Overwatch 2-servrarna utsatta för DDoS-attacker

Robot
Overwatch 2-servrarna utsatta för DDoS-attacker

Många spelare lider av anslutningsproblem.

#Blizzard, #Overwatch-2


Gnällkuk

Någon som är förvånad? 😁


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Någon som är förvånad? 😁

Nope, det är mer eller mindre alltid något sådant vid släpp av större online mp titlar. Och i och med alla skriverier de senaste åren om Blizzard/Activision så är dem ett saftigt mål för många träskinvånare.

Geeks Gaming
Skrivet av Winzi:

Nope, det är mer eller mindre alltid något sådant vid släpp av större online mp titlar. Och i och med alla skriverier de senaste åren om Blizzard/Activision så är dem ett saftigt mål för många träskinvånare.

De eller att a/b servrar aldrig klarar av de när dom släpper nya spel eller expansioner. Kunde inte ens köra förra gången dom släppte Overwatch första dagen då de inte ens gick att logga in på battlenet. Och lyckades man fick man sitta i kö i spelet.

Medlem

Det känns som att det kan dröja minst 1-2 veckor innan Blizzard ens får någorlunda ordning på servrarna om man känner dem rätt.

Får väl spela något annat så länge. Suck.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

De eller att a/b servrar aldrig klarar av de när dom släpper nya spel eller expansioner. Kunde inte ens köra förra gången dom släppte Overwatch första dagen då de inte ens gick att logga in på battlenet. Och lyckades man fick man sitta i kö i spelet.

Känns väl oftare att det är det som är svaret, men skylls på DDOS. Varför betala serverkapacitet för 1 miljon spelare vid release, när spelet kommer ha 200k spelare efter 2-4 veckor. Bättre att betala för 100-300k-nånting och skylla den dåliga starten på DDOS å spara en slant. Spelare har ju kommit att acceptera att det är så i samtliga MMO releaser och sannolikt också vanliga spel likt detta, så de är inte smartare än så och företaget sparar sig en hacka.

Att de inte bygger bra servermiljö som enkelt hade kunnat gå att öka på/minska, samtidigt som de kanske betalar ett liiiitet premium för att on-demand snabbt kunna stödja 100k spelare inom en timme och betala per dag/vecka/månad för servrarna istället för långa avtal som ska ingås och det ska vägas mot hur många spelare har vi om x dagar osv.

Medlem

Frågan är om inte detta är gaslighting. De skapar ett narrativ om att det är DDoS-attacker när det i själva verket är alldeles för många spelare som vill in samtidigt. Jag säger inte att det är det, för jag vet ju såklart inte, men kom igen. VI har alla sett det förr.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Konspirationsteorier som vanligt här ser jag.

Redaktör

Så gott som varje stort spel med online-komponent har problem vid start. Det hänger på massiv belastning när hundratusentals eller miljoner försöker spela samtidigt. Gick det att lösa enkelt så skulle spelmakarna ha gjort det, för negativ uppmärksamhet är inte bra i dessa situationer. Om det är möjligt att lösa problemet med tillfälligt ökad serverkapacitet vet jag inte, men det finns väl risk att det skulle kosta en jäkla massa pengar och arbete, så det kan lika gärna handla om att företag vill undvika massiva merkostnader som att de gör det för att "tjäna mer pengar".

Det finns ingen anledning att bli upprörd. Bara att vänta ett par dagar - spelet finns kvar, och kommer fungera bättre då.


signatur
Gnällkuk
Skrivet av Ronzem:

Konspirationsteorier som vanligt här ser jag.

Det är de där jävla ödlefolket som är i farten nu igen.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Avstängd

Onödigt, är det några Overwatch 1 lirare som surar q_q

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Det finns ingen anledning att bli upprörd. Bara att vänta ett par dagar - spelet finns kvar, och kommer fungera bättre då.

Dock, betalar man 450;- för ett season pass som är under en begränsad tid, så vill man kunna nyttja tiden bäst man vill när man vill.
Förlänger de säsongen så fine, inget gnäll.
Annars tycker jag gnäll är berättigat.

Redaktör
Skrivet av stenman:

Dock, betalar man 450;- för ett season pass som är under en begränsad tid, så vill man kunna nyttja tiden bäst man vill när man vill.
Förlänger de säsongen så fine, inget gnäll.
Annars tycker jag gnäll är berättigat.

Så klart, då bör ju tiden förlängas. Bäst vore kanske om både Blizzard och spelare väntar med betalgrejerna tills spelet funkar ordentligt, men det är nogt svårt att få till i praktiken - risk att det blir livat så fort någon råkar ut för strul. Samtidigt tycker jag att folk borde vänta med att betala - de VET ju att det kan strula ett par dagar för stora nya mp-spel, det är liksom ingen överraskning.


signatur
Medlem

Har Blizzard haft någon spel som går att spela vid release utan problem. OW2, Diablo 3 och Diablo 2 var ju kaos. Kommer ej ihåg OW1 och Star Craft...

1
Skriv svar