Star Citizen-köparna har betalat 296 dollar var i snitt

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Det jag tror CIG framför allt vill få färdigt är server meshing och persistant streaming. Enkelt förklarat så innebär detta att alla servrar är sammankopplade och kommunicerar med varandra och att om du t.ex. placerar en kaffemugg i en grotta på en planet så kommer den att ligga kvar där för evigt om ingen annan flyttar på den, och förhoppningsvis slipper vi alla tröttsamma wipes där allt nollställs. En annan stor och viktig grej är att spelet kommer få en ny renderare (Gen12), där man går över från DX11 till Vulkan, och detta ska implementeras ganska så snart. Min gissning är version 4.0, och med 4.0 så kommer även Pyro-systemet, och fler solsystem är väl också något som många känner behövs för att det ska kännas "färdigt".

Jag personligen tror inte att man kommer kunna kalla Star Citizen färdigt under många kommande år, av den simpla anledningen att det hela tiden expanderas. Men med det sagt så tycker jag att det är fullt spelbart, och jag känner inte att det finns ett behov för SC att gå guld för att man ska kunna njuta av det. Det jag däremot känner är väldigt utdraget och försenat är Squadron 42, som är singleplayer-kampanjen. Här är det inte riktigt samma transparens som det är med Star Citizen, och man vet inte riktigt var de befinner sig i utvecklingen, på samma sätt som man gör med SC.

Tack för förklaringen!

Medlem

Tycker nog denna bilden säger allt.

Medlem
Skrivet av mobmoben:

https://i.imgur.com/dTH38cm.png

Tycker nog denna bilden säger allt.

Vadå? Att han redan var rik innan han började utveckla Star Citizen? Att han jobbade i Hollywood flera år och arbetade med flera stora namn som han kanske är vän med? Att det säkert går att hyra skepp på sådana sommar orter?

Dumt uttal som bevisar ingenting både från dig och han.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem
Skrivet av Maddox:

Vadå? Att han redan var rik innan han började utveckla Star Citizen? Att han jobbade i Hollywood flera år och arbetade med flera stora namn som han kanske är vän med? Att det säkert går att hyra skepp på sådana sommar orter?

Dumt uttal som bevisar ingenting både från dig och han.

Du menar att han inte gjort något fel alls när han säger att "Om man gör X är det dåligt" Bara för att senare göra exac`kt "X". Och vad för skillnad gör det att han har haft pengar innan? Med den logiken behöver han ju inte ens crowfunda spelat då han är så rik och awesome?
Menar du på fullaste allvar att du inte kan see hyckleriet?

Medlem
Skrivet av mobmoben:

Du menar att han inte gjort något fel alls när han säger att "Om man gör X är det dåligt" Bara för att senare göra exac`kt "X". Och vad för skillnad gör det att han har haft pengar innan? Med den logiken behöver han ju inte ens crowfunda spelat då han är så rik och awesome?
Menar du på fullaste allvar att du inte kan see hyckleriet?

Tycker inte du visat på exakt vad det är som Chris Roberts gjort som är dåligt annat än att insinuera att det är dåligt att vara rik.

Chris blev ekonomiskt oberoende i början av 2000 talet när han sålde Digital Anvil till Microsoft bland annat. Men att vara ekonomiskt oberoende betyder inte att man har en bottenlös börs med pengar för att kunna investera flera hundra miljoner dollar i att skapa film och spel.

Det skulle även vara mindre osmakligt om du undvek att länka bilder som kommer från en polisanmäld Doxing kampanj mot Chris Roberts och hans familj. Även deras barn lades ut och smädades. Det var en massa drama som ägde rum för runt sju år sedan och involverade Derek Smart.

