest. Folk säljer skins för flera hundra tusen. Folk öppnar loot lådor flera timmar i sträck! EA kan få sig en känga ibland men aldrig hört någon nämna Steam i detta sammanhang!

Folk måste ju sluta förvänta sig att man ska ha kunna få 100% unlocks i multiplayer spel idag. Visst det kan vara kul att få färdiga kollektioner men är det inte bättre att det finns så många föremål att samla så att det inte ens är möjligt? Jag föredrar större utbud och variation framför 100% unlocks.

Medlem
Skrivet av anon_332538:

Kanske för att just vissa går pro!? Jag var top 500 i säsong 1 av OW och körde semi-professionellt.
Det hade inte hänt om jag var tvungen att betala för äckliga BPs som jag av principskäl aldrig köper.
Men nu hade jag redan betalt allt för OW1 och fick hela spelet från början som gav mig chansen.

Om du spelade OW1 vet du att en av sakerna i säsong 1 var att man kunde byta hjältar för att kontra fiende hjältar. Det var elementärt annars blev du helt utspelad för många hjältar hade en extrem counter (Winston mot Genji t.ex.).

"Överväldigade"
Jag undrar verkligen hur människor i OW1 klarade sig! Folk har säkert stressproblematik för att de blev så överväldigade.

För övrigt låste de subben på Reddit för att de får så mycket skit. Du är i minoriteten som tycker detta är bra.

Det brukar finnas vanlig BP o betal-BP, du ska som sagt kunna spela till dig nya hjältar relativt enkelt och gratis.

Så hela världen cirkulerar kring dig? Ska du bli pro tror jag du kommer behöva spela bra många fler matcher än 100, men majoriteten kommer vara casuals så de kommer inte påverkas.

Fanns 21 hjältar från början, nu 35. Inte jättemånga, men ändå.

Under dina första 100 matcher kommer både du och motståndarna fritt kunna byta mellan ett begränsat antal hjältar, kanske de 21 första originalhjältarna vilket i så fall skulle göra starten på OW2 EXAKT samma som för OW1.

Hatträsket är djupt helt utan anledning, av folk som inte ens är påverkade på detta, vet inte om man ska skratta eller gråta.
Man får ha åsikter om Blizzard men bara för att det är Blizzard behöver man inte trashtalka ett system som i princip varenda f2p-spel använder.

12
Skriv svar