Nu kan Steam Deck köpas utan förhandsbokning

Robot
Nu kan Steam Deck köpas utan förhandsbokning

Och den officiella dockan är också släppt.

#Steam-deck, #Valve


Medlem

Saftig peng, så man får hoppas på att kvalitén finns
Men man får liksom med en till laddare som kostar 25$
(pratar om docken)


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Gnällkuk

Beställde 27:e, betalade 29:e och fick den igår (512).


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Geeks Gaming

Märkt att jag inte behöver en dock till min. Finns Bluetooth så behöver inte koppla in tangentbord eller mus. Plus kör SMB hemma så behöver jag föra över något så gör jag de där.

Får se. Kanske i framtiden.

It's not a lake, it's an ocean

Över en miljon sålda. Inte så illa.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Grymt sugen på en. Hur är det med fläktljudet, nåt som stör?

Medlem

Inget jag "behöver" men köpsuget blir lik förbannat bara större o större.

Medlem

Dockan liknar mer laddstationen till Wii-U.

Geeks Gaming
Skrivet av hoppalängdhopp:

Grymt sugen på en. Hur är det med fläktljudet, nåt som stör?

Jag har inte jätte problem med de. Men sen är det lite hur tungt drivna spelen är också.

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Grymt sugen på en. Hur är det med fläktljudet, nåt som stör?

Den kan absolut dra igång rätt bra i vissa spel, men om man tänker på hur mycket kraft man har under huven och vilka spel du faktiskt kan spela liggandes i soffan så är det en mer än värd tradeoff enligt mig.

Medlem

Tråkigt med en sån saftig prislapp på dockningsstation, har lite svårt att se vitsen. Men kul för dom som har väntat på't

Skrivet av Jinxswe:

Jag har inte jätte problem med de. Men sen är det lite hur tungt drivna spelen är också.

Skrivet av Dudinkalv:

Den kan absolut dra igång rätt bra i vissa spel, men om man tänker på hur mycket kraft man har under huven och vilka spel du faktiskt kan spela liggandes i soffan så är det en mer än värd tradeoff enligt mig.

Okej tack, förståeligt att det låter mer beroende på hur tungdrivet spelet är.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Märkt att jag inte behöver en dock till min. Finns Bluetooth så behöver inte koppla in tangentbord eller mus. Plus kör SMB hemma så behöver jag föra över något så gör jag de där.

Får se. Kanske i framtiden.

Skrivet av karatekex:

Tråkigt med en sån saftig prislapp på dockningsstation, har lite svårt att se vitsen. Men kul för dom som har väntat på't

Tanken bakom är väl om du vill koppla den mot en TV och samtidigt ladda likt switchet utan att ha den i knät.

Medlem

De jobbar väl redan på en "Steam Deck 2" så jag inväntar den istället!

Medlem
Skrivet av Gertzy:

De jobbar väl redan på en "Steam Deck 2" så jag inväntar den istället!

Samma här. Hårdvaran man får i steam deck gen 1 är ju inte på något sätt dålig för den pengen men RDNA2 börjar ju bli lite "gammal" nu. Är mer nyfiken på vad de kan göra med gen 2.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Gertzy:

De jobbar väl redan på en "Steam Deck 2" så jag inväntar den istället!

Det gör du rätt i. Köpte själv steam deck och lirade ett par spel men sen fick den säljas vidare. Inte alls en dålig maskin men skärmen och fläktarna måste de förbättra.

Medlem

Skulle inte räkna med en "steam deck 2" på ett tag.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jäklar vad det kliar i köpfingret nu!

Medlem

Som Molotov skriver, det lär dröja med Steam deck 2. Det jag vill ha är bättre batteritid och oled skärm. När de väl släpper Steam deck 2 köper jag den också. Sen får jag väl se om jag säljer min nuvarande eller ger bort den till en familjemedlem.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

1
Skriv svar