Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Tror att det är latency? Haft så i 3 matcher men annars känns spelet rätt exakt som 1an (eller som jag minns ettan i alla fall). Första matchen jag spelade var en av gångerna och jag tänkte som "Vad fan har de gjort?", sen funkade det som det skulle i andra matchen jag körde igång.

Körde några rundor till igår (efter man väl kommit igenom kön) och då fungerade det, precis som du säger, som vanligt igen. Så det måste vart någon form av serverproblem. Skönt det. (Började så smått undra om jag faktiskt blivit riktigt jäkla dålig)

Skribent
Skrivet av Jaw_B:

Körde några rundor till igår (efter man väl kommit igenom kön) och då fungerade det, precis som du säger, som vanligt igen. Så det måste vart någon form av serverproblem. Skönt det. (Började så smått undra om jag faktiskt blivit riktigt jäkla dålig)

Ja det är fortfarande lite skakigt servermässingt, jag har haft fler sådana matcher nu och ibland blir man disconnectad. Men det händer väl kanske en av tio matcher.


signatur

"Writer and Fighter"

Skribent
Skrivet av Johan Lorentzon:

Ja det är fortfarande lite skakigt servermässingt, jag har haft fler sådana matcher nu och ibland blir man disconnectad. Men det händer väl kanske en av tio matcher.

Har haft tur att inte bli disconnectad från någon match (ännu), men däremot tar det ett tag att hitta matcher, vilket känns lite trist. Hoppas allt blir mer stabilt inom kort.

Skribent
Skrivet av Joel OS:

Har haft tur att inte bli disconnectad från någon match (ännu), men däremot tar det ett tag att hitta matcher, vilket känns lite trist. Hoppas allt blir mer stabilt inom kort.

Ja, jag tror det reder sig inom några dagar. Brukar ju alltid vara så här i början när alla ska in och trängas.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Deekar:

Förklara gärna sveket!

Alltså, heeeeeeelvete vad folk gnäller och spyr galla över Blizzard. De gör samma skit som alla andra nu. CoD är likadant, LoL gör samma, Valorant gör samma, Fortnite gör samma, Apex gör samma.
Folk måste väl för helvete begripa att de vill tjäna pengar på sina spel och de får mer spelare om de gör det F2P. Man behöver ju faktiskt inte köpa skit🤦🏼‍♂️

Personligen tycker jag de är underbart att de gjort spelet F2P så man kan locka in polare att testa spelet! Dessutom är inte battlepass så jävla dåligt heller. Man kan väl likna det med subscription till valfri MMO bara att MMO oftast inte är gratis från början!

Och ja, hellre Battle pass än loot-lådor alla dagar i veckan!

De stänger ned originalspelet eftersom det hindrar deras vinstmaximering i "nya" spelet. Behöver man egentligen förklara mer?

Så du anser att det är synd om stackars fattiga Blizzard som behöver tjäna mer pengar på tveksamma monetariseringsmodeller istället för bra spel. Ok! Och bara för att andra gör dåliga grejer så behöver man ju inte haka.

Medlem
Skrivet av Mox+:

Sveket var när de inte uppdaterade spelet på över två år. Som Overwatch-fan är OW2 allt jag önskar: en anledning att komma tillbaka och fortsätta spela samt kontinuerliga uppdateringar med nya hjältar/maps/cosmetics.

Att de stänger ned det gamla spelet bara för att det hindrar deras vinstmaximering i "nya" spelet är ett svek. Är det en ny trend? Stäng ned gamla spel när nya kommer? Jag är djupt oroad över framtiden för gamingkulturen. Ex. Stoppa försäljningen av boken och bränn alla existerande verk så fort det kommer en ny!

Medlem
Skrivet av Nimin:

Att de stänger ned det gamla spelet bara för att det hindrar deras vinstmaximering i "nya" spelet är ett svek. Är det en ny trend? Stäng ned gamla spel när nya kommer? Jag är djupt oroad över framtiden för gamingkulturen. Ex. Stoppa försäljningen av boken och bränn alla existerande verk så fort det kommer en ny!

Om ditt bokexemplar ska vara mer lika med verkligheten bör du nog jämföra detta med lagboken eller ett uppslagsverk. När de släpper en ny version vill de att alla ska använda den nya istället. De gav dessutom alla en gratis kopia av den ny versionen....

