Omröstning - Vilket Need for Speed är bäst?

Robot
Omröstning - Vilket Need for Speed är bäst?
Medlem

Vi vet alla svaret redan.


signatur

Halo kompis!

Medlem

Har inte spelat Need for Speed sedan Underground 2 (året innan World of Warcraft släpptes, hmm...), och jag gillade väl det då, men så här i efterhand är inte street racing- och modding-kulturen riktigt min stil. Lägger istället min röst på High Stakes. (el Road Challenge, som det hette här) Även om det inte var jättesofistikerat gameplay så uppskattade jag klassiska biljakter och landsvägsbanor. Det var även det första NFS i vilket man faktiskt kunde köpa och uppgradera bilar. Uppskattade även att det började bli lite mer variation i fordonsutbudet, och inte bara de gamla vanliga superbilarna.

Medlem

Helt klart dom tidiga spelen. Need for speed Porsche unleashed till PC är inte bäst men det är det spelet som ligger mig närmast om hjärtat.

Även hot pursuit 2 var bra. Mycket tack vare all bra musik och det ska vara ps2 versionen.

Medlem

Av de jag spelat, från bäst till sämst. Ja, min NFS-resa började med Porsche.

Need for Speed: Underground (2003)
Need for Speed: Underground 2 (2004)
Need for Speed: Most Wanted (2005)
Need for Speed: Carbon (2006)
Need for Speed Heat (2019)
Need for Speed Payback (2017)
Need for Speed: Porsche Unleashed (2000)
Need for Speed: Most Wanted (2012)
Need for Speed (2015)


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Jag tyckte Shift var skitfett! Men alla tycker nog att det var mer Forzaturismo än NFS.

Medlem

Det var nästan svårt... NFS III: Hot Pursuit var mitt första NFS spel så det är nostalgi där. Men bäst är nog Underground 2 för min del.

Medlem

Underground 2 helt klart. Skitkul arkadig racing med riktigt skoj styling.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
7700X • 7800 XT • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem

Svårt att säga vad jag tycker är bäst, men helt klart haft mycket mycket kul med nfs3/4/porsche/underground/most wanted/shift1+2.

Men i slutändan så är det nog Nfs4 och Porsche, skulle gärna haft en remaster på porsche, eller bara en patch som gör spelet fungerande bra på en nyare dator.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Man vill ju nästan dela upp serien i racing och street racing i och med att det känns som två helt olika typer av spel men jämför man alla så blir det Most Wanted (2005) på klar förstaplats med Heat på andraplats. Underground 2, första Shift och The Run är tre andra favoriter.

Medlem

Riders on the storm! Underground 2 helt klart.

Medlem

Road & Track Presents: The Need for Speed.

Otroligt imponerande spel för sin tid, grym grafik och känsla, CD-ljud med hård musik, filmklipp på bilarna. Blev inte sämre av att jag fick en Thrustmaster Formula T2 samma jul. Bilspelsfantast sedan dess.

Medlem

Tvåan sen trean. Tycker dom tappade bort sig helt efter Underground. Är inte alls förtjust i open world när det gäller racing. Landsbygd och några städer med lite olika vägval under loppen är bäst.

Medlem

Överlag? Hot Pursuit 2. Lagom arkadigt och helt okej körkänsla, hyfsat snyggt för sin tid, grymt soundtrack.

Most Wanted (från -05) är nog det jag lagt mest timmar på dock, och jag anser det klart bättre än Underground-spelen. (Sue me.)

NFS II (SE) kommer alltid ha en varm plats i mitt hjärta, det gick förbaskat varmt hemma hos polaren - egentligen är det alldeles för arkadigt för att jag ska kunna säga att det är "bra", men vi hade jäkla kul med det då.

Ettan minns jag demoversionen av väl, nötte den där kustbanan i Vipern rätt många gånger. Bra spel för sin tid!