Så återkom gärna med vad du menar är problemet här

Dödgrävaren
Skrivet av Bojkott:

Jag personligen tror inte att man kommer kunna kalla Star Citizen färdigt under många kommande år, av den simpla anledningen att det hela tiden expanderas. Men med det sagt så tycker jag att det är fullt spelbart, och jag känner inte att det finns ett behov för SC att gå guld för att man ska kunna njuta av det. Det jag däremot känner är väldigt utdraget och försenat är Squadron 42, som är singleplayer-kampanjen. Här är det inte riktigt samma transparens som det är med Star Citizen, och man vet inte riktigt var de befinner sig i utvecklingen, på samma sätt som man gör med SC.

Man får ju lite hintar om det i månatliga uppdateringsmail, men det är väldigt sparsmakat, antagligen för att inte spoila. Hade ju varit nice med lite mer info dock. Nu verkar det som att de äntligen valt en modell för hur combat och travel-speeds ska justeras med olika lägen på skeppet, förhoppningsvis så kommer det att bli riktigt bra så att man inte hamnar i samma turning-speed helvete som Elite Dangerous anammat.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Har varit "development subscriber" sedan det var möjligt 2012. Som med alla andra spel man har igång en subscription mot så blir det många bäckar små över åren. Jag skulle till exempel inte vilja se hur mycket jag pytsat in i EvE Online eller Final Fantasy XIV Tror inte WoW spelare heller skulle tro det när de ser hur mycket det lagt ut över tid

Star Citizen har dock en mätare som visar totalen över tid på spelarprofilen. Det inkluderar både subscriptions, första köpet av spelet och köp/donationer därefter.

Så inklusive månadsprenumerationen så blir det:
https://i.imgur.com/fXeLCdE.png

Räknat på 10 år blir det drygt 556 dollar per år eller drygt 460kr i månaden.

Wow. Gör det inte ont att se totalsumman? Du skulle kunna ha köpt en monster-PC eller till och med en bil för de pengarna! 😊


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Wow. Gör det inte ont att se totalsumman? Du skulle kunna ha köpt en monster-PC eller till och med en bil för de pengarna! 😊

Det beror på hur man ser på det. Det är inte en summa jag skulle slänga fram på bordet från en dag till en annan. Men det kommer från min hobby budget varje månad så det är således pengar som jag avsatt för hobbies. Det är efter jag sparat i buffert, investerat i pensionssparande samt tagit hand om min del av allt familjen och barnen behöver.

När det gäller dina exempel. Jag har redan två dugliga Gaming PCs på bordet här framför mig och familjen har en bil plus två El-Lådcyklar Så alla dom där boxarna är liksom avbockade redan. Datorerna är inga skrytbyggen precis utan byggda efter behov. Så inga 3090s utan 3060Tis. Räcker gott och väl för 1080p som är vad jag kör.

Den stora faktorn är snarare tid. Vad lägger man sin lediga tid på? Jag lägger mer ledig tid på att spela spel och läsa böcker än att åka ut och käka på MacDonalds eller festa. Så de hobby pengar jag lägger på Spel och böcker är pengar jag inte lägger på andra nöjen så som snabbmat, alkohol, hockeymatcher eller vad du vill. Smaken är som baken. Hur som helst så hade de förmodligen gått åt

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Tycker inte du visat på exakt vad det är som Chris Roberts gjort som är dåligt annat än att insinuera att det är dåligt att vara rik.

Chris blev ekonomiskt oberoende i början av 2000 talet när han sålde Digital Anvil till Microsoft bland annat. Men att vara ekonomiskt oberoende betyder inte att man har en bottenlös börs med pengar för att kunna investera flera hundra miljoner dollar i att skapa film och spel.

Det skulle även vara mindre osmakligt om du undvek att länka bilder som kommer från en polisanmäld Doxing kampanj mot Chris Roberts och hans familj. Även deras barn lades ut och smädades. Det var en massa drama som ägde rum för runt sju år sedan och involverade Derek Smart.

