FZDZ - FZ DIRTZONE (EA Sports WRC klubb)

brrap brrap pew pew
FZDZ 2022 - SÄSONG 3

Det är dags!

Vi varvar upp och laddar inför FZDZ 2022 Säsong 3, som går av stapeln den 15:e Oktober!
All info du kan tänkas behöva finns nedan, är det något som trots allt saknas eller är oklart - tvivla inte att fråga!


signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

Medlem

Har inte rört Dirt Rally 2 på lite för länge, insåg att jag inte ens har kollat inställningarna för mitt Reverb G2.. Borde vara dags nu, med lite tur så kanske jag kan hoppa in i något träd eller något åtminstone mellan iracing-sessionerna som nu har fått ta väldigt mycket tid.

Medlem

Sugen att hoppa på igen.
Även att jag är en glad motionär i sammanhanget.
DualShocken är redo

Medlem

How many trees does it take to ruin the day?

JUST ONE!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Jag är kanske SLÖ men, bilarna som listas är de man får välja att gasa i?

Är absolut intresserad.

brrap brrap pew pew
Skrivet av Chipsgeneralen:

Jag är kanske SLÖ men, bilarna som listas är de man får välja att gasa i?

Är absolut intresserad.

Tjena!

Ja precis, i listan nedan framgår vilka bilar som gäller varje rally. De rallyn där det är en grön ruta istället för en specifik bil så är det fritt val i den klassen.

Är du sugen så släng iväg en ansökan till klubben på racenet, du hittar med info i trådens förstainlägg!


signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

Skrivet av lerb:

Tjena!

Ja precis, i listan nedan framgår vilka bilar som gäller varje rally. De rallyn där det är en grön ruta istället för en specifik bil så är det fritt val i den klassen.

Är du sugen så släng iväg en ansökan till klubben på racenet, du hittar med info i trådens förstainlägg!

https://i.imgur.com/peyumc7.png

Jag tror jag ansökte rätt. Butcherrabbit är det men det är en separat Racenet mot den som labserades nyligen?
Jag är förövrigt rasande dålig. Och kör på konsol.

brrap brrap pew pew
Skrivet av Chipsgeneralen:

Jag tror jag ansökte rätt. Butcherrabbit är det men det är en separat Racenet mot den som labserades nyligen?
Jag är förövrigt rasande dålig. Och kör på konsol.

Du är accepterad in i klubben nu

Jag har dålig koll på racenet och dess varianter, jag går alltid in på dirtrally2.com och tar det därifrån.

Och alla är välkomna oavsett nivå!


signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

Skrivet av lerb:

Du är accepterad in i klubben nu

Jag har dålig koll på racenet och dess varianter, jag går alltid in på dirtrally2.com och tar det därifrån.

Och alla är välkomna oavsett nivå!

Kul! Kör alltid f1 annars så kul med omväxling!

brrap brrap pew pew
Skrivet av Chipsgeneralen:

Kul! Kör alltid f1 annars så kul med omväxling!

Det här är typ samma sak fast på grus Nästan...

Ingen Latifi bland träden iaf, det kan jag lova.


signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

Medlem
Skrivet av lerb:

Det här är typ samma sak fast på grus Nästan...

Ingen Latifi bland träden iaf, det kan jag lova.

Jag skulle snarare säga att vi är en större majoritet av Latifis allihopa, i rallyformat. Kör själv fel med jämna mellanrum

Medlem

Är det okej att spela med tangentbord, tills jag beställt en handkontroll ? Kör på PC.

Hoppas ingen känner sig kränkt..

brrap brrap pew pew
Skrivet av Millmount:

Är det okej att spela med tangentbord, tills jag beställt en handkontroll ? Kör på PC.

Hoppas ingen känner sig kränkt..

FZDZ är lite som Doom, man kan och får köra på precis vad man vill!


signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

Medlem
Skrivet av lerb:

FZDZ är lite som Doom, man kan och får köra på precis vad man vill!

Så ni uppmuntrar alltså till rattfylla?

Skrivet av Doed:

Jag skulle snarare säga att vi är en större majoritet av Latifis allihopa, i rallyformat. Kör själv fel med jämna mellanrum

Härligt, jag har lite av en Colin aura i mig och trycker på tills det tar stopp.
Kört nästan vara Skoda r5 senaste tiden i polen. Men kul, ska bli intressant att se hur långsam man är! 😂

Medlem

Verkar def. intressant! Körde en del DiRT 1.0 när det släpptes, men har inte rört spelet i några år. Har länge varit intresserad att komma tillbaka till Rally-spelen, så tänkte passa på att skaffa DiRT 2.0 nu och delta i tävlingen här, även om jag knappt kan spela en bana utan att krocka brutalt

Har ansökt till klubben, med aliaset Shamanfox

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Så ni uppmuntrar alltså till rattfylla?

Ja!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

brrap brrap pew pew
Skrivet av Shamanfox:

Verkar def. intressant! Körde en del DiRT 1.0 när det släpptes, men har inte rört spelet i några år. Har länge varit intresserad att komma tillbaka till Rally-spelen, så tänkte passa på att skaffa DiRT 2.0 nu och delta i tävlingen här, även om jag knappt kan spela en bana utan att krocka brutalt

Har ansökt till klubben, med aliaset Shamanfox

Välkommen in i värmen Har accepterat din ansökan till klubben nu.

Ville bara kolla så att du köpte Dirt Rally 2.0 med alla DLC också? Vi kör en hel del DLC, både i form av länder och bilar. Köper man grundspelet och vill ha alla DLC samtidigt så köper man Dirt Rally 2.0 Game of the Year Edition, om man redan har grundspelet och bara vill komplettera med alla DLC så köper man i så fall Year One Pass DLC.
Du kanske redan har koll men jag tänkte det kunde vara bra att få sagt för säkerhets skull


signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

Medlem

Har börjat köra lite Dirt Rally 2.0 igen efter ett långt uppehåll. Kanske dags för comeback här också denna säsong

Medlem
Skrivet av lerb:

Välkommen in i värmen Har accepterat din ansökan till klubben nu.

Ville bara kolla så att du köpte Dirt Rally 2.0 med alla DLC också? Vi kör en hel del DLC, både i form av länder och bilar. Köper man grundspelet och vill ha alla DLC samtidigt så köper man Dirt Rally 2.0 Game of the Year Edition, om man redan har grundspelet och bara vill komplettera med alla DLC så köper man i så fall Year One Pass DLC.
Du kanske redan har koll men jag tänkte det kunde vara bra att få sagt för säkerhets skull

Tack

Aa, köpte GOTY versionen som du hade skrivit i FAQn så borde ha all DLC också

brrap brrap pew pew
Skrivet av Bborgqvist:

Har börjat köra lite Dirt Rally 2.0 igen efter ett långt uppehåll. Kanske dags för comeback här också denna säsong

Det hade varit väldigt trevligt med en återvändande FZDZ-mästare!

Skrivet av Shamanfox:

Tack

Aa, köpte GOTY versionen som du hade skrivit i FAQn så borde ha all DLC också

Perfekt!


signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

brrap brrap pew pew
Skrivet av holger_puffa1987:

Välkommen! Har accepterat din ansökan nu


signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

Medlem
brrap brrap pew pew
Skrivet av Drunk3n_:

Tjena och välkommen! Jag antar att det är du som är Rbawski på Racenet, i så fall är din ansökan accepterad nu


signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

Medlem
Skrivet av lerb:

Tjena och välkommen! Jag antar att det är du som är Rbawski på Racenet, i så fall är din ansökan accepterad nu

Toppen, tack.
n00b i detta sammanhang, men det ska bli kul att hänga på här (!)

brrap brrap pew pew
Snart börjar FZDZ 2022 Säsong 3!

Hej allesammans!

Nu på lördag drar vi alltså igång med säsong 3, äntligen! Först ut är Australien där vi ska ha nöjet att ratta lite framhjulsdrivet, i form av R2-maskineri. Mums!

Jag vill passa på att påminna om regeln kring one-make rallyn. Nu är det ju fritt val av bil först ut i Australien, men några rallyn under säsongen är alltså "one-make" rallyn vilket då innebär att alla ska köra samma bil - inte bara samma klass. Vilken bil som gäller för vilket rally ser man i bilden nedan (finns även i trådens förstainlägg). Grön ruta = fritt val av bil.
Om man kör med fel bil i dessa rallyn är det tyvärr disken som gäller.

Psst! Ett tips inför Australien. Det må vara fritt bilval i R2-klassen, men den påläste vet att det faktiskt bara är en av de tre tillgängliga bilarna som har turbo... Kan vara bra att veta


signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

Medlem

Skickat ansökan nu slayr/slayr88/gloomalun något av dom nicken borde finnas som ansökan, dags att damma av ratt och pedaler efter långt uppehåll

brrap brrap pew pew
Skrivet av Sllayr:

Skickat ansökan nu slayr/slayr88/gloomalun något av dom nicken borde finnas som ansökan, dags att damma av ratt och pedaler efter långt uppehåll

Himla trevligt, varmt välkommen! Din ansökan är accepterad, sladda brett och använd inget vett!


signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

Medlem

Jag agerar ombud åt en vän som vad det verkar inte är förtrogen med hur man reggar sig på detta forum. Han har hur som helst ansökt om att vara med med ett nick som enligt honom innehåller alla dom fräsigaste bokstäverna som alfabetet har att erbjuda: xorwaroxz
Den uppmärksamme ser ju dock ganska snabbt att han missade både Q och Y.
Hur som så är han gärna med och bataljerar framöver om han blir insläppt i värmen!

Skriv svar