Filmregissör hävdar att flera Silent Hill-spel är under utveckling

Robot
Filmregissör hävdar att flera Silent Hill-spel är under utveckling

Och tycks bekräfta att Bloober Team gör en Silent Hill 2-remake.

#Silent-hill


Medlem

Jag jublar när jag ser det! Men oj så sugen jag blir!
Väcker frågor om upplägget. Ändrar de format som re2 och re3, eller lyckas de med cinematic feeling och har kvar kameran som den var...

Medlem
Medlem

Han borde brutit mot ett antal regler när han börjar glappa såhär.

Avstängd

Även om konami just satsar på nya spel i den franchisen är sannolikheten stor att de kommer floppa. Konami har inte levererat någonting bra på fan 20 år.

Medlem
Skrivet av Weeks_death:

Jag jublar när jag ser det! Men oj så sugen jag blir!
Väcker frågor om upplägget. Ändrar de format som re2 och re3, eller lyckas de med cinematic feeling och har kvar kameran som den var...

Stan är ju rätt död, det såg man redan i första spelet. Som Harry sa "It's quiet. Too quiet. This place is like a ghost town".
Exakt, Harry.
Ändå ska vi återvända dit. Och göra vad?
"Jag känner för lite shopping. Jag vet, jag åker till Silent Hill. Det var ju i alla fall ett par ställen jag kom in på där. Gött att slippa köer". Säkert nån hemlig nattklubb också, där vi kan shaka loss med monstren som finns kvar.

Shit...

Medlem
Skrivet av ChrizHawk:

Även om konami just satsar på nya spel i den franchisen är sannolikheten stor att de kommer floppa. Konami har inte levererat någonting bra på fan 20 år.

Metal Gear Solid 5 gillar jag. Silent Hill var bra fram tills 2001. Som en skrev i sin recension om trean, han hatade det så mycket så han skulle förstöra hela sin Silent Hill-samling.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Stan är ju rätt död, det såg man redan i första spelet. Som Harry sa "It's quiet. Too quiet. This place is like a ghost town".
Exakt, Harry.
Ändå ska vi återvända dit. Och göra vad?
"Jag känner för lite shopping. Jag vet, jag åker till Silent Hill. Det var ju i alla fall ett par ställen jag kom in på där. Gött att slippa köer". Säkert nån hemlig nattklubb också, där vi kan shaka loss med monstren som finns kvar.

Shit...

Silent Hill behöver inte vara en fysisk plats, utan kan en psykisk. Silent Hill behöver då inte heller ha ett fast utseende, utan anpassas till personen eller personerna som färdas dit.

Men det kan även vara en kombination. Kan ju vara supertrevligt där, medans man helt plötsligt dras in i ett mardrömsvärld som det är oklart om det är verklighet eller inte.

Det går helt enkelt att skriva bra Silent Hill. Jag vill ha minst Silent Hill eller Alan Wake, gillar den formen av skräck/mystik.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Silent Hill behöver inte vara en fysisk plats, utan kan en psykisk. Silent Hill behöver då inte heller ha ett fast utseende, utan anpassas till personen eller personerna som färdas dit.

Men det kan även vara en kombination. Kan ju vara supertrevligt där, medans man helt plötsligt dras in i ett mardrömsvärld som det är oklart om det är verklighet eller inte.

Det går helt enkelt att skriva bra Silent Hill. Jag vill ha minst Silent Hill eller Alan Wake, gillar den formen av skräck/mystik.

Alan Wake gillar jag.

Och det är inte avslutat, vi får ju en tvåa.

Silent Hill är gjort. Vi fick just det psykologiska i tvåan. Inte ens Team Silent kunde leva upp till det som föregångarna skapat i ettan och tvåan. SH3 och The Room är ju... (springer på toan, plötsligt illamående)

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Stan är ju rätt död, det såg man redan i första spelet. Som Harry sa "It's quiet. Too quiet. This place is like a ghost town".
Exakt, Harry.
Ändå ska vi återvända dit. Och göra vad?
"Jag känner för lite shopping. Jag vet, jag åker till Silent Hill. Det var ju i alla fall ett par ställen jag kom in på där. Gött att slippa köer". Säkert nån hemlig nattklubb också, där vi kan shaka loss med monstren som finns kvar.