Medlem
Skrivet av Nimin:

De stänger ned originalspelet eftersom det hindrar deras vinstmaximering i "nya" spelet. Behöver man egentligen förklara mer?

Så du anser att det är synd om stackars fattiga Blizzard som behöver tjäna mer pengar på tveksamma monetariseringsmodeller istället för bra spel. Ok! Och bara för att andra gör dåliga grejer så behöver man ju inte haka.

Tycker absolut inte synd om Blizzard. Tycker däremot att folk gnäller för mycket:)

Medlem
Skrivet av Deekar:

Tycker absolut inte synd om Blizzard. Tycker däremot att folk gnäller för mycket:)

Du borde byta namn till Ben Dover

Medlem
Skrivet av Nimin:

Att de stänger ned det gamla spelet bara för att det hindrar deras vinstmaximering i "nya" spelet är ett svek. Är det en ny trend? Stäng ned gamla spel när nya kommer? Jag är djupt oroad över framtiden för gamingkulturen. Ex. Stoppa försäljningen av boken och bränn alla existerande verk så fort det kommer en ny!

Extremt dålig liknelse, då det inte krävs anställda och servrar (dvs pengar) för att hålla en bok som du redan köpt ”vid liv”.

Det står ingenstans att spelet ska tillhandahålla dig som köpare med service i all tid för evigt. Livetjänster stängs ner hela tiden, av olika anledningar.

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Du borde byta namn till Ben Dover

Du borde sluta vara en grinig kommunist 🤷🏼‍♂️

Medlem
Skrivet av Deekar:

Tycker absolut inte synd om Blizzard. Tycker däremot att folk gnäller för mycket:)

Själv tycker jag precis tvärt om. Folk sväljer för mycket skit.

Medlem
Skrivet av Mox+:

Extremt dålig liknelse, då det inte krävs anställda och servrar (dvs pengar) för att hålla en bok som du redan köpt ”vid liv”.

Det står ingenstans att spelet ska tillhandahålla dig som köpare med service i all tid för evigt. Livetjänster stängs ner hela tiden, av olika anledningar.

Och du applåderar detta? Ja självspäkelse är väl på modet igen antar jag 😆

Medlem
Skrivet av Nimin:

Och du applåderar detta? Ja självspäkelse är väl på modet igen antar jag 😆

Oavsett vad man tycker om sakfrågan bör man alltid peka ut fullkomligt värdelösa liknelser och dåliga argument, vilket jag gjorde. Sedan att du inte argumenterar emot bevisar väl att du inte tänkte särskilt mycket innan du slängde iväg dina "tankar".

Redaktör

Nu har recensionen betyg ocskå! Uppdatering och betyg längst ner i texten.


signatur
Medlem

Jag tycker spelet är bättre rent gameplaymässigt. Men spelet känns också torrare på något vis.
Alla små system som försvunnit gav lite mervärde. Det spicade upp spelet lite.

Jag har lite problem med att spelet är en uppföljare. Overwatch 2.
För det känns verkligen inte som det. Detta är en patch/renew.

Medlem

Är det bara jag, eller blir det allt för ofta dålig stämning i alla trådar?
Tycker folk antingen blir för lätt kränkta eller inte tål att någon annan tycker annorlunda.

Vet inte, är väl rätt vanligt på forum på nätet förvisso, men jag tycker det ökat här på FZ vilket ger en allmänt sur eftersmak.
Så mycket negativitet.

Har andra hobbys som jag sitter på diverse forum för och upplever det inte alls lika fientlig ton där.

Medlem

Har spelat 76 comp matcher nu som support. De första 10-15 va katastrof. Alla sprang runt och det kändes väldigt mycket som TDM. Har rört mig uppåt i ranken lite och det känns faktiskt lite bättre nu. Jag är relativt säker på att det finns någon typ av bugg vad det gäller ranken då många som var diamond nu är fast i bronze 5. Och om laget består av en massa riktiga bronze spelare mixat med diamond spelare då blir det ju inte så bra matcher. Tekniskt sett borde man kunna få 5 diamond spelare (som har bronze pga av buggen) mot 5 bronze spelare om det är mixat.

Hur som helst, det kommer krävas en rejält balanserings patch också ganska snart. Vissa är helt sjukt obalanserade. Typ nya Orissa. Eller typ nästan alla tanks. Vissa support känns som de behöver en buff också.

