Så, då har även Quake ray-tracing-behandlats

Robot
Så, då har även Quake ray-tracing-behandlats

Snygg ljussättning har moddats in - testa gratis.

#doom, #half-life, #quake, #ray-tracing


Gnällkuk

Cool! 😎


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Quake ser klart bättre ut utan GL och d_mipscale 99


signatur

IDKFA

Medlem

Jävlar vad ballt, mysfaktor deluxe. Har börjat kötta nya quake-utgåvan på steam. Hänger på dm4 mest. Lite surt att det knappt är några som spelar


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Måsta säga att retro spel med ray-tracing är sjukt mysiga. Gillade skarp Quake II RTX

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Jävlar vad ballt, mysfaktor deluxe. Har börjat kötta nya quake-utgåvan på steam. Hänger på dm4 mest. Lite surt att det knappt är några som spelar

Kom ju ett uppsving av spelare när Quake kom på Xbox/Ps sen känns de som de dog ut igen

Skribent

Ray tracing påminner mig lite hur det såg ut när vi fick färgat ljust med första generationens 3D-kort. Jag säger inte att det ser likadant ut, men hur det förändrar något som jag inte trodde skulle vara så påtagligt. Tänker då på hur "oaccelererat" Quake 2 kontrar Quake 2 med Voodoo 2 kort.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Måsta säga att retro spel med ray-tracing är sjukt mysiga. Gillade skarp Quake II RTX

Håller med! Det blir en ny fin känsla i det bara av realtidsljuset och reflektioner. Q2 är så jävla värt att ta upp igen om man vill köra med lite snyggare grafik. Ser fram emot Portal RTX också även om spelet bara är 3-4 timmar långt och jag kört igenom det 100 ggr.

ELF
Medlem

Nja, jag tycker det ser bättre ut om man kör en source port typ vkQuake och en bana har .vis och .lit av kvalité.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Jag kanske är dum i huvudet men ser ingen direkt skillnad på Quake.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Ray tracing påminner mig lite hur det såg ut när vi fick färgat ljust med första generationens 3D-kort. Jag säger inte att det ser likadant ut, men hur det förändrar något som jag inte trodde skulle vara så påtagligt. Tänker då på hur "oaccelererat" Quake 2 kontrar Quake 2 med Voodoo 2 kort.

Ja det påminner myclet om det

Det var länge sen man spelade Quake, vilken stämning det är i spelet endå.
90 talet i sitt ess nör det gäller gaming.

Så här spelade jag Quake senast på Oculus Quest


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Jävlar vad ballt, mysfaktor deluxe. Har börjat kötta nya quake-utgåvan på steam. Hänger på dm4 mest. Lite surt att det knappt är några som spelar

Ja mp är tyvärr lite så men på PC så lever communityt kring mods och maps i högsta grad. Men du kanske mest är intresserad av mp ? Tyvärr har ju arena-shooters inte flygigt alls med den yngre publiken eller dagens spel. Diabotical gjorde ändå ett rätt så vettigt försök.

Anyway, uppskattar du SP i Quake kan jag varmt rekommendera Arcade Dimensions, otroligt välgjort.

Skribent
Skrivet av Molotov:

Ja det påminner myclet om det

Det var länge sen man spelade Quake, vilken stämning det är i spelet endå.
90 talet i sitt ess nör det gäller gaming.

Så här spelade jag Quake senast på Oculus Quest

https://youtu.be/6uVsWiPIZCY

Helvete vad jag skulle kräkas XD


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Helvete vad jag skulle kräkas XD

Jag har skaffat mig starka VR Legs. Blir typ aldrig dåsig mer.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av heady89:

Ja mp är tyvärr lite så men på PC så lever communityt kring mods och maps i högsta grad. Men du kanske mest är intresserad av mp ? Tyvärr har ju arena-shooters inte flygigt alls med den yngre publiken eller dagens spel. Diabotical gjorde ändå ett rätt så vettigt försök.

Anyway, uppskattar du SP i Quake kan jag varmt rekommendera Arcade Dimensions, otroligt välgjort.

Det är främst mp jag lirar efter kampanjen som jag älskar
Håller på att ladda hem arcade dimensions nu, tack för tipset


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Skribent
Skrivet av Molotov:

Jag har skaffat mig starka VR Legs. Blir typ aldrig dåsig mer.

Sist jag körde VR stoppade jag i mig åksjukepiller. Det funkade! haha


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Sist jag körde VR stoppade jag i mig åksjukepiller. Det funkade! haha

Vilket spel behövde du åksjukepiller?
Jag blev faktiskt nyligen lite dåsig men der har inte upprepats. Det var när jag körde den där båten i half life 2 vr, det är ett ganska lång segment med båten och klrde allt i ett svep.
Kände mig lite dåsig så fick ta paus.
Senare med buggyn har gått bra utan problem


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skribent
Skrivet av Molotov:

Vilket spel behövde du åksjukepiller?
Jag blev faktiskt nyligen lite dåsig men der har inte upprepats. Det var när jag körde den där båten i half life 2 vr, det är ett ganska lång segment med båten och klrde allt i ett svep.
Kände mig lite dåsig så fick ta paus.
Senare med buggyn har gått bra utan problem

Gav mig fan på att köra Wipeout i PSVR. haha


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Gav mig fan på att köra Wipeout i PSVR. haha

Ok ja det låter extremt. Har inte spelat det spelet


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skribent
Skrivet av Molotov:

Ok ja det låter extremt. Har inte spelat det spelet

Var ju sjukt coolt då det är hela spelet i VR, plus att man sitter i svävaren iställer för bakom. Men det är sjukt åksjukeframkallade, men ville så gärna kunna köra så det blev åksjukepiller.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Quake 2 rtx är hur ballt som helst. Quake 1 rtx känns dock inte lika bra vad jag såg på youtube. Men får pröva det senare.
När det kommer till half-life 1 måste jag göra en ny genomspelning med raytracing.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Tror det har att göra med att Quake II RTX är en Nvidia produkt, gjord för att kränga RTX 2000-serien.

Medlem

Har testat detta nu. Ser för jävligt ut. Visst finns tekniken där men det blir som flammor av ljus på texturerna/väggarna. Känns som att detta är en beta version så hoppas det fortsätter arbetas på. Jag lekte med grafikinställningarna för att försöka få det bättre, men hjälpte ej. Råkade trycka på Ultra performence och hörde då att mitt grafikkort började låta värre än en ps5 så stängde av spelet direkt och avinstallerade.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

1
Skriv svar