Need for Speed: Unbound avtäckt - släpps i december

Inaktiv
Skrivet av lerb:

Skärp er, man måste inte sitta och lipa över varenda jävla spel som släpps bara för det inte är riktat mot er målgrupp.

..inget spel är ju riktat till min målgrupp..

Medlem

Oj, där tjänade jag 600 spänn. Katchiiing+!!!

ELF
Medlem

Håller med folket i kommentarerna om cellshading effekterna.
Men spelet väcker verkligen NFSU minnen till liv igen. Jag håller alla mina tummar att det blir ett liknaden spel som NFSU2 fast bättre. Dock lär de väl fucka upp det på något vis och ha online krav eller något annat konstigt som alla spelutvecklare har nu för tiden för att skydda spelarna eller för att våra datorer inte är bra nog.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Wreckfest är inte direkt en gaturacer och inte AAA heller, snarare folkrace med hyfsat realistisk styrning. Men det är förjäkla bra, går snabbt att komma igång med och funkar lika bra med ratt och handkontroll. Skaffa det om du inte redan har det, ett av de bästa icke hyperrealistiska bilspelen på flera år, dessutom med grymt bra AI och svinkul multiplayer.

Allt runtomkring i AAA-världen är väl nåt som måste göras för att spelet ska kännas nytt, och för att hålla folk kvar i det. "Spela mer så når du nästa nivå" är ju en sån grej, "Om de spelar vårt spel, spelar de inte andras."

Enig men fasen vad jag saknar splitscreen för soffgaming med polare.

Medlem

Det här kan bli intressant
Kommer ju följa utvecklingen
Hoppas detta blir bra

Medlem
Skrivet av lerb:

Alla ni som spyr över detta men dreglar i er inre tidskapsel över NFS Underground, har ni fullständigt glömt hur jävla cringe de två spelen var? De var EXAKT såhär. Ettan hade sjukt fula semi-animerade cutscenes med en massa hippa kids som var hårda och besynnerliga, och tvåan hade en halvnaken Brooke Burke (av oklar anledning) ålande och trånande höger och vänster.

Skärp er, man måste inte sitta och lipa över varenda jävla spel som släpps bara för det inte är riktat mot er målgrupp.

WORD!

Medlem

Nämen är inte detta ganska snyggt då? Körde hela videon på halvfart o detta kanske kan bli något. Är lite för gammal kanske men how are you fellow kids meme får det kanske bli

Medlem

Tråkigt att svenskarna inte får fortsätta då jag tyckte känslan för hastighet var bra i heat, samt man låser inte upp mega snabba bilar hur snabbt som helst.
Dock vore det roligt om criterion games kan göra något som ger lite samma känsla som... burnout paradise

Medlem

Första NFS som jag inte blivit sugen på av trailern.

Account Executive @ FZ

Into the NFS-verse?


signatur

Practice makes purple.
Jesper Norrwie - Account Executive @ Geeks AB

Medlem

Jag vill ha en arkadracer som är Forza Horizon 5:s totala motsats. Inte för att jag inte älskar FH5 – för det gör jag – men för att jag vill ha mycket fokus på stadsracing och trånga passager. Lite mer tekniskt.

Väljer att vara optimistisk och hoppas att detta kan bli något, trots den något hysteriska trailern.

Redaktör
Skrivet av stenman:

Enig men fasen vad jag saknar splitscreen för soffgaming med polare.

Ja ! Jag har turen att ha kompisar som äger spelet, så vi kör online ibland. Jag kan ha tjatat lite på dem, men nu finns det ju på Game Pass också. Men ja, split screen vore guld.


signatur
Medlem

Inte för att jag är särskilt pepp på det här så är det skönt att se fler spel skippa last-gen.

Medlem
Skrivet av Zymac:

Trailern är redan uppe så det verkar som dom klantade till det med tiden, med det sagt.. bläh gillar inte "hiphop" stilen alls

Du kanske inte gillar Hip-Hop, men jag tror du gillar glassen Tip-Top, som man kan äta medans man går i Foppas Flip-Flopp.

Medlem
Skrivet av lerb:

Alla ni som spyr över detta men dreglar i er inre tidskapsel över NFS Underground, har ni fullständigt glömt hur jävla cringe de två spelen var? De var EXAKT såhär. Ettan hade sjukt fula semi-animerade cutscenes med en massa hippa kids som var hårda och besynnerliga, och tvåan hade en halvnaken Brooke Burke (av oklar anledning) ålande och trånande höger och vänster.

Skärp er, man måste inte sitta och lipa över varenda jävla spel som släpps bara för det inte är riktat mot er målgrupp.

Hej!

