Kritikerkåren ger Overwatch 2 bra betyg, men tydligt lägre än för Overwatch

Robot
Kritikerkåren ger Overwatch 2 bra betyg, men tydligt lägre än för Overwatch

Bra men inte fantastiskt, typ.

#overwatch-2


Medlem

Spelet är mycket bättre än den första , bara att utvecklingstiden har inte motiverat

Medlem
Skrivet av Keima:

Spelet är mycket bättre än den första , bara att utvecklingstiden har inte motiverat

Låter bra, jag fastnade aldrig för ettan men ska ge detta en chans.

Medlem

Som support lutar jag åt missnöjd. Nya mapsen känns bara kaos. Typ som team deathmatch.

Medlem

Spelade 2 matcher som support nu på PS5. Tyckte de kändes riktigt bra. Flyter fruktansvärt bra! Kommer bli en hel del lir framöver! Gillar att man kan role-matchmakea. Vet inte om det är nytt för OW2 men det fanns iallafall inte på den tiden jag lirade OW1!:)

En annan sak som jag tycker är underbart är att jag nu kan spela på både PC och i soffan framför PS5an!!!:)

Medlem
Skrivet av Ejziponken:

Som support lutar jag åt missnöjd. Nya mapsen känns bara kaos. Typ som team deathmatch.

Kör också support men tycker 2:an är mycket bättre. 5v5 gör fighterna mindre röriga och jag har bättre kontroll.
Dessutom hjälper passiva healingen så man slipper använda healing cds på sig själv (typ Ana grenade).

Medlem
Skrivet av odelinskij:

Kör också support men tycker 2:an är mycket bättre. 5v5 gör fighterna mindre röriga och jag har bättre kontroll.
Dessutom hjälper passiva healingen så man slipper använda healing cds på sig själv (typ Ana grenade).

Jag har exakt motsatt upplevelse. Speciellt på de nya kartorna. Det är KAOS. Alla springer runt och det är helt utspritt och det känns som team deathmatch. Vissa supports har stor fördel också när det är så många små rum och höga höjer man kan ta sig till. Även snabba supports och supports med högst DPS har stor fördel i nya metan. Tyvärr är ju de snabba och mobila supporten samma supports som har bra DPS. Kiriko, Lucio är OP. Medan Ana, Mercy not so much. Och Moira blir ännu mer DPS orienterad eftersom hennes healing ball är rätt värdelös om laget är utspritt.

OW2 är väldigt mycket mer lagbaserat och koordination är verkligen ett måste. Som solo spelare ser man väldigt sällan den typen av koordination tyvärr speciellt i lägre ranker brons-guld.

Medlem

De som ogillar OW2 är sådana spelare som gillade "sten, sax, påse" konceptet med hard counters i OW.

Nu är spelet mer likt Team Fortress 2 vilket jag gillar.

Medlem

Overwatch 1 patchat.

Medlem
Skrivet av Ejziponken:

Jag har exakt motsatt upplevelse. Speciellt på de nya kartorna. Det är KAOS. Alla springer runt och det är helt utspritt och det känns som team deathmatch. Vissa supports har stor fördel också när det är så många små rum och höga höjer man kan ta sig till. Även snabba supports och supports med högst DPS har stor fördel i nya metan. Tyvärr är ju de snabba och mobila supporten samma supports som har bra DPS. Kiriko, Lucio är OP. Medan Ana, Mercy not so much. Och Moira blir ännu mer DPS orienterad eftersom hennes healing ball är rätt värdelös om laget är utspritt.

OW2 är väldigt mycket mer lagbaserat och koordination är verkligen ett måste. Som solo spelare ser man väldigt sällan den typen av koordination tyvärr speciellt i lägre ranker brons-guld.

Håller med i sak men kom ihåg att du spelar med väldigt många som inte ens spelat ettan. Det kommer säkert lägga sig om några veckor.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Håller med i sak men kom ihåg att du spelar med väldigt många som inte ens spelat ettan. Det kommer säkert lägga sig om några veckor.

Jag pratar om comp, De som inte spelat ettan har inte ens haft tid att låsa upp comp än. Det är alla förändringar i spelet som ändrat hela spelstilen. Bara en tank, map design, nästan all form av kontroll borttaget. Allt detta leder till kaos på de nya kartorna.

Medlem
Skrivet av Ejziponken:

OW2 är väldigt mycket mer lagbaserat och koordination är verkligen ett måste. Som solo spelare ser man väldigt sällan den typen av koordination tyvärr speciellt i lägre ranker brons-guld.

Brons har alltid varit en shitshow med chaos var man än vänder sig, ett träsk man lätt fastnar i...

Med det sagt så har jag inte hunnit testa 2an ännu mer än training mode, har svårt att komma in, blir timed out osv när jag väntar på kön.

1
Skriv svar