Nu kan du länka ditt Steam- och Playstation-konto

Robot
Nu kan du länka ditt Steam- och Playstation-konto

Bonusar väntar i Spider-Man (till att börja med).

#playstation, #steam


Medlem

Hade ju vart riktigt nice om de började med cross-buy, men det kan man nog glömma...

Medlem

Vilket företag kommer svälja vilket i slutändan

Medlem

Lustigt endå att Sony är delägare i Epic, kan man inte länka epic kontot också?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

När jag köpte Doom Eternal på fysisk PC skiva MEN fick en nedladdningskod till Bethesdas launcher i stället för Steam blev jag riktigt besviken.

För inte så länge sedan la Bethesdas launcher ner helt och hållet och mina Bethesda spel har nu flyttats över till Steam! Steam är vinnaren för PC.

Hoppas på fler spel från Sony till PC, men lås inte in dem på en Sony launcher tack. Nu verkar ju de spel som kommit från Sony finnas på Steam så fortsätt med det.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Kunde man inte göra detta med portal 2 redan?


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Får bara 404 när jag försöker göra det via spelet, och länken i artikeln funkar inte ens. Testade ni ens innan ni la ut nyheten?

Edit: Verkar funka nu.

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Kunde man inte göra detta med portal 2 redan?

Jo.

Jag köpte en fysisk PS3-kopia när spelet släpptes - som var billigare än på Steam - och spelade på PC.

Medlem

Är väl bara intressant om det är crossplay eller va det heter. Sparar gamesave i molnet och spelar på vilken platform man vill i det här fallet PC eller playstation.

Medlem

Kommer till en sida vars länk inte leder någonstans?


signatur

I drank what?

Medlem

Hmm hoppas detta kan leda till bått bra, dvs 1st köp på alla konsoler/PC


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av Mirage:

Kommer till en sida vars länk inte leder någonstans?

Testa via spelet, tydligen så hade de inte fixat klart den svenska sidan men det ska funka nu.

ZF
Medlem

Verkar ju ungefär exakt lika meningslöst som de där "samlarföremålen" i appen de lanserade i USA igår.

Hade det går att få troféer på Steam eller synka sparfiler för spel på plattformarna så vore det lite intressantare.

Nu låter det mest som det där Ubisofts-påhittet när man måste logga in i vartenda spel för att få nån kostym eller pryl som påfallande ofta borde varit i spelet utan extra krångel. Bättre än MTX åtminstone antar jag..

ZF
Medlem
Skrivet av IceMan:

Hmm hoppas detta kan leda till bått bra, dvs 1st köp på alla konsoler/PC

Haha, ja om Valve och Sony vill dela på 30% då..

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:

Testa via spelet, tydligen så hade de inte fixat klart den svenska sidan men det ska funka nu.

Finns ingen länk alls på sidan just nu Ska testa via spelet sen.


signatur

I drank what?

Medlem

Bloodborne på pc rör sig (otroligt) sakta men säkert framåt

Medlem
Skrivet av Ace606:

Bloodborne på pc rör sig (otroligt) sakta men säkert framåt

Känns inte som vi kommer se bloodborne på pc förräns den beryktade remastern anländer (om den gör det)

1
Skriv svar