Battle passet är ju extremt fail. Jag förstår konceptet och förstår att de måste dra in pengar. Men det finns ju inte en enda grej i battle passet som jag faktiskt känner "oh den vill jag verkligen ha!". Skulle vara Genji skinnet.. Om jag hade spelat Genji.... Om alla battle pass har dessa typer av belöningar så kommer jag nog inte spendera speciellt mycket pengar på det i framtiden. Känns som jag kommer få vänta en hel evighet på ett Mythic Ana skin också eftersom de säger att de tar ett helt jävla år att göra dessa skins (not a joke).

Priserna är ju helt sjuka också i övrigt.

Medlem

Allt är Valves fel. Dom som startade trenden med battlepass och nu ska alla jädra spel ha det. Det är ju ett sätt att förfina gamling grejen, istället för att lura dig att köpa lootlådar så vill dom att du ska subba på säsonger för att få in pengarna. Det är exakt samma sak från deras sida, enda skillnaden är att du ser vad du kommer gå om du grindar... Så man betalar typ för att känna ett måste till att grida... Och som tjänar betydligt mer cash på BP än folk som random köper lootlådor... - pappa jag vill ha battlepass för det har ingvar i 3B.han har låst upp skit coolt skin...

Medlem

Det finns inte ord som kan beskriva min besvikelse med detta spel.

Jag börjar med det positiva.

Gameplay och matcher är betydligt roligare än OW1. Riktigt kul att spela med vänner igen efter inte ha spelat på flera år.

Nu till det negativa.

Battle Pass vs Lootlådor

- Alla låser upp samma sak i ungefär samma takt
- Grind, Grind, Grind
- Daily/weekly/seasonal challenges, urk finns inget tråkigare + rewardsen är sinnesjukt låga (32 veckor, grind varje dag för köpa ett legendary skin)
- Legendary skin är pretty much bara recolor av og skin
- Nya heroes låsa långt in i battle pass

Betyg 1/10

Quality of Life förändringar

Jag vet inte hur det är möjligt att släppa en uppföljare och göra nästan alla funktioner sämre.

- Inga kort att rösta på efter matchen
- Ingen on-fire funktion (finns dock voice lines kvar)
- Inga porträtt för se levels eller rank (kunde lika gärna möta bottar)
- Nya UI:t är så fruktansvärt tråkig och generiskt, kunde lika gärna vara gjort av bosse 88 för sitt nya bolag i mspaint
- Ingen progress utanför battle pass, finns inget sämre än det
- Inga medaljer (dock finns scoreboard men informationen är ganska värdelös, saknar tex objective time, healing recieved, dmg recieved)
- Buggar, buggar och buggar
- Tagit bort MMR/SR och är nu en ladder climb
- Options menyn är inte längre kvar på main meny
- Endorsements ger ingenting mer än Battle pass exp

Betyg 0/10

Balansering

Jag förstår inte hur man ändra till 5v5 och sedan inte balansera ALLA heroes efter det. DPS är så lätt att spela nu, det är som att trampa på myror.
Support går knappt att spela, inte bara för det är 1 tank och mindre protection, utan man ser inte HP igenom väggar som man gjorde på OW1 vilket gör det svårare att hjälpa laget.
Orisa är en som förändrades mest och vem hade kunnat ana hon är den starkaste gubben? Not me!
Tog bort CC - ganska skönt men nu är genji och tracer ännu jobbigare att möta utan några counters.
Mei förändringen... Dom kunde lika gärna tagit bort henne, så sjukt värdelös nu-
Soujourn är som Soldier 76 på crack...
Det som dödade OW1 var när blizzard försökte balansera spelet efter e-sport, och ändra till 5v5 för att försökta balansera ytterligare för e-sport är så otroligt dumt.
Hitboxes är mycket större, widow, hanzo är no-skill numera när allas huvud är som gigantiska ballonger

Betyg 2/10

När säsong 2 drar igång (om jag inte tröttnar på gameplay innan dess) så avinstallerar jag skiten. Det finns inte en möjlighet att jag kommer grinda BP till lvl 55 för låsa upp en ny gubbe. Att hela spelet är byggt runt om battle pass är så jävla tragiskt. Det finns säkert massor med andra negativa förändringar jag missat att ta med.

Mitt betyg (på fz skala) är 2/5, men av princip skulle jag ge detta spel 1/5.

