Modern Warfare 2 kräver också mobilnummer för att spelas

Medlem
Medlem

Personligen hoppas jag att det kommer en officiell e-legitimation, om jag minns rätt tittar dom på det nu, och att detta skulle kunna kopplas till konton för att livstidsbanna folk utan möjlighet att fuska sig in. Det krävs dock att det är säkert så inte folk kan kapa och använda andras e-legitimation för registrering.
Det fungerar i Sydkorea för åtminstone Lost Ark, och dom har inte samma problem med bottar.

Medlem
Skrivet av Jozher:

Personligen hoppas jag att det kommer en officiell e-legitimation, om jag minns rätt tittar dom på det nu, och att detta skulle kunna kopplas till konton för att livstidsbanna folk utan möjlighet att fuska sig in. Det krävs dock att det är säkert så inte folk kan kapa och använda andras e-legitimation för registrering.
Det fungerar i Sydkorea för åtminstone Lost Ark, och dom har inte samma problem med bottar.

Mäh. Låt mig fuska i mitt gamla Age of Empires.

bigdaddy, bigdaddy, bigdaddy

Battle.net har redan tillgång till mitt telefonnummer vad jag vet, så detta är ju ingen stor grej.

Medlem

Koppla spelen till verifiering med Bank ID (eller vad som är relevant för landet). Dom som inte sköter sig får efter någon varning en global ban från alla online spel anslutna till skyddet. Är så trött på alla äckliga fuskare som förstör för allt och alla! Dom kan lägga tiden på att fixa sina miserabla liv irl istället och skaffa sig någon form a moral.

Medlem

Tänk va folk tycker det är helt ok för företag att knyta dig som person till ett alias för att få spela ett spel. Tänk om man var tvungen att uppge sitt tel nr för att få spela monopol hemma eller Uno, de e ok för att stoppa morfar från att fuska då.

Tycker personligen inte om att uppge nåt för ett företag jag redan gett pengar till gör att få äga min kopia av en produkt. Precis lika lite som Audi vet om mitt tel nr för att få starta bilen, ifall jag skulle trimma bilen. Jobbigt de inte kan lösa fuskandet på nåt sätt efter såhär många år men mitt tel nr är rätt personlig uppgift.

Skribent
Skrivet av HaxXt:

Koppla spelen till verifiering med Bank ID (eller vad som är relevant för landet). Dom som inte sköter sig får efter någon varning en global ban från alla online spel anslutna till skyddet. Är så trött på alla äckliga fuskare som förstör för allt och alla! Dom kan lägga tiden på att fixa sina miserabla liv irl istället och skaffa sig någon form a moral.

Det är inte så vanligt med just e-leg och bankid i andra länder vad jag förstått. Det finns i norden och en del EU-länder. Sen tror jag Afganistan och Pakistan har något liknande också. I USA har de inte ens internet inloggning till många banker, utan räkningar betalas via inskickade checkar. Många tycker bankid och liknande är läskigt och en kontrollmetod från staten.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Escape from tarkov developers där fusken börjar gå helt bananas nu : Surprised pikachu face

Medlem
Skrivet av Papphammar:

Tänk va folk tycker det är helt ok för företag att knyta dig som person till ett alias för att få spela ett spel. Tänk om man var tvungen att uppge sitt tel nr för att få spela monopol hemma eller Uno, de e ok för att stoppa morfar från att fuska då.

Tycker personligen inte om att uppge nåt för ett företag jag redan gett pengar till gör att få äga min kopia av en produkt. Precis lika lite som Audi vet om mitt tel nr för att få starta bilen, ifall jag skulle trimma bilen. Jobbigt de inte kan lösa fuskandet på nåt sätt efter såhär många år men mitt tel nr är rätt personlig uppgift.

Blir ju så när användarna inte sköter sig. Men du kanske tycker att det är bättre med fuskare i varenda game som förstör spelupplevelsen för alla? Det är sån gaming du är ute efter?

Medlem

Alla grepp för att motverka fusk är ju bra. Integritet