Shit...

... Jag skall erkänna att jag inte hänger med... Men 👍 för inlevelse och porträttering.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Metal Gear Solid 5 gillar jag. Silent Hill var bra fram tills 2001. Som en skrev i sin recension om trean, han hatade det så mycket så han skulle förstöra hela sin Silent Hill-samling.

Jag kan hålla med om att det har varit varierande kvalitet på spelen, men franchise SH har potential att leverera. Det det som på liknade sätt som med Bethesdas spel; det här potential men man får granska varje spel för sig.

Medlem
Skrivet av Weeks_death:

... Jag skall erkänna att jag inte hänger med... Men 👍 för inlevelse och porträttering.

Tack
Jag förstår inte heller varför dom ska ge Silent Hill konstgjord andning. Jag älskar Silent Hill, speciellt ettan. Men det hade sin tid.
Eller... jag förstår ju varför. Pengar. Synd dom inte fattar vad Silent Hill är, och inte har känslan för den atmosfären som spelen hade.
Filmerna, Dead By Daylight... herregud...

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Tack
Jag förstår inte heller varför dom ska ge Silent Hill konstgjord andning. Jag älskar Silent Hill, speciellt ettan. Men det hade sin tid.
Eller... jag förstår ju varför. Pengar. Synd dom inte fattar vad Silent Hill är, och inte har känslan för den atmosfären som spelen hade.
Filmerna, Dead By Daylight... herregud...

Fast det vet vi ju inte innan vi sett spelen som de gör. Inte för att Silent Hills track record är så bra men ändå.

Medlem

citat:
it seems like this new version of Silent Hill 2 will take the game to a third-person, behind-the-shoulder camera, which is quite different from the original release. In fact, these images suggest that the Silent Hill 2 remake could have quite a bit in common with Capcom's Resident Evil 2 and Resident Evil 3 remakes

Ännu ett spel i mängden, som ser ut som Resident Evil 4.

Coolt.

(Tack gode Gud att jag fick vara där när Silent Hill hände, och spelen kändes originella)

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Alan Wake gillar jag.

Och det är inte avslutat, vi får ju en tvåa.

Silent Hill är gjort. Vi fick just det psykologiska i tvåan. Inte ens Team Silent kunde leva upp till det som föregångarna skapat i ettan och tvåan. SH3 och The Room är ju... (springer på toan, plötsligt illamående)

Du kan väl inte på allvar tycka att 3'an är dåligt? 😗

Fyran kan jag dock hålla med om.
Dröjde med att skaffa det till långt in på 2006 tror jag, hade inga förväntingar efter alla speltidningars väldigt ljumna recensioner men trots det vart jag ändå kolossalt besviken.
Sinnesjuka laddningstider, ojämnt tempo, bedrövligt upplägg, sorglig ljudmix och hatade Henry. 😁

Medlem
Skrivet av Razken:

Du kan väl inte på allvar tycka att 3'an är dåligt? 😗

Fyran kan jag dock hålla med om.
Dröjde med att skaffa det till långt in på 2006 tror jag, hade inga förväntingar efter alla speltidningars väldigt ljumna recensioner men trots det vart jag ändå kolossalt besviken.
Sinnesjuka laddningstider, ojämnt tempo, bedrövligt upplägg, sorglig ljudmix och hatade Henry. 😁

Trean är bättre än fyran, men jag var besviken redan när jag spelade det första gången 2003. Det saknar nåt. Inte läskigt längre, de återanvände saker från föregångarna, och storyn är meningslös (en detalj pajade allt)

1
Skriv svar