Medlem

Man kan ju dock tycka att Blizzard borde ha släppt Overwatch 2 nästa år när mycket av dess innehåll släpps.

I nuläget så är det egentligen ingen uppföljare utan en stor patch.

Medlem
Skrivet av Mox+:

Kan säga att nästan alla FZ:s kommentarsfält eller forumtrådar de senaste åren, i princip oavsett topic, hamnar i dessa träsk. Det var inte så förut, enligt egen uppfattning. Det argumenteras knappt, utan första kommentaren sätter tonen och sedan spys det mest ut floskler eller hat.

Delar den bilden, otroligt tråkigt.
Börjar bli på den nivå att jag undviker att ens läsa kommentarerna längre, bara massa hat.

Tycker det är synd att man inte kan enas med vänskaplig ton kring något vi alla verkar ha gemensamt "intresset för spel"

Men det har tydligen blivit viktigare med att alltid ha rätt, eller trycka ner andras åsikter som om de vore pesten.
Känns som en konstant politikerdebatt

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Det heter ju Overwatch 2 och är man inte insatt så..

Ja om man ENBART har kollat på spelets titel och byggt hela sin uppfattning kring det så absolut, men jag skulle ändå vilja tro att de flesta som hänger på denna sidan har snäppet bättre koll än så och iaf har sett en och annan bild eller trailer.

Inaktiv

Bra recension

Medlem
Skrivet av noreason:

Utveckla en hero-shooter och balansera det efter 6v6 i flera år, och sedan ändra till 5v5 utan några fundamentala förändringar är nog det mest efterblivna jag sett i ett PvP-spel.

Skulle vara intressant att höra vad enligt din mening hade kvalificerat som ”fundamentala förändringar”. De har tagit bort en gamemode, balanserat om alla tanks, gjort om en drös karaktärer från grunden, introducerat rollspecifika passiva förmågor samt gjort små men betydande förändringar på ett stort gäng maps.

Medlem
Skrivet av Mox+:

Oavsett vad man tycker om sakfrågan bör man alltid peka ut fullkomligt värdelösa liknelser och dåliga argument, vilket jag gjorde. Sedan att du inte argumenterar emot bevisar väl att du inte tänkte särskilt mycket innan du slängde iväg dina "tankar".

Jag kände inte något direkt behov av att argumentera emot. Men eftersom du frågar så hävdar jag att liknelsen är helt rimlig. Inte minst eftersom utgivarna oftast utlovar long term support i spel med "live-service".

Och det finns dessutom många utgivare som visar att det är helt möjligt att hålla igång servrar över lång tid för billiga pengar när bara viljan finns. Diablo 2, Starcraft är ju några lättillgängliga Blizzard-exempel. Krävs ingen större serverkapacitet att hålla igång Starcraft. Guild Wars är ett annat exempel på att man kan hålla servrar igång till billigt pris. Det här handlar till 100 procent om att Blizzard tjänar mer pengar på att helt enkelt terminera Overwatch.

Varför inte bjussa Overwatch på lite serverkapacitet så att de som köpt det kan fortsätta spela det och samtidigt göra så att fler vill spela Overwatch 2 och därmed minska serverkapaciteten som orginalspelet kräver? Kostar nästan inget i sammanhanget. Det skulle kräva att de är på tårna med Overwatch 2 så alla som lagt pengar på ettan vill köra tvåan istället. Men det kräver ambition och känsla för kvalitet. Något som tyvärr blivit allt mer sällsynt hos Blizzard. Istället stänger de ned det gamla för att tjäna ännu mer kosing. Tråkigt att gamers backar sådant beteende.
Vi har bibliotek och arkiv som skyddar och bevarar littärera verk. Vem ska skydda och tillgängliggöra spelkultur när utvecklarna är rovdjur?

Medlem

Tycker ändå spelet är helt okej. Gillar verkligen den nya DMG gubben och push läget.
Men visst behöver vissa gubbar lite nerf.
Saknar dock all info man fick efter matcherna som i första spelet.

Det som står om scoreboard kan jag hålla med om. Risken att någon skyller på sin healer eller dyligt blir väldigt mycket större. Dock anser jag att det mest är PC spelare som förbannade. Är väl för att ingen orkar trycka fram tangentbord på consolen och skriva.

Inte speciellt intresserad av skins mm. Men det var roligare att få lådor att öppna än battlepass som det är nu. Blir även att man typ ser samma skins på gubbarna hela tiden och inte den variationen som var i ettan.

Ska tilläggas att jag att jag spelar på ps5 och har alla gubbar upplåsta.

3,5 ger jag i betyg.

Medlem

Har spelat i helgen på Ps5 och det enda jag kan klaga på är priserna för skins. Själva balansen har blivit mycket bra i role queue när dom tagit bort dubbeltank. Dom nya banorna är också trevliga, dock så tycker jag det nya spelläget kunde ha varit bättre, det är alldeles för långt att springa vissa gånger.
Det var mycket trevligt att kunna slå ihop sitt blizzard konto till playstation kontot, så allt fördes över som jag köpt innan.

Medlem

Personligen har jag verkligen inget emot Overwatchlootlådorna då man alltid fick 1 efter man kevlat och de gav ingen fördel i spelet. Man kunde betala om man vilke men de var inget krav . (Till skillnad mot FIFA som är horribelt med Ultimate team och då kostar ändå det spelet 700 kr varje år)
Så jag hade gärna haft kvar lådorna... om man köper Battlepass blir de ju mer eller mindre krav på att spela av hela passet för att få det du pröjsat för.