Så återkom gärna med vad du menar är problemet här

Jag gillar att du gång på gång bara ignorerar hyckleriet. Ok låt oss göra detta lite enklare för dig. Förklara för mig vad Chris menade när han sade "don't think anyone that crowdfunded the game would be very happy about that either, if I was snapping pictures on the back of a Yacht somewhere

Och länkade gärna hur denna Reddit användaren doxxade Chris familj, kollade up honom och det va en random Reddit användare. Men jag antar att Star Citizen kultisterna har någon hemlig information?

Medlem
Skrivet av theBoosing:

0 kronor, och kommer inte betala något heller eftersom det fortsatt inte kommer dyka upp något spel.

Finns en 9 min läckt trailer på squadron 42 ute nu, som visar olika delar i spelet. Ser ut som dom är nästan färdiga med Squadron 42 episode 1. Spelet ska va i tre delar som mass effect typ. Man ska nog undvika att kolla på trailern för den har lite spoilers, speciellt i slutet. Spelet kommer nog kräva en fet dator för att ens kunna spela det flytande. Videon är ett år gammal intern presentations video som många hävdar i kommentarfältet, man kan också se det för skeppen använder gammalt ui.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Star citizen och Project zomboid är de största anledningarna till att jag aldrig kommer betala för ett early access spel igen.

Medlem
Skrivet av mobmoben:

Jag gillar att du gång på gång bara ignorerar hyckleriet. Ok låt oss göra detta lite enklare för dig. Förklara för mig vad Chris menade när han sade "don't think anyone that crowdfunded the game would be very happy about that either, if I was snapping pictures on the back of a Yacht somewhere

Och länkade gärna hur denna Reddit användaren doxxade Chris familj, kollade up honom och det va en random Reddit användare. Men jag antar att Star Citizen kultisterna har någon hemlig information?

Du inger inte speciellt stort förtroende när du kör med generaliserande utsagor som att Star Citizen spelare är en kult. Även det är en vanlig nedsättande kommentar från nättroll.

Ja du har inte tydliggjort var det här så kallade hyckleriet finns?

Vad Chris Roberts gör med vänner och familj på fritiden har mycket lite att göra med vad han gör professionellt som VD för CIG. Det är snarare en vanlig konspirationsteori att antyda att Chris Roberts skulle ha använt pengar från projektet för att berika sig själv. Du tror inte att det hade varit en av de största skandalerna inom spelindustrin om det fanns några som helst tecken på att Chris Roberts skulle ha använt pengar från crowdfundingen till Star Citizen för att köpa en lyxjakt? Du tror inte att ett sådant köp skulle ha luskats fram ganska omgående och toppat nyhetssidorna? Orsaken att det inte funnits några tecken på det är för att det helt enkelt inte hänt. Chris Roberts har själv ekonomin att hyra en Jakt om han vill. Han har vänner i Hollywood som äger lyxjakter.

Bilderna du länkat är från en doxning av Chris Roberts familj från en tid när Chris fortfarande var i god fysik form och inte gått upp en massa i vikt på grund av allt jobb med Star Citizen. De har cirkulerat många gånger förr. Citatet du använder är från en intervju där han bemöter just sådana här konspirationsteorier och skojjar till det att det hade varit ganska uppenbart om han försnillat pengar från projektet då allt redovisas. Han säger då att backers för projektet hade varit ganska upprörda om de sett honom köpa en lyxjakt för projektpengarna, för det är inget som går att dölja.

Det är ett av många citat som tas ur sitt sammanhang när troll skall vara konspiratoriska.

Så nej du har inte visat på något hyckleri, bara på dålig källkritik.

Avstängd

Spelet är en scam.

Medlem

Även om de inte skriver en enda rad kod till från idag så har jag redan fått mer än vad jag betalat för, å jag har inte ens loggat in. De har drivit fram utvecklingen vad man kan göra med ett spel något kopiöst å för det får de gärna mina pengar. Sedan om det inte slutar i ett färdigt spel från just dem (Det tror jag dock) så kommer deras teknologier och delar av deras ambition användas i andra spel av andra tillverkare.