Som svar på din fråga, - nej jag (kan självfallet enbart tala för egen del) har inte gått och blivit historielös.
Såväl Underground som Underground 2 hade sina rejält pinsamma (tror det är ordet du söker efter att med din implementering av en term från rådande populärkultur) delar - inte minst den s.k handlingen.
Saken är väl dock kanske den att de flesta (tror jag) nog snarare minns spelen för deras välbalanserade arkadkänsla, möjligheterna till anpassning av fordonen efter tycke och smak och den (nu enkla - men då väloptimerade) grafiska upplevelsen?

Även musikaliskt (som dock är bland det första som slås av i ett bilspel) hade verkligen sina guldkorn. Reportoaren var långt mer diversifierad än vad jag tror en del kan dra sig till minnes.

Kort och gott - det var nytt och fräscht då i sin enkelhet
Till skillnad från detta som känns (utifrån min egen uppfattning återigen) som en överdesignad och skitnödigig syratripp för en generation som fostras till att vara dopaminslavar genom den ständiga jakten på achievments.

Utöver detta förefaller det som man också vilja förmedla och/eller förstärka en våldsbejakande kulturyttring (ja jag tänker på den sammantagna audio-visuella presentationen) som brottas med svår attitydsproblematik.
Men den typen av ljudspår/presentation pr-avdelningen valt att använda i lanseringstrailern tilltalar kanske den breda massan som är omedvetna om vilka parallella samhällsstrukturer deras mediala konsumtion och personliga förehavanden göder.

Men sedan kanske inget av det vi ser i trailern är representativt för själva produkten. Men andra ord, man kan ju självklart ha fel och det är det bästa som kommit ut i bilspelsväg sedan Sundsvall brann. Den problematiska paketeringen är dock oförändrad oavsett utfall.

Medlem

Ser intressant ut
Gillar faktiskt den grafiska stilen som jag inte trodde jag skulle göra när man först hörde läckan om cellshadingen.

Storyn i dessa spel har jag aldrig riktigt brytt mig om, det viktiga är körningen och systemet för uppgraderingar för dina bilar funkar. Det kommer vara det avgörande för min del om man köper det. Vill aldrig mer se att uppgraderingar av bilar görs med kort och packs, det ska vara riktiga uppgraderingar där man byter ut delar.

Chefredaktör
Skrivet av lerb:

Alla ni som spyr över detta men dreglar i er inre tidskapsel över NFS Underground, har ni fullständigt glömt hur jävla cringe de två spelen var? De var EXAKT såhär. Ettan hade sjukt fula semi-animerade cutscenes med en massa hippa kids som var hårda och besynnerliga, och tvåan hade en halvnaken Brooke Burke (av oklar anledning) ålande och trånande höger och vänster.

Skärp er, man måste inte sitta och lipa över varenda jävla spel som släpps bara för det inte är riktat mot er målgrupp.

Hear, hear!

Medlem
Skrivet av kanshira:

Oj, där tjänade jag 600 spänn. Katchiiing+!!!

Sålde du spelet till fullpris eller?


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Sålde du spelet till fullpris eller?

Nä, men jag slipper köpa det när det kommer för det ser schaise ut.

Avstängd

För att vara helt ärlig så såg detta fruktansvärt generiskt och tråkigt ut. Detta kommer helt klart hamna i en reabacke efter 2 månader med 50% rea. Trailern är verkligen oinspirerande.

Avstängd
Skrivet av kanshira:

Oj, där tjänade jag 600 spänn. Katchiiing+!!!

Nej, men du sparade 600 kr.

För mig räcker det med bra körkänsla och OTROLIGT bra style/mod möjligheter.

Tycker det svagare har varit senaste åren att vissa bilar har noll möjligheter i princip för att skapa fula eller snygga as.

Närmar det sig systemet i Underground( Snackar vi rose tinted glasses eller rose tinted glasses på den titeln?)

Jag blir nöjd. Gillar stilen nytt och fräscht. Samt studion har ju visat förut att de kan leverera.

Redaktör
Skrivet av nils45:

Du kanske inte gillar Hip-Hop, men jag tror du gillar glassen Tip-Top, som man kan äta medans man går i Foppas Flip-Flopp.

Här har vi veckans inlägg!


signatur
Medlem
Skrivet av kanshira:

Nä, men jag slipper köpa det när det kommer för det ser schaise ut.

Så du sparade? Eftersom ingen GAV dig pengar


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av ChrizHawk:

Nej, men du sparade 600 kr.

Det är roligare att tjäna, ignorance is bliss, jag går över till andra laget!

Orkade se halva trailern innan jag började må smått illa. Tacka vet jag Testdrive 2!

Chefredaktör
Skrivet av nils45:

Du kanske inte gillar Hip-Hop, men jag tror du gillar glassen Tip-Top, som man kan äta medans man går i Foppas Flip-Flopp.

<3

Medlem
Skrivet av Mirage:

Så du sparade? Eftersom ingen GAV dig pengar

Stämmer. Jag sparade. Fel av mig.

12
Skriv svar