Cyberpunk-uppföljare, FEM The Witcher-spel och ett nytt IP på gång hos CDPR

Robot
Cyberpunk-uppföljare, FEM The Witcher-spel och ett nytt IP på gång hos CDPR
FM-guru
F.d. Sisyr

Undrar när det första av dessa kommer se dagens ljus?

Moderator | Testpilot
Skrivet av Sisyr:

Undrar när det första av dessa kommer se dagens ljus?

Jag tror en del har missuppfattat deras "Witcher trilogin kommer släppas inom 6 år" som att det är 6 år från och med nu. Min gissning är att efter första spelet släppts så ska resterande släppas inom 6 år. Det låter rimligt tycker jag.

De tar det det ändå lugnt med första spelet i den nya motorn och får alla bitarna på plats, sedan blir det aningen lättare med uppföljare när de blivit mer van med motorn och har assests och annat de kan återanvända.

Hoppas på stortåd. Cyberpunk blev i stort en besvikelse med tanke på vad de lovade, men de gjorde fantastiskt bra spel innan.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Det låter bra, så länge de inte försenar den uppdaterade versionen av Witcher 3 igen bara!

Medlem

Inför nytt cyberpunk hoppas jag de tar lite inspiration från GTA1 (1997) så att polisen blir lite mer dynamisk I sitt beteende, och att tågen fungerar

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jag tror en del har missuppfattat deras "Witcher trilogin kommer släppas inom 6 år" som att det är 6 år från och med nu. Min gissning är att efter första spelet släppts så ska resterande släppas inom 6 år. Det låter rimligt tycker jag.

De tar det det ändå lugnt med första spelet i den nya motorn och får alla bitarna på plats, sedan blir det aningen lättare med uppföljare när de blivit mer van med motorn och har assests och annat de kan återanvända.

Hoppas på stortåd. Cyberpunk blev i stort en besvikelse med tanke på vad de lovade, men de gjorde fantastiskt bra spel innan.

Japp, det är ju även det de själva säger. Tycker inte det borde vara någon förvirring, för de är ju tydliga:

Citat:

All three games aimed to be delivered within a 6-year period following the Polaris release.

Källa.

Medlem

The Witcher trilogi som ska riktas mot en bredare publik med multiplayer. Låter oroväckande. Det verkar bli EA-versioner av allas favoritrollspel.

Medlem

Bara den nya trilogin får lika bra manus som W3 så är jag nöjd. Minns bland annat tragedin som var Röda Baronens quest-line från W3.

Och såklart vill jag se mer Cyberpunk. CDPR har helt rätt att det finns enorm potential i det universumet. Förhoppningsvis har de lärt sig något av 2077 releasen hur man inte ska göra.


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem

Egna IP lär väl vara något helt annat än ett rpg som de brukar göra, hoppas bara inte det är någon sorts fps med färgglada spelarklasser...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Ska bli intressant att se hur de ska lyckas med fem, när de inte klarade av ett.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Redaktör
Skrivet av Zidious G:

The Witcher trilogi som ska riktas mot en bredare publik med multiplayer. Låter oroväckande. Det verkar bli EA-versioner av allas favoritrollspel.

Det sa de väl ändå inte (inte nu i alla fall)? Project Polaris/trilogin beskrivs som tre AAA-rollspel, baserade på The Witcher, så det låter som om de kommer vara i samma stil som de tre första spelen.

Det görs ju två Witcher-projekt till: Sirius som beskrivs som nytänkande (är det det du tänker på?), och Canis Majoris (också fristående från originaltrilogin).


signatur
Medlem
Skrivet av Zidious G:

The Witcher trilogi som ska riktas mot en bredare publik med multiplayer. Låter oroväckande. Det verkar bli EA-versioner av allas favoritrollspel.

Vart har du läst detta? För det står ingenstans i artikeln att polaris + uppföljarna ska ha multiplayer.
Det enda som står är att en av sidospelen som utvecklas av tredje part har multiplayer i åtanke.

edit: @TomasHelenius hann före

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Det sa de väl ändå inte (inte nu i alla fall)? Project Polaris/trilogin beskrivs som tre AAA-rollspel, baserade på The Witcher, så det låter som om de kommer vara i samma stil som de tre första spelen.

Det görs ju två Witcher-projekt till: Sirius som beskrivs som nytänkande (är det det du tänker på?), och Canis Majoris (också fristående från originaltrilogin).

"The game will be set in The Witcher universe, but it differs from our past releases in that it targets a much broader audience," said Kiciński. "Sirius will provide both single-player and multiplayer gameplay."

Jag blandade nog ihop det med Sirius.

Redaktör
Skrivet av Zidious G:

"The game will be set in The Witcher universe, but it differs from our past releases in that it targets a much broader audience," said Kiciński. "Sirius will provide both single-player and multiplayer gameplay."

Jag blandade nog ihop det med Sirius.

That makes sense!


signatur
Medlem
Skrivet av Dunder:

Ska bli intressant att se hur de ska lyckas med fem, när de inte klarade av ett.

No problemo. Klarar man att göra ett underbart spel som Cyberpunk, då klarar man allt.

Medlem

Broader audience låter klassbaserat... eller hjältar eller något sådant...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

No problemo. Klarar man att göra ett underbart spel som Cyberpunk, då klarar man allt.

Om man någonsin lyckas göra klart det, då kan jag hålla med.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Om man någonsin lyckas göra klart det, då kan jag hålla med.

Tror inte det är meningen att det ska bli klart. Klart som i hur slipat som helst. Spelet är underbart t o m på PS4, och att det har sina fläckar är en del charmen.

FM-guru
F.d. Sisyr

Kul ändå att man vill nå en "bredare publik" med Sirius. Jag kan tycka att 40 miljoner sålda ex indikerar en rätt bred publik...

Moderator | Testpilot
Skrivet av Kyraal:

Japp, det är ju även det de själva säger. Tycker inte det borde vara någon förvirring, för de är ju tydliga:

<Uppladdad bildlänk>

Källa.

Du ser. De slides jag kikade på såg inte ut exakt sådär, och då lät det lite mer luddigt. Då tror jag det där kommer bli super.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Tror inte det är meningen att det ska bli klart. Klart som i hur slipat som helst. Spelet är underbart t o m på PS4, och att det har sina fläckar är en del charmen.

Var inte det jag menade med klart, men jag håller med om att de antagligen kommer strunta i att göra klart det.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Jag har inte mycket belägg men jag tror Sirius är ett RTS-strategispel. Bygger det mest på att det är en genre CD Project Red inte själva arbetat med tidigare och som funkar med single player kampanj och multiplayer samt att jag inte tror att de skulle låta en annan studio utveckla RPGs i deras etablerade IP.

1
Skriv svar