Skribent
Overwatch 2

Trodde jag skulle få min enda lediga dag i veckan till att kolla in Overwatch 2, men tji fick jag som inte kollade releasetid. Får klämma in ordentligt med value de få timmarna jag har ikväll istället.

Vad ser ni fram emot med 2:an? Vad är ni oroliga för? Kommer ni ens att testa?

Jag personligen vet inte om jag kommer att kunna acceptera Overwatch 2 och deras nya system med säsonger och att man måste låsa upp karaktärer (speciellt inte de som man haft tillgång till i 1:an). Jag är orolig att det kommer bli som när Dota2 ändrade om hela sin mekanik och jag helt tappade intresset för att jag hade spenderat hundratals timmar på att lära mig och bli (helt okej) bra på det och sedan behövde glömma allt.

Medlem

Antagligen den mest inkompetenta uppföljaren någonsin. Hoppas verkligen det floppar stenhårt.

Folk betalade för spelet för 5 år sedan och sen igår är det ospelbart bara för Blizzard vill lägga till en jävla massa MTX. Och inte bara gör dom det på ett extremt fult sätt, utan dom förstör spelet helt och hållet också.

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Antagligen den mest inkompetenta uppföljaren någonsin. Hoppas verkligen det floppar stenhårt.

Folk betalade för spelet för 5 år sedan och sen igår är det ospelbart bara för Blizzard vill lägga till en jävla massa MTX. Och inte bara gör dom det på ett extremt fult sätt, utan dom förstör spelet helt och hållet också.

fan va bitter du verkar vara, har Blizzard gjort dig illa?


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem
Skrivet av milowas:

Trodde jag skulle få min enda lediga dag i veckan till att kolla in Overwatch 2, men tji fick jag som inte kollade releasetid. Får klämma in ordentligt med value de få timmarna jag har ikväll istället.

Vad ser ni fram emot med 2:an? Vad är ni oroliga för? Kommer ni ens att testa?

Jag personligen vet inte om jag kommer att kunna acceptera Overwatch 2 och deras nya system med säsonger och att man måste låsa upp karaktärer (speciellt inte de som man haft tillgång till i 1:an). Jag är orolig att det kommer bli som när Dota2 ändrade om hela sin mekanik och jag helt tappade intresset för att jag hade spenderat hundratals timmar på att lära mig och bli (helt okej) bra på det och sedan behövde glömma allt.

jag har ingen aning om jag ser fram emot något. OW har varit mitt go-to spel när det kommer det att vakna på morgonen medans jag drinker mitt kaffe och surfar lite mellan matcherna samt när jag behöver slå ihjäl några minuter dötid här och där.

om jag ogillar det eller det blir för mycket grind för att låsa upp nya karaktärer så får jag väl hitta ett annat "slå ihjäl tiden spel"


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Chefredaktör

Tips: Ikväll med start 21:00 streamar vi Overwatch 2 på vår twitchkanal: FZplay !

Medlem

Kommer definitivt att testa det, kan ju bli ett roligt spel att spela med ungarna så man har något mer spel än Fortnite att lira med dem

Medlem

Jag hoppas det blir bra!

(varför ska jag hoppas det blir dåligt som vissa andra.. )

Skribent

Jag är försiktigt taggad - tycker att grundspelet har stått stilla länge nog nu utan vettiga uppdateringar så det kanske blir bra med en större omstrukturering

Så länge jag får spela med Wrecking Ball och kan testa Doomfist i sin nya tank-roll är jag nöjd

Medlem
Skrivet av Jonas Vågström:

Jag är försiktigt taggad - tycker att grundspelet har stått stilla länge nog nu utan vettiga uppdateringar så det kanske blir bra med en större omstrukturering

Så länge jag får spela med Wrecking Ball och kan testa Doomfist i sin nya tank-roll är jag nöjd

jaha, Noobfist blir tank, har missat typ alla nyheter om detta spel, kommer bli spännande och se vad de har gjort med alla mina supports som jag en gång i tiden trodde jag kunde spela


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Skribent
Skrivet av Issue:

jaha, Noobfist blir tank, har missat typ alla nyheter om detta spel, kommer bli spännande och se vad de har gjort med alla mina supports som jag en gång i tiden trodde jag kunde spela

Det är ändå en hel del som ställts på ända under åren, så har du inte spelat på länge eller hängt med kan det nog ta en stund innan du blir varm i kläderna

Doomfist blir tank och den största förändringen spelmässigt är väl att tanks blir starkare då fördelningen gått från 2 av varje klass till 2 dps, 2 support + 1 tank!

Medlem

Kommer lätt sitta ikväll och levla upp tiersen och se hur ett gratis-battlepass skulle funka. Jag är inte riktigt redo att prenumerera på deras battlepass. Jag körde rätt mycket i betan och gillar hur de gjort om karaktärerna och att det är 5vs5. Det gjorde mer skillnad än vad man skulle tro.

Medlem

Är det 21.00 svensk tid då det lanseras eller?

Skribent
Skrivet av Ejziponken:

Är det 21.00 svensk tid då det lanseras eller?

