Fragtjuv

Jag har kört fem timmar i helgen och tycker helt plötsligt att det är skitkul igen. Jag spelar i princip bara support och med en tank blir det ju givet vad man måste prioritera. Jag tycker också, som någon tidigare nämt, att matcherna känns lite försiktigare samtidigt som de är snabbare.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

sett till gameplay så gillar jag nog den nya versionen lite bättre, men det känns som att tanks behöver ses över, Reinhardt, Sigma och Orisa verkligen kör över motståndet med support som vet vad dom gör.
Genji känns som att han glänser lite för mycket efter att alla hjältar gjorts om.

Personligen gillar jag inte battle pass, jag spelar extremt casual. Spelar mest Mystery Heroes under tiden jag dricker mitt morgonkaffe och nu har jag kommit på mig själv att jag sneglar på challenges för att se vilka dailys och weeklys jag "måste" göra för att ens ha chansen på ett kasst reward som inte ligger bakom betalvägg. Om jag inte slutar med det så kommer jag nog sluta spela OW2 (spelade OW1 nästan dagligen från beta tills nu) då jag ogillar när jag känner att det finns "tvång" i spelen.


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem
Skrivet av Issue:

sett till gameplay så gillar jag nog den nya versionen lite bättre, men det känns som att tanks behöver ses över, Reinhardt, Sigma och Orisa verkligen kör över motståndet med support som vet vad dom gör.
Genji känns som att han glänser lite för mycket efter att alla hjältar gjorts om.

Jag håller med delvis, det känns som att dom är bara så starka som spelaren bakom samt hur teamet fungerar, men dom kanske är lite enklare att inte vara fullt så bra med?

Om man bara tar hand om support(som är relativt enkla att döda) så har ofta inte tanken så mycket makt bakom sig.

Har kört över Reinhardt osv vissa matcher och sen andra matcher har dom varit odödliga.

Men jag måste säga att jag verkligen gillar dom ändringar som gjorts, allt kanske inte är helt balanserat ännu men oftast när man förlorar starkt så är det för någon i laget inte riktigt presterar väl(ibland är det jag )

Medlem

nej men Mystery Heroes, vilket är det det spelläge jag spelade mest i OW1, är ju ospelbart nu.
Tanks är så brutalt OP som jag nämnt tidigare och tänk er när det andra laget får 3-4 tanks och 1-2 healers, vilket inte är så ovanligt, det är ju bara att lägga sig den matchen...


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem
Skrivet av Issue:

nej men Mystery Heroes, vilket är det det spelläge jag spelade mest i OW1, är ju ospelbart nu.
Tanks är så brutalt OP som jag nämnt tidigare och tänk er när det andra laget får 3-4 tanks och 1-2 healers, vilket inte är så ovanligt, det är ju bara att lägga sig den matchen...

Haha, ja den är ju sjuk. Man tycker att den borde bygga ett lag enligt vanliga regler fast tank spelaren får en random tank och dps får random dps och support så klart random support.

Medlem
Skrivet av piddau:

Haha, ja den är ju sjuk. Man tycker att den borde bygga ett lag enligt vanliga regler fast tank spelaren får en random tank och dps får random dps och support så klart random support.

njae, kanske inte så pass, jag tycker om att under samma match kunna spawna som alla tre roller, däremot tycker jag att om laget har t.ex. en eller två tanks så ska det inte vara möjligt att spawna en andra eller tredje.
t.ex. nu så hade vi en match där vi startade med 3 tanks och 2 healers, vi körde över motståndet.


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

12
Skriv svar