Porsche Unleashed var också rätt intressant i hur annorlunda det var mot tidigare spel - mer utmanande körkänsla, ett detaljerat bilutbud och karriärläge, skador och slitage på bildelar (visst fanns det i begränsad mån i fyran också, men inte i närheten av lika detaljerat)...

Sen fanns det ju ett Need for Speed-"ish" som inte tagits med i listan, Motor City Online. Hade jag inte suttit på 56k hade jag nog prövat det lite mer, det verkade småintressant för sin tid.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Underground 2 / most wanted 2005, 100%

Medlem

Jag tänker att inte så många här ens var födda när Porsche Unleashed släpptes..

Annars hade det sett annorlunda ut i nuffrorna..

Medlem

Hot pursuit remaken var rolig, trots att jag inte körr originalet. Lirade aldrig så mycket Need fo Speed back in the days men det jag har lirat på senare tid har varit roligt.

Medlem

Omg, hade ingen aning att det fanns så många need4speed spel. Hot pursuit 1998 sista jag spelade, så får väl tycka det är bäst 🤪

Ps need for speed heat är i skrivandets stund 95% off på Steam, om det intresserar...

Medlem

Om jag säger "FZR2000", "Tombstone", "Bomber" eller "Hollywood" 😁

Nog för att tvåan var det första NFS jag körde, på farsans -kontorsburk- men måste säga Underground 2 lätt.
Avskydde Most Wanted som kom efteråt, eftersom allt på skärmen var så nedkladdat med bloom och hade den typiska 2005-2012 looken AKA "piss-filter".

Medlem

Jag har alla NFS sedan starten, men dessa är nog mina favoriter:
Need for Speed II (1997)
Need for Speed III: Hot Pursuit (1998)
Need for Speed: High Stakes/Road Challenge (1999)
Need for Speed: Porsche Unleashed (2000)
Need for Speed: Most Wanted (2005)
Need for Speed: Shift (2009)
Need for Speed: World (2010)
Shift 2: Unleashed (2011)


signatur

autograph

The Ashen One

Need for Speed: Carbon (2006) utan tvekan.
Ingen uppföljning har ens petat på den känslan man fick av det spelet online.

Medlem

Need for Speed: Porsche 2000 och Need for Speed: High Stakes (eller Road Challenge som det hette i Europa) var helt klart de bästa.
Efter det tappade spelen helt känslan av ett Need for Speed-spel.

Need for speed 2 eller Road challenge.

Medlem

Most Wanted 2005 helt klart.
Underground 1 och 2 exempelvis saknade det som hela serien bygger på, häftiga polisjakter.

Min NFS-resa började med Need For Speed 2 SE (som inte är med i listan?).

Medlem
Skrivet av wibbe44:

Most Wanted 2005 helt klart.
Underground 1 och 2 exempelvis saknade det som hela serien bygger på, häftiga polisjakter.

Min NFS-resa började med Need For Speed 2 SE (som inte är med i listan?).

Håller med. Lagt många hundratals om inte närmare tusen timmar på 2005 versionen på Xbox 360.
Underground 2 är riktigt bra men håller Most Wanted 2005 högre!


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Medlem

High Stakes släpptes som Road Challenge i Europa. Av rena nostalgiskäl är det min favorit. Jag fick spelet plus ratt och pedaler av pappa.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

NFS Porsche är det bästa enligt mig. Tätt följt av NFS 2.


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem

Tillbringade många timmar som barn klistrad framför PS1 med Road Challenge, klart det bästa NFS spelet.

Medlem

Jag har alltid älskat bil spel, men just Need for Speed har jag aldrig fastnat för.

Need for Speed: Hot Pursuit (2010) är väl det jag tyckte va ok, har tyvärr inte kört tidigare versioner.

Medlem

Shift 2

Aggressiv stenhård simcaderacing med underbart soundtrack och härlig inlevelse!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

12
Skriv svar