Som jag förstått det - Ja! Correctomundo 👌🏻

Medlem
Skrivet av Jonas Vågström:

Det är ändå en hel del som ställts på ända under åren, så har du inte spelat på länge eller hängt med kan det nog ta en stund innan du blir varm i kläderna

Doomfist blir tank och den största förändringen spelmässigt är väl att tanks blir starkare då fördelningen gått från 2 av varje klass till 2 dps, 2 support + 1 tank!

Spelar OW i stort sett dagligen men har verkligen sovit under en sten när det kommer till allt som är nytt, så ja det lär ju ta ett tag tills man är varm i kläderna


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem

Har tagit ledigt från jobbet imorgon så jag kan sitta och nöta hela dagen. Sjukt taggad på Overwatch 2; har väntat på ny content sedan 2020.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Blir att testa av ikväll, ska bli kul med dom ändringar som gjorts, behövdes fräschas upp lite!

Medlem

Ska bli kul att spela igen med lite vänner. Gillar mest att där kommer vara mindre sköldar i spelet. Eftersom det är F2P så bryr jag mig inte om mikrotransaktioner så länge det bara är cosmetics.

Medlem

Translations:
Top left: "New free players immediately play 13 original heroes"
Top right: "Unlock additional in these orders from heroes missions"
Bottom: "For original OW1 players and Watchpoint Pack buyers, all heroes are available"

Medlem

Jag är lite skeptisk till alla förändringar men ska bli kul och testa, sen får jag se vad jag tycker.


signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Medlem

Aldrig spelat Overwatch innan så detta ska bli kul

Skribent

Någon som lyckats spela något? Verkar tok-tjorvigt med servrarna… Hann se när Wakkaah lirade lite på FZplay men har inte kommit närmare än plats 700 i kön, sen kommer ett felmeddelande och man tvingas börja om..

Medlem
Skrivet av Jonas Vågström:

Någon som lyckats spela något? Verkar tok-tjorvigt med servrarna… Hann se när Wakkaah lirade lite på FZplay men har inte kommit närmare än plats 700 i kön, sen kommer ett felmeddelande och man tvingas börja om..

Jag spelade och vann 4 comp matcher, 5e matchen så blev en spelare disconnecad och efter några minuter så krashade hela servern typ (hoppas jag slapp en loss!). Nu har jag stått i kö i typ 45 min.

De verkar bli Ddosade också.
Källa: https://twitter.com/Qwik/status/1577396593153564672

Medlem

Spelade en stund och det kändes väl som OW1 fast lite mer polerat.
Helt klart en Expansion/Patch känsla än en nytt spel.
Jag föredrar Battle Pass Ladder före random loot lådor. Men de kunde ha skippat cash shop tbh.

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Antagligen den mest inkompetenta uppföljaren någonsin. Hoppas verkligen det floppar stenhårt.

Folk betalade för spelet för 5 år sedan och sen igår är det ospelbart bara för Blizzard vill lägga till en jävla massa MTX. Och inte bara gör dom det på ett extremt fult sätt, utan dom förstör spelet helt och hållet också.

Så man får ingenting i OW2 för att man lagt pengar på OW1?

Medlem
Skrivet av Loxus:

Så man får ingenting i OW2 för att man lagt pengar på OW1?

Man får "Founders pack".

Two epic skins
Instant access to Junker Queen, Sojourn, & Kiriko
Exclusive founder’s icon
Surprise gift

Medlem

Igår tog de äntligen bort telefonnummer- och SMS-aktiveringskravet för de som spelat sen den 9:e juni 2021, FYI.

Jag tycker inte spelet är så pjåkigt faktiskt. Jag eftersökte 5v5 rätt tidigt i OW1 för det blir mindre kaos på skärmen:
Mindre bling bling
Man har mer påverkan på utgången av spelet eftersom det är en spelare mindre
Man kan inte lika lätt bli "dykt efter" av t.ex. en Winston och D.Va och behöver inte oroa sig lika mycket att bli nukad till lika stor del när totala DPS:en reducerats i och med förändringen.

Synd för de som gillat att köra duotank sen innan. Samtidigt så innebär en mindre tank också som sagt mindre inkommande skada så att tanken inte kan nukas lika lätt som innan, så man får mer överlevnadspotential och det är inte lika stressande att lira som jag trodde det skulle vara sett utifrån pappret. Det kan potentiellt vara något man kan vänja sig vid. Men ja, det är lite tidigt att uttala sig om det än efter en natt hehe, så har inte ristat något i sten. Jag har t.ex. bara hastigast prövat en av de tre nya hjältarna

Medlem

Tycker spelet är riktigt bra! Däremot märker man direkt att i open queue så är metan extrem OP med 2-3/tanks eller 1 DPS samt 2 healers :/ Går fan inte att slåss med de.


signatur

Vi Veri Veriversum Vivus Vici!

Medlem

Söker folk att spela med på konsol

Medlem

Tycker att 5v5 har tagit bort väldigt mycket teamplay! Nu känns det som en kaotisk, lokal TDM tills ena laget har dött istället för en taktiskt utdragen kamp om varje checkpoint...

Medlem

Då har man provat cirka 10 matcher och tycker matcharna känns lite roligare än tidigare. En tank gör att man måste vara mer försiktig. Matcherna känns också lite snabbare än tidigare. Gjorde rätt i att vänta till helgen att spela, köerna är i princip 0.
Flyter också på riktigt bra precis som ett esportspel ska göra.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

12
Skriv svar