Medlem

Gillar overwatch 2 skarpt, känns snabbt och det skönt att inte behöva skjuta på sköldar 24/7. Tyckte dom kunde haft kvar lootlådorna som i 1an. Men aja riktigt kul, vågar köra dps nu utan att känna mig sämst. Rättvis och bra recension


signatur

Allätare

Skribent
Skrivet av anon_332538:

Bra recension

Tack!

Skrivet av Lek3r:

Tycker ändå spelet är helt okej. Gillar verkligen den nya DMG gubben och push läget.
Men visst behöver vissa gubbar lite nerf.
Saknar dock all info man fick efter matcherna som i första spelet.

Det som står om scoreboard kan jag hålla med om. Risken att någon skyller på sin healer eller dyligt blir väldigt mycket större. Dock anser jag att det mest är PC spelare som förbannade. Är väl för att ingen orkar trycka fram tangentbord på consolen och skriva.

Håller med. Blir lite svårare att se hur man själv faktiskt presterade, per siffror. Och du har rätt om konsol - jag har kört på PC, där är nog risken för att större.

Skrivet av Lek3r:

3,5 ger jag i betyg.

Låter liknande som jag tänkt, efter vissa stunder ville jag ge en 4:a, men överlag blev det en 3:a.

Skrivet av naess91:

Personligen har jag verkligen inget emot Overwatchlootlådorna då man alltid fick 1 efter man kevlat och de gav ingen fördel i spelet. Man kunde betala om man vilke men de var inget krav . (Till skillnad mot FIFA som är horribelt med Ultimate team och då kostar ändå det spelet 700 kr varje år)
Så jag hade gärna haft kvar lådorna... om man köper Battlepass blir de ju mer eller mindre krav på att spela av hela passet för att få det du pröjsat för.

Sant. Hade man inte haft möjlighet att köpa lootlådor i ettan, utan bara kunna få dem av gameplay, hade jag inte heller haft något emot det. Som du säger var det kul att ha en chans att kunna låsa upp ett sällsynt skin. Tyckte även det blev en bra belöning när man fick en lootlåda för t.ex. ha varit bra lagspelare, eller ha kört flex. Men just riktiga pengar i den blandningen gillade jag inte.

Skrivet av gonzo247:

Gillar overwatch 2 skarpt, känns snabbt och det skönt att inte behöva skjuta på sköldar 24/7. Tyckte dom kunde haft kvar lootlådorna som i 1an. Men aja riktigt kul, vågar köra dps nu utan att känna mig sämst. Rättvis och bra recension

Tack! Bortsett från lootlådorna, som jag beskrev här ovanför, så håller jag helt med dig!.

Medlem

Saknar inte lootlådor alls, tyckte inte om dom alls i 1an.

Men jag har inget emot ett gamepass system, tråkigt när dom låser hjältar bakom bara. En stor ändring till det vanliga gamepass system jag hade velat se är att om man nu valt att köpa gamepass, så ska den inte försvinna när nästa säsong börjar utan du ska få kunna samla ihop xp och låsa upp den i din takt. Hände ofta i andra spel med liknande gamepass att jag inte hade tid(fru, barn, jobb, andra hobbys) att spela så pass mycket som det behövdes för att låsa upp allt.

Jag gillar även till skillnad från 1an att där finns en scoreboard som visar allt. Folk skyllde på allt utom sig själva varje gång det gick åt helvete ändå. Nu kan man lättare peka på varför(inte för jag någonsin skulle klaga på någon annan, jag är på tok för casual och dålig)

Medlem

Jag har kört Overwatch 2 i en vecka nu måste säga att det är en succe, jag kör bara med vanligt konto, inget season pass eller annat.

Tycker dom lyckats bra med grafiken och bandesignen.

Medlem
Skrivet av blackidus:

Så det lider av samma problem som Halo Infinite vid dess launch?

Bra gameplay men dåligt balanserat BattlePass med mycket grind och dyra/dåliga prylar i affären?

Vill minnas att det var ganska tyst om Microsofts girighet😏 Skillnad på folk och folk som man brukar säga! Well, i detta fallet så är det ju snart samma😂

Medlem
Skrivet av Deekar:

Vill minnas att det var ganska tyst om Microsofts girighet😏 Skillnad på folk och folk som man brukar säga! Well, i detta fallet så är det ju snart samma😂

Kan ju vara för att dem faktiskt lyssnade och nästan halverade priserna i sin shop i januari?
Men jag skulle fortfarande inte köpa något där då det fortfarande är för dyrt för min smak

Medlem
Skrivet av blackidus:

Kan ju vara för att dem faktiskt lyssnade och nästan halverade priserna i sin shop i januari?
Men jag skulle fortfarande inte köpa något där då det fortfarande är för dyrt för min smak

Jo men nu har Overwatch varit ute knappt en vecka så vem vet🤷🏼‍♂️ Tvivlar på att Microsoft ändra sin shop efter 1 dag precis.

Medlem
Skrivet av Deekar:

Jo men nu har Overwatch varit ute knappt en vecka så vem vet🤷🏼‍♂️ Tvivlar på att Microsoft ändra sin shop efter 1 dag precis.

Nej tog ungefär en månad, ganska så snabbt ändå.

Skriv svar