Fler Fabula Nova Crystallis-spel?

Medlem
Fler Fabula Nova Crystallis-spel?

Gå tillbaka mot det gamla, med stora öppna världar!
Striderna är lite kladdiga också.. Eller är det bara jag som gått igång på de tidigare spelen, när man ser klart och tydligt att man gjorde "skitmycket" skada ? ^^

Sen vill jag ha Aktiv Fight! Det här är ju någon blandning mellan aktiv och turbaserat.


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Själv så vill jag inte ha något som är helt och hållet i realtid. Tycker att man tar bort möjligheten att göra strategiskt och taktiska genomtänkta val om man är verkligen tvungen att rusha igenom menyerna. Tycker att det är bra som nu att man kan lägga de sista 2 Cure i attack queue och sedan så fort den andra "resolvar" så byter man paradigm. Har dock inget emot att man har systemet där det pausas när någons mätare fylls - men då man bara aktivt styr en person så känns de inte lika nödvändigt.

Slutligen vill jag bara säga att i alla RPG:n så hatar jag cheapshotnissarna, halvvägs i fighten drar de en spell som dödar en direkt om man inte har adekvat buff av något slag. På bossar går det väl an dock.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem

Jag tycker dom ska gå tillbaka till helt turbaserat. Det är absolut det roligaste! Jag hatade,avskydde, ogillade mycket starkt(och alla synonymer till) Final Fantasy 12's stridssytem.. Jävla skräp, det gjorde att jag inte ens orkade spela igenom det, var fight varje meter och systemet var så tråkigt. Tack att FF13 var bättre men jag tycker fortfarande man ska köra turbaserat.
Hur som helst så kommer jag att skaffa versus 13 även fast jag har hört att det ska bli ännu mer action i det men jag vet inget säkert. Hoppas det blir bra och har roligare karaktärer än i 13

Medlem

Jag håller med xector. Klart det är turbaserade FF vi vill ha! Kan inte ens fatta varför folk vill ha något annat från FF serien.... Och det är väldigt synd att det är något annat vi har fått i vissa tidigare spel. Fast jag gillade FFXIII strids system.

Medlem

Dom har patenterat namnet "Final Fantasy Haeresis XIII" också.


signatur
Medlem

Fabula Nova Crystallis, hahaha, vem kommer på dessa namn?

Medlem

Gillar FF13 skarpt Fast skulle lätt vilja ha turbaserat som det är på final fantasy 7 och 10

Medlem

tänk hur mycket bättre det hade varit med en ny version av FF7 istället=P

zsm
Medlem
Skrivet av Sille:

tänk hur mycket bättre det hade varit med en ny version av FF7 istället=P

Bara det att det inte hade varit mycket bättre.

Medlem

ff7 suger ju ff 6 och 9 som är bäst..


signatur

Nalta saker ska man kunna hinna idag

Medlem

Sweet, är typ 25 timmar in i FFXIII, saknar städer, storyn är halvdan, det som saknas, stridsystemet håller, rätt kul faktiskt, när man vänjer sig med de olika paradigmesen och börjat aktivt byta mellan dom och gör egna för olika bossfights så hittar man ett rätt stort djup i det, men jag tycker att alla karaktärer ska ha en egen lvl, inte bara de olika crystogensen


signatur

Killzone 2 förhandsbokat! : DD

1
Skriv svar