Rykte: En remaster av Horizon Zero Dawn är på väg

Medlem

Jag trodde att vi var i en tid där remastrade versioner ingick gratis av redan ägda spel. Tydligen inte…

Medlem

Nice! Jag hoppas de släpper en remaster av Horizon Forbidden West snart så man kan spela båda spelen som det var tänkt att de skulle spelas!

Medlem

Tycker miljön - som många redan nämnt - redan är snyggt i orginalet men NPCer skulle kunna piffas upp och sidequests skulle kunna göras mer intressant. Kanske göra raids (storma piratbyar) mer intressant också. Hade ingen lust att göra extra saker utanför mainquesten i Horizon. I forbidden West var det mycket roligare.

Medlem
Skrivet av Frezy_man:

...och sidequests skulle kunna göras mer intressant. Kanske göra raids (storma piratbyar) mer intressant också. Hade ingen lust att göra extra saker utanför mainquesten i Horizon.

Då snackar vi ju inte Remaster längre.

Medlem

Hallå, fixa Bloodborne i stället.

De kan ju bara släppa en patch eller något för 60fps.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Synd om dom som bara spelar spel från aaa industrin, mycket remasters nu 😅


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skribent
Skrivet av lonian:

Hallå, fixa Bloodborne i stället.

De kan ju bara släppa en patch eller något för 60fps.

Av någon anledning hatar FromSoftware Bloodborne....undviker det som pesten.


signatur

"Writer and Fighter"

ZF
Medlem
Skrivet av trion6:

Samma sak med remakes i filmer och annat. Jönssonligan och allt vad det är. Fan, kom igen, det måste gå att kunna komma på en ny idé!

Det finns visserligen bara 5 idéer, lite som smaksinnet. Så det blir alltid svårt att verkligen göra något nytt.

Egentligen så tycker jag det är värte med variationerna än återberättandet. Man kanske inte ska dra det så långt att säga att Matrix var onödig för att Platon redan dragit historien lång innan. Men när Tom sprungit nerför 5 olika byggnader i lika många filmer med samma handling så börjar jag få mer än bekant i projectorgrottan.

Med rena remasters, eller till och med remakes så vet man åtminstone innan att man sett det förut. Och alltså kan stå över.

Skrivet av scaryfoot:

Det har gått för långt. Grafikhetsen.
Gör originella spel, som känns istället.

Tidernas bästa äventyrsspel är ett av dom fulaste nu. Kom 1996 och heter Tomb Raider. Originellt, och där man snacka om känsla och atmosfär.

Ja, men så har ju även Tombraider remastrats och remakats flera gånger just därför.

Och även om det var mycket klagomål från fans av originalen, så har även remaken gått bra nog antar jag.

Frågan är bara om det är nya eller gamla som får nästa remake. Jag hoppas på det senare.

Skrivet av Margy:

Om det finns någon sanning i detta rykte så lär det vara en 10 dollars uppdatering likt Death Stranding och Ghost of Tsushima.

Nja, tveksamt va. Det blev ju cirkus senast de nästan lovade de och sen ändrade, för att sen med kniven mot Twitter-pippins strupe ändrabigen. Och då sa det i princip "ok då, men detta är sista gången..".

De spelen var ju också bara versionen till den nya generationen, inte ens remasters. (Även om båda hade lite extra grejer)

Skrivet av trickeh2k:

Moshi moshi, nippon-desu.

Yes, we do everything west do. Only five years later, and not good.

Är inte spelet från Holland eller nått..?

ZF
Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Av någon anledning hatar FromSoftware Bloodborne....undviker det som pesten.

Hur mycket kritiker och spelare än uppskattar det, så är det ändå ett av deras lägst säljande, även på bara PS räknat tror jag.

Sen är det tydligen ganska mycket inte ett rent FS spel heller. Handlingen hade tydligen betydligt mer bidrag från utsidan än svamlet som GRR kokade ihop på ett A4 till ER.

Och jag tror på tal om ER att dess försäljning defenitivt dödat eventuellt intresse FS haft i BB ändå. Det är nog några gånger fler kopior nu.

Folk gillar fantasy som aldrig förr idag helt enkelt. Så någon okänd tolkare av en numera nästan lika okänd Lovecraft står tyvärr sig slätt mot gnomen GRR.

Gnällkuk
Skrivet av ZF:

Är inte spelet från Holland eller nått..?

Jo, men har svårt att se att detta inte är Sonys beslut.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Maguz:

De lär inte plocka mig på mer pengar för det skitspelet det är en sak som är klar. Alla talade så väl om det men fyfan säger jag bara, en av mina största spel-besvikelser.

/me hytter med näven 🤌

Så säger man inte om mitt favoritspel ostraffat 😜 (Nej, smaken är inte som baken! Alla ska tycka som jag!)


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Fan sysslar Sony med. Släpper remasters stup i kvarten, hur desperata är de?

ZF
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Jo, men har svårt att se att detta inte är Sonys beslut.

Ah, fast då är det nog ändå nuförtiden mer som:

Allt var kanske inte bättre förr, men saknar ändå överlag den japanska tiden för ett par generationer sen..

Inaktiv

tyckte inte hzd var nåt speciellt. kändes som assassins creed med annan setting. men snyggt var det så förstår inte varför en remake skulle behövas. säkert bara ett tomt rykte.

Medlem
Skrivet av ZF:

Ja, men så har ju även Tombraider remastrats och remakats flera gånger just därför.

Vad jag vet så har inte Tomb Raider remastrats.

Dex
Medlem
Skrivet av BeardedRobot:

Fan sysslar Sony med. Släpper remasters stup i kvarten, hur desperata är de?

Stup i kvarten? Förutom remaken av Last of Us som kom nu i September kan jag inte direkt komma på något som har kommit på sistone. Har säkert varit något, men har svårt att komma på något. Eftersom det har kommit stup i kvarten så måste där ju vara väldigt många på sistone, eller?

Medlem
Skrivet av anon_332911:

Vilket menar du? PS3/360 rebooten fick en next-gen port. 1996 spelet fick en hel remake till PS2 som sedan remastrades igen i bättre grafik till både XBOX 360 och Playstation 3. Överlag har populära spel alltid portats och uppdaterats från generation till generation så rätt konstigt att göra en grej av det kan jag tycka.

Folk gillar att överdriva.

Jag menar originalet från 1996.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Jag menar originalet från 1996.

Dom tänkte tydligen göra en version till psp men blev cancelled.

https://www.youtube.com/watch?v=_a_xGqH6QzY


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

12
Skriv svar