Medlem

Typ 3000 tror jag jag lade in.

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

För att spela måste man köpa ett spelpaket, som inkluderar ett av flera skepp. Det går sedan att tjäna pengar i spelet och använda dessa för att köpa nya skepp. Man är alltså inte låst till det skepp som kommer med spelpaketet och man måste inte betala riktiga pengar för att köpa nya.

Och man måste inte köpa smurfbär i vissa mobilspel, man kan tjäna in dem genom att spela spelet....

Det säger sig självt att CIG inte kan ta tiotals eller hundratals dollar för något som man kan "enkelt" tjäna ihop till i spelet.

Medlem
Skrivet av Esri:

Med tanke på att skaparen av spelet är en känd scam artist som har försökt med liknande projekt tidigare som misslyckades så är risken rätt stor att det inte blir något.

Det är inte en scam, men Roberts har välkända problem med att säga stopp och avsluta projekt. Och nu sitter han med ingen över sig som kan säga stopp och en printer som skriver ut pengar....

Skribent
Skrivet av filbunke:

Och man måste inte köpa smurfbär i vissa mobilspel, man kan tjäna in dem genom att spela spelet....

Det säger sig självt att CIG inte kan ta tiotals eller hundratals dollar för något som man kan "enkelt" tjäna ihop till i spelet.

Jag har aldrig påstått att det skulle vara enkelt. Jag påpekar att det inte stämmer att man är låst vid sitt nybörjarskepp och sedan måste betala pengar för att få ett nytt.

Hur CIG sedan väljer att balansera det när spelet faktiskt släpps vet de nog bara själva. Men ja, inte lär det bli billigt.

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Jag har aldrig påstått att det skulle vara enkelt. Jag påpekar att det inte stämmer att man är låst vid sitt nybörjarskepp och sedan måste betala pengar för att få ett nytt.

Hur CIG sedan väljer att balansera det när spelet faktiskt släpps vet de nog bara själva. Men ja, inte lär det bli billigt.

När jag letade efter information gällande hur mycket arbete som krävs för att tjäna ihop spelvaluta för att kunna köpa ett skepp så hittade jag den här pärlan:

Citat:

Note: Rarely, the developers may "wipe" all aUEC-purchased ships as part of the Pre-Alpha testing phase. These wipes are very rare and usually announced months in advance.

Skedde senast? 29 juli. Så bara att grinda lite till.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Hade varit kul att se någon sorts kurva över hur mycket köparna betalat. Nu hittar jag inte det, men visst har det rapporterats om sånt för andra spel (GTA Online, Fifa..?). Vill minnas att de flesta la lite, och sen stod en liten grupp för väldigt mycket pengar.

CGI kommer inte släppa den informationen om de inte skulle bli tvungna.

Men tror jag har tagit upp nedanstående fördelning i tidigare trådar gällande hur mycket folk kan tänkas ha bränt på Star Citizen.

Parentoprincipen, dvs att 20% står för 80%.

Så, enligt den så kan man tänka sig att 340.000 i medel har bränt $1.185 på spelet.

Men 20% av de ursprungliga 20% kan enligt fördelningen stå för 80% av de ursprungliga 80%:en, så 4% står för 64% av intäkterna.
Så 68.000 har i medel gjort av med $4.743.

Redaktör
Skrivet av filbunke:

CGI kommer inte släppa den informationen om de inte skulle bli tvugna.

Men tror jag har tagit upp nedanstående fördelning i tidigare trådar gällande hur mycket folk kan tänkas ha bränt på Star Citizen.

Parentoprincipen, dvs att 20% står för 80%.

Så, enligt den så kan man tänka sig att 340.000 i medel har bränt $1.185 på spelet.

Men 20% av de ursprungliga 20% kan enligt fördelningen stå för 80% av de ursprungliga 80%:en, så 4% står för 64% av intäkterna.
Så 68.000 har i medel gjort av med $4.743.

