psp eller nintendo ds lite

Medlem
psp eller nintendo ds lite

Jag har på senaste tiden blivit lite sugen på en bärbar konsol har bara råd med en, så nu ska jag välja.

Vilken av dom har längst batteritid ?
Vilken av dom har bäst spel nu?
Säg gärna några exempel på spel
Hur ser framtiden ut inom spel för konsolen?

Reser ju ganska mycket så vill ha en liten jävel som klarar mycket, vilken av dom tål mest ?

Tack för svaren och andra synpunkter.

DS har överlägset bäst batteritid.

Personligen tycker jag DS har bäst spelutbud med alla rollspel som kommer, Chrono trigger, Final Fantasy spelen o.s.v. Stort plus att du kan spela Gameboy Advance spel på den med.

DS är ihopfällbar så där är jag inte rädd för att skärmen ska ta skada men det är jag på min PSP


signatur

Tuba mirum spargens sonum per sepulcra regionum, coget omnes ante thronum.

Medlem

PSP har ju FFVII crisis Core, right?


signatur

Rawr

Inaktiv

Om du ska köpa en nintendo vänta tills DSi som kommer i april. Själv fördrar jag nog DS framför PSP. DS har Advance Wars serien och PSP har den inte.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Jag måste säga att ajg spelar mer på min psp just nu. iförsig har jag spelat rätt lite på Ds:et. tycker inte jag har hittat nå spel som passar mig.
tyvär finns det inte så himmla mycke spel till pspet men hoppas på ändring nu när sony har gått ut med att sattsa stenhårt på psp.
Om man är rädd för skärmen så finns det att köpa plast hinnor ellr gör som jag och köp ett vaderat fodral.
kostade mig en 20kr på dealextreme.

men som vanligt är det nog bäst att kolla upp spelen, i slutändan så är det de absolut viktigaste.

sen batteri tid kan man ju lösa opå psp igenom att köpa till fler batterier.


signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Medlem

Köp några gamla Game and Watch om du hittar.
De roar mig ibland när jag inte har nåt att göra eller så.


signatur

Illiud Latine dici non potest!

Köp Nintendo DS, stort spelutbud och lång batteritid.


signatur

Mess with the best, die like the rest. ^^

Medlem

Med de nya spelen som Motorstorm (inte intresserar mig, men andra kanske), resistance och LBP (Lätt köp för mig!). Så tar nog LBP igen rätt mycket. Om du vill se på filmer är nog PSP ett bättre val också.. Det vill iaf jag =).

Medlem

Personligen skulle jag aldrig skaffa en DS. Ännu mindre skärm än PSP, och ännu sämre grafik. Nej tack.

Har dock vissa funderingar på en PSP...


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

köp ett gameboy color och alla pokemon spel. lolwut.

1
Skriv svar