Medlem
Skrivet av insilence:

Är det bara jag, eller blir det allt för ofta dålig stämning i alla trådar?
Tycker folk antingen blir för lätt kränkta eller inte tål att någon annan tycker annorlunda.

Vet inte, är väl rätt vanligt på forum på nätet förvisso, men jag tycker det ökat här på FZ vilket ger en allmänt sur eftersmak.
Så mycket negativitet.

Har andra hobbys som jag sitter på diverse forum för och upplever det inte alls lika fientlig ton där.

Kan säga att nästan alla FZ:s kommentarsfält eller forumtrådar de senaste åren, i princip oavsett topic, hamnar i dessa träsk. Det var inte så förut, enligt egen uppfattning. Det argumenteras knappt, utan första kommentaren sätter tonen och sedan spys det mest ut floskler eller hat.

Medlem

Jag tycker det helt klart är minst ett steg bakåt, förutom vissa gameplay-ändringar kanske. Jag saknar att få en låda varje level, nu får man ju inte ett skit för att spela alls praktiskt taget. Innehållet i passet är ju ett skämt, så ALL typ av progression är ju bara borta. Inte ens sin profil-lvl har de lämnat kvar.

Jag trodde Apex hade det tråkigaste Passet, men där fick man iaf tillbaka de in-game credits man lade på det så småning om, OW2's pass hade varit ganska lamt om PREMIUM passet hade vart gratis to.m imo, förutom genji skinnet, vilket är ganska uppenbart är det ända skinnet de försökt iaf LITE med.

Jag gillade inte (att betala för) lootlådorna i ettan heller, men där fick man iaf en låda varje lvl så man fick några skins man gillade här och där.
Hade de tagit bort alternativet att köpa lådor och ersätta det med det här überskräp-passet men behållt en låda per level
hade jag varit relativt nöjd ändå. Men nej, jag tänker inte lägga ett öre på OW längre, inte en chans att jag spenderar 200kr på ett så sopigt och girigt battlepass, eller ännu värre, ETT(!) skin. För 200kr.

Blizzard förtjänar 110% av all skit de fått senaste åren, om man påstår något annat måste jag anta att man är förblindad av nostalgi och inte vill se vad Blizzard har blivit. Det företag som gjorde spelen ni gillade som små är borta sedan länge.

Vafan har de sysslat med sedan OW1 lades på is egentligen?

Medlem
Skrivet av magma:

Oavsett hur man vänder och vrider på det hela är ow inget mer än en glorifierad tf ”kopia” men en välgjord och polerad sådan.

Och TF är bara en glorifierad "kopia" av Quake.

Medlem

Jag skulle ge OW2 4/5.

Spelkänslan påminner lite mer om TF2 nu. Det är mindre MOBA-skjutare över det hela.

Att nya spelare måste låsa upp alla karaktärer är ett rimligt pris för att hålla fuskare och folk med dålig attityd borta.

Medlem

Så jävla besviken. Är ju ingenting direkt nytt i spelet förutom att det ska fiskas pengar överallt. 5v5 är tråkigare och allt känns sjukt obalanserat. Rankingen verkar funka otroligt dåligt. Blizzard kan gå och självdö någonstans. Varför ens lägga till en tvåa och lansera det på nytt? Giriga äckel. Det är ju samma spel med en dålig uppdatering.
Man blir lika ledsen varje gång man tänker på hur de gått från topp, till flopp.


signatur

- pixelfantast

Medlem

Utveckla en hero-shooter och balansera det efter 6v6 i flera år, och sedan ändra till 5v5 utan några fundamentala förändringar är nog det mest efterblivna jag sett i ett PvP-spel.

Medlem

Så det lider av samma problem som Halo Infinite vid dess launch?

Bra gameplay men dåligt balanserat BattlePass med mycket grind och dyra/dåliga prylar i affären?

Medlem

Jag är förvånad över att folk är förvånade över att detta är mer av en uppdatering än en uppföljare. Var inte detta självklart från början?

Medlem

Jag har avinstallerat Overwatch efter att ha spelat sen dag 1. Känns skönt på något sätt ändå. Kan nog ta och radera battlenet när jag ändå håller på.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Inaktiv
Skrivet av Dudinkalv:

Jag är förvånad över att folk är förvånade över att detta är mer av en uppdatering än en uppföljare. Var inte detta självklart från början?

Det heter ju Overwatch 2 och är man inte insatt så..

Skriv svar