Se där ja - tack.


signatur
Medlem

400 dollar när SC teamet bestod av 15 utvecklare och kickstarter var ett ganska nytt fenomen.
Men jag var ung och okunnig. Jag har begått några misstag under livet långa resa men också lärt mig av dom😀

Skribent
Skrivet av filbunke:

När jag letade efter information gällande hur mycket arbete som krävs för att tjäna ihop spelvaluta för att kunna köpa ett skepp så hittade jag den här pärlan:

Skedde senast? 29 juli. Så bara att grinda lite till.

Ja, så är det ju ofta med spel som är spelbara under alfastadiet. Saker och ting nollställs titt som tätt och få eller inga framsteg hänger med till det färdiga spelet. Lite därför jag bara lirar någon timme här och där med några månaders mellanrum. Känns inte lönt att spela en massa när det ändå blir nollställt.

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Ja, så är det ju ofta med spel som är spelbara under alfastadiet. Saker och ting nollställs titt som tätt och få eller inga framsteg hänger med till det färdiga spelet. Lite därför jag bara lirar någon timme här och där med några månaders mellanrum. Känns inte lönt att spela en massa när det ändå blir nollställt.

Fast det spelar ju roll med ett spel som ser ut att vara i evig alpha eller beta. Om det, vid (vissa) uppdateringar, kommer att innebära att de skepp som man grindat ihop till försvinner så trycks ju mer aktiva spelare mot att köpa skepp. Och som du skriver det känns ju inte lönt heller för de som spelar lite då och då att spela mera, allt bara försvinner. Men precis som med mobilspel så är det ju valarna som är viktiga...

Medlem
Skrivet av filbunke:

Det är inte en scam, men Roberts har välkända problem med att säga stopp och avsluta projekt. Och nu sitter han med ingen över sig som kan säga stopp och en printer som skriver ut pengar....

Hans tidigare spel är rakt av scams, att någon fortsätter ge honom pengar är imponerande. Skillnaden är att hans tidigare projekt har dött ut av sig själv p.g.a. de inte producerade något med pengarna de fick. Det här spelet får faktiskt uppdateringar, även om de har fått in mer pengar än majoriteten av AAA spel har i sin budget och de lyckas fortfarande inte få ut spelet visar att det är en jävla scam.

Skribent
Skrivet av filbunke:

Fast det spelar ju roll med ett spel som ser ut att vara i evig alpha eller beta. Om det, vid (vissa) uppdateringar, kommer att innebära att de skepp som man grindat ihop till försvinner så trycks ju mer aktiva spelare mot att köpa skepp. Och som du skriver det känns ju inte lönt heller för de som spelar lite då och då att spela mera, allt bara försvinner. Men precis som med mobilspel så är det ju valarna som är viktiga...

Jag vet inte riktigt vem du argumenterar mot. Jag har aldrig hävdat att det är jätteenkelt att grinda till sig skepp i spelet och jag har aldrig skrivit att det inte spelar någon roll att ens framsteg nollställs.

Jag har konstaterat att påståendet "man är låst vid sitt nybörjarskepp och måste spendera riktiga pengar för att flyga något annat" inte stämmer samt att det är vanligt att framsteg nollställs i spel som görs spelbara i alfastadiet. That's it.

Vill du debattera med någon som anser att Chris Roberts och Star Citizen är Guds gåva till mänskligheten så är jag inte rätt person.

Medlem
Skrivet av filbunke:

När jag letade efter information gällande hur mycket arbete som krävs för att tjäna ihop spelvaluta för att kunna köpa ett skepp så hittade jag den här pärlan:

Skedde senast? 29 juli. Så bara att grinda lite till.

Svarar på detta med med min erfarenhet av spelet här hur enkelt eller svårt det är att tjäna pengar i spelet.
För en ny spelare så är det självklart svårt att veta vilka uppdrag man ska göra eller på vilket sätt man kan tjäna pengar. Framför allt i ett spel som inte är färdigt och där priser på varor, uppdragstyper och svårighetsgraden ska bestämmas av ett ekonomi och npcer i bakgrunden genom ett system som heter "Quantum".
Bra video som summerar vad det är https://youtu.be/wwbJXZuYdAo

Som det ser ut idag dock så finns det såklart vissa uppdrag som betalar mer och man kan låsa upp bättre betalda uppdrag genom att arbeta upp sitt rykte med en viss individ eller företag. T.ex. gör man stridsuppdrag för Hurston Security så kan man låsa upp bättre stridsuppdrag som "bounty Hunter" eller "Security". Bättre rykte = Bättre uppdrag helt enkelt, lite grind men man kommer långt efter några aktiva kvällar.

Det finns också individer som ger en unik serie uppdrag eller kanske erbjuder kriminella uppdrag som betalar bättre än genomsnittet men kan vara lite svårare. Efter man har klarat av Miles Eckharts uppdrags serie så låser man upp ett uppdrag där man attackerar en Idris om blivit kapad. Klarar man av det uppdraget så kan man få upp till 225000 credits. Det kräver dock specialiserade skepp eller några vänner för att klara av enkelt.

Alla uppdrag är såklart inte låsta utan vissa finns tillgänglig utan några krav som t.ex. "October Rising" som är ett kriminellt uppdrag du kan plocka upp när man är nära Crusader. Uppdraget betalar 74000 credits för att klara av och tar ca 20 minuter om den är en bit bort.

CIG kör också ofta deras "Live Events" där alla på servern kan göra ett gemensamt uppdrag där man slåss emot en pirat organisation eller andra spelare. Klarar man av ett event så får man väldigt bra betalt, oftast någonstans mellan 300000 till 500000 credits och eventet går oftast att göra flera gånger samma dag. Jumptown ska man dock undvika då det är ett PVP event där organisationer aktivt försöker kontrollera utposten och skjuter alla som kommer när.

Men är det för mycket grind? Det beror på vad du vill köpa och hur mycket du vill spela. Vapen och utrustning är väldigt billigt och du kan oftast köpa bra grejer efter bara ett eller två uppdrag. Du kan också ta vapen och utrustning från döda fiender eller loot lådor som finns på många ställen. Skepp är såklart en helt annan femma, priser är baserade på dess funktion och hur många spelare som behövs för att använda den effektivt. Prislista: https://starcitizen.tools/Purchasing_ships

Alla fighters för en spelare är ganska billiga och tar inte lång tid att tjäna ihop till så länge du vet vad du gör. Större stridsskepp blir såklart dyrare och kan ta längre tid att skaffa, men är mer specialiserade och kräver ofta flera spelare för att utnyttjas effektivt och att kunna försvara sig. C2 Hercules är idag det bästa fraktskeppet och kostar strax under fem miljoner. Inte omöjligt att tjäna ihop på 1-2 veckor om du vet vad du gör. Ännu snabbare om CIG har ett event aktivt.

Angående "wipes" så är de baserade helt på om det absolut måste göras, kanske p.g.a av en bugg eller att de lägger in ny spelmekanik där det helt enkelt skulle blir mycket svårare att försöka spara saker istället för att göra en reset.

En spelares "progress" sparas idag i fyra olika databaser. Det finns en permanent databas som är allt du köpt för riktiga pengar eller CIG har gett dig på ditt konto på hemsidan. Databaserna som kan nollställas är Rykte, Pengar och Inventory. Ibland behöver inte alla tre databaser nollställas utan bara en eller två behöver nollställas vid en wipe. Vi kommer absolut få en wipe när 3.18. släpps då "PES" ändrar så allt som placeras på marken ska vara kvar och last i skepp blir fysisk så det kan stjälas. Enklare att implementera om man nollställer databaserna så man inte behöver spara listor (arrays) för alla saker som idag är sparade i skepp.

