Nya Super Mario Bros.-filmen

Avstängd
Nya Super Mario Bros.-filmen

Teaser trailer här:

Personligen tycker jag att den grafiska stilen passar och filmanpassad musik med Koji Kondo bakom spakarna så lär ljudet också bli fenomenalt. Däremot tror jag att castingen, handlingen och den barnsliga humorn kommer att göra det rätt "meh".

Men det blir som Sonic-filmerna, Pokémon-filmen och WarCraft-filmen: roligt att gå och se minst en gång på bio, och säkerligen superkul för de som vuxit upp med Mario som nu får ta med sina barn att se samma legendariska rörmockare.

Medlem
Skrivet av AplAy:

Teaser trailer här:
https://www.youtube.com/watch?v=KydqdKKyGEk&ab_channel=Illumi...

Personligen tycker jag att den grafiska stilen passar och filmanpassad musik med Koji Kondo bakom spakarna så lär ljudet också bli fenomenalt. Däremot tror jag att castingen, handlingen och den barnsliga humorn kommer att göra det rätt "meh".

Men det blir som Sonic-filmerna, Pokémon-filmen och WarCraft-filmen: roligt att gå och se minst en gång på bio, och säkerligen superkul för de som vuxit upp med Mario som nu får ta med sina barn att se samma legendariska rörmockare.

Mariospelen utspelar sig mycket i Svampriket, som är en ganska utpräglad fantasivärld, och därmed gör sig bäst som tecknad film eller med datoranimering. Undantaget är väl Donkey Kong, men det skulle bara bli en nyinspelning av King Kong (stor apa kidnappar flicka och klättrar upp på byggnad i New York City).

Medlem

Ser bra ut. Svensk- dubbning till barnen så kan det säkert bli en hit. Bra animationer och väldigt färggrant.

ZF
Medlem

Jag trodde att Mario alltid bodde i svampvärlden. Verkar ju som de kör med att han egentligen är Bob Hoskins från NY i den här med innan han dyker upp, eller ner, där.

Medlem
Skrivet av ZF:

Jag trodde att Mario alltid bodde i svampvärlden. Verkar ju som de kör med att han egentligen är Bob Hoskins från NY i den här med innan han dyker upp, eller ner, där.

Varför bor det en italienare i en svampvärld? Tycker det verkar finnas mycket rör också (spelet), har börjat fundera på om allt utspelar sig i ett mögligt avlopp.

Medlem

Tycker det såg löjligt bra ut xD


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Moderator | Testpilot
Skrivet av ZF:

Jag trodde att Mario alltid bodde i svampvärlden. Verkar ju som de kör med att han egentligen är Bob Hoskins från NY i den här med innan han dyker upp, eller ner, där.

I viss typ av media från Mario är det samma typ av "origin story" i den mån att han kommer ifrån Brooklyn och blir transporterad dit. Var han egentligen kommer ifrån tas för det mesta aldrig upp i spelen.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Nu fick man inte höra Mario prata särskilt mycket men jag är efter denna trailern inte såld på Chris Pratt som Mario.


signatur

Spelar på: PC, Nintendo Switch, PS5 och iOS.
Äger även: NES, SNES, Saturn, Playstation 1,2,3,4, PSP, XBOX360.

Medlem

Bowser låter ju som en liten nallebjörn.

Blir bra det här, är ju Mario i alla fall! Bättre än alla J*vla Marvel filmer. Bara vi får se Yoshi också!

1
Skriv svar