Playstation 5 kan vara nära att bli jailbreakad

Robot
Playstation 5 kan vara nära att bli jailbreakad

Men än går det inte att köra egen kod på konsolen.

#playstation-5


Medlem

dessa jäkla hackers nu får dom sluta.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

dessa jäkla hackers nu får dom sluta.

Otroligt

Medlem

Gött mos


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Bra, hoppas de lyckas för er ps5 ägare 👍🏻


signatur

The King is Back

Medlem

Är så glad att dom inte har lyckats en(har inte sett en enda fuskare). Sen väntar jag mig visserligen inte att se någon efter dom lyckas eftersom att det är svårare att vara online. Jag tycker att en säker konsol är värd att betala lite extra för. Hoppas på att dom kan komma på ett sätt i framtiden att motverka sånt här.

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Är så glad att dom inte har lyckats en(har inte sett en enda fuskare). Sen väntar jag mig visserligen inte att se någon efter dom lyckas eftersom att det är svårare att vara online. Jag tycker att en säker konsol är värd att betala lite extra för. Hoppas på att dom kan komma på ett sätt i framtiden att motverka sånt här.

Du kommer nog inte se mer fuskare heller för vanligtvis så måste du vara på senaste firmware versionen för att använda internet funktioner på konsollerna
och det här är enbart upp till 4.03 tror jag
Det enda fuskande jag kan se är till singleplayer spel, men är ju bara du som spelar då


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

ZF
Medlem

På PS3 var det tjockt med fuskare i en del spel. I TLOU var det rätt ofta på folk med misstänkta förmågor. Även om det enda helt uppenbara jag sett var någon som hade lyckats minera praktisk taget hela kartan, som en bombmatta istället för gräsmattan. Helt otroligt att maskinen inte kraschade när den dominon small av.

GTA däremot var helt ospelbart mot slutet. Motorvägar i korkskruvar över staden och allt, som vore det rainbow road.

Nu ger jag blanka tusan i vad otyg en PS5 med trasiga fönster kan släppa in. Cross play har ändå redan underminerat den relativa fuskfriheten på gated environments.

Men spelar visserligen knappt online längre, förutom möjligen när någon dum lock-pokal kan plockas under en fritt online-helg. Som Demon's Souls tacksamt enbart två sådana.

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Är så glad att dom inte har lyckats en(har inte sett en enda fuskare). Sen väntar jag mig visserligen inte att se någon efter dom lyckas eftersom att det är svårare att vara online. Jag tycker att en säker konsol är värd att betala lite extra för. Hoppas på att dom kan komma på ett sätt i framtiden att motverka sånt här.

Du behöver nog inte oroa dig, sony har program där man får betalt för att hitta säkerhetshål, vanligast är att man informerar sony, sen när dom har patchat med firmware uppdatering(ar) så släpper man hacket officiellt

1
Skriv svar