Om mitt minne inte sviker mig så var wipen som gjordes 29 juli framförallt p.g.a av en bugg och det fanns ingen enkel lösning.
Innan det var den senaste wipen med 3.16. vilket var åtta månader innan. Innan 3.16. så var den senaste wipen 18 månader bakåt.
CIG gör inte wipes bara för att nollställa och jävlas med folk så de måste grinda igen utan när det behövs p.g.a av buggar eller ny spelmekanik.

Man måste vara lite förstående att saker kan behöva göras när ny spelmekanik ska läggas in i spelet och direkt påverkar sparade databaser. Det är ett spel under utveckling, något som aldrig har försökt döljas så ganska dumt att gnälla på att saker behöver göras. Vi ser inte folk bli fly förbannade på valfri AAA studio när de har sina "Alpha, Betor, Technical Test" innan ett spel släpps och nollställer allt när spelet släpps så varför gnälla om det här?


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem
Skrivet av Esri:

Hans tidigare spel är rakt av scams, att någon fortsätter ge honom pengar är imponerande. Skillnaden är att hans tidigare projekt har dött ut av sig själv p.g.a. de inte producerade något med pengarna de fick. Det här spelet får faktiskt uppdateringar, även om de har fått in mer pengar än majoriteten av AAA spel har i sin budget och de lyckas fortfarande inte få ut spelet visar att det är en jävla scam.

Vilka tidigare spel är scams? Vad jag vet så har alla hans spel släppts. Vilka tidigare projekt har han jobbat men som dött ut. Jag har följt utvecklingen av det här spelet de senaste sju åren och jag har då aldrig hört något om något spel eller projekt som dött ut, finns det en lista på det så får du mer än gärna länka den för alla att se.

Skillnaden på det här spelet och övriga AAA studior är väl dock att när CIG började utveckla det här spelet så var de ett dussin personer utan en stor budget och gick helt enkelt crowdfunding vägen för att göra spelet. De behövde styckvis bygga upp företaget och hur de skulle göra spelet. Mycket trial and error också för att få den bakomliggande tekniken som ska stötta spelet de vill göra idag.

En AAA studio idag kan väl inte anklagas för att vara unika på något sätt där klippa och klistra spel serien är vanligt förekommande och spelmekanik är ofta samma som i deras 3-4 tidigare spel med kanske något nytt, lite spackel och en bytta färg. Ny story och miljö absolut men inget direkt svårt att göra. Strukturen och pengarna finns också från första början.

Ska du trolla får du nog försöka lite hårdare. Kanske en crowdfunding?


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem
följare ;)
Skrivet av mobmoben:

Jag gillar att du gång på gång bara ignorerar hyckleriet. Ok låt oss göra detta lite enklare för dig. Förklara för mig vad Chris menade när han sade "don't think anyone that crowdfunded the game would be very happy about that either, if I was snapping pictures on the back of a Yacht somewhere

Och länkade gärna hur denna Reddit användaren doxxade Chris familj, kollade up honom och det va en random Reddit användare. Men jag antar att Star Citizen kultisterna har någon hemlig information?

Oj vad tyst du blev nu när någon bemötte dig med fakta. Ingen som lärt dig kolla dina källor, du är väl antagligen en Q följare:P

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Har väl spenderat runt 5000 kr under alla dessa år. Slår man ut det så är det 500 kr per år, och folk kan ha sina åsikter huruvida det är pengar i sjön eller inte, men jag personligen har haft grymt skoj med Star Citizen och har aldrig känt att jag ångrat något, som jag har gjort med så många andra köp. Kommer säkert spendera några tusenlappar till, men jag är jävligt nöjd med min Carrack just nu

Du får göra precis vad du vill med dina pengar Jag har nog lagt ett par tusen i Fallout 76 och jag ångrar inte dom pengarna för jag har haft väldigt kul i det spelet.


signatur

PSN: OAKTHYR

Skriv svar