Dead Space-remaken kan även släppas till gammelkonsolerna

Robot
Dead Space-remaken kan även släppas till gammelkonsolerna

Har dock inte bekräftats av EA.

#dead-space


Medlem

Hoppas inte det, hål i huvudet att låta en next gen remake dras ner av att det ska fungera på previous gen hårdvara. Varför ens göra en remake då?

Medlem

Lagom tok knas att göra en next gen remake för att inte sedan hålla det, det håller både designen och spelet tillbaka med kompromisser

Medlem

Uj uj uj...det här vill man ju inte höra när det handlar om en next-gen remake. Skärp er EA! Blicka frammåt istället.

Förmodligen finns det en del cash att vinna på den gamla generationens konsoler också.

Skribent
Skrivet av Dudinkalv:

Hoppas inte det, hål i huvudet att låta en next gen remake dras ner av att det ska fungera på previous gen hårdvara. Varför ens göra en remake då?

Tror man inte vill begränsa försäljningen till bara next gen-ägarna när det är så svårt att få tag på konsoler. Det är ju bara några månader kvar till release. Även om det är lättare nu att få tag på en ny konsol så lär det påverkar försäljningen rejält att "bara" köra next-gen.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Tror man inte vill begränsa försäljningen till bara next gen-ägarna när det är så svårt att få tag på konsoler. Det är ju bara några månader kvar till release. Även om det är lättare nu att få tag på en ny konsol så lär det påverkar försäljningen rejält att "bara" köra next-gen.

Jag förstår absolut varför, men jag gillar det inte

Skribent
Skrivet av Dudinkalv:

Jag förstår absolut varför, men jag gillar det inte

Nä det behöver man ju såklart inte göra


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Tråkigt om det är sant. Släpps det till PS4 kommer jag inte köpa någon PS5- eller PC-version heller.

Callisto Protokoll, kommer det också vara cross-gen? 🤔


signatur

Memento Mori

Medlem

Why oh whyyyyyyy 😯

Ambassadör
Xbox

Suck.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Tråkigt om det är sant. Släpps det till PS4 kommer jag inte köpa någon PS5- eller PC-version heller.

Callisto Protokoll, kommer det också vara cross-gen? 🤔

Ja Callisto Protocol har alltid varit last-gen och current-gen. kommer till PC, PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X.

Tar detta rykte med en stor nypa salt, de har säkert nog bara gjort ett fel.

Medlem

Här är en galen idé.
Gör klart spelet på "next gen" och sen banta ned det så det funkar på "old gen".

Hmm, känns som att jag glömmer något.. cyberpunk vart det ja. Ok, det kanske inte är bäst att göra som jag beskrev. Då nöjer jag mig med "next gen" only.
Funkade förr och funkar nu.

Finns ju skitmånga bra spel till ps4 redan för folk att spela.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Här är en galen idé.
Gör klart spelet på "next gen" och sen banta ned det så det funkar på "old gen".

Hmm, känns som att jag glömmer något.. cyberpunk vart det ja. Ok, det kanske inte är bäst att göra som jag beskrev. Då nöjer jag mig med "next gen" only.
Funkade förr och funkar nu.

Finns ju skitmånga bra spel till ps4 redan för folk att spela.

Horizon Forbidden West var ju asgrymt och snyggt på både PS4 och PS5, men PS5 versionen var ju överlägsen. Det flöt på riktigt bra på PS4 Pro.

CP2077 var ju något av ett haveri rent allmänt.

Medlem

Dead space borde ju släppas på ps3 och xbox 360 också.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Nej låt det endast vara för PC och nuvarande generation. Samma beslut borde man tagit för god of War för att kunna finputsa för just PS5


signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, XFX 7900XTX, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus // Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Medlem
Skrivet av the_man_swe_90:

Nej låt det endast vara för PC och nuvarande generation. Samma beslut borde man tagit för god of War för att kunna finputsa för just PS5

Går väl att finputsa till nuvarande generation ändå? Det här bevisar ju dock att med lägre inställningar det funkar.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Skrivet av lonian:

Går väl att finputsa till nuvarande generation ändå? Det här bevisar ju dock att med lägre inställningar det funkar.

Visst är det så men det tar utvecklingstid att optimera och den tiden skulle man kunna lägga på att anpassa spelet till PS5. Det kan ju finnas moment man skulle vilja göra om PS4an inte klarar av.


signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, XFX 7900XTX, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus // Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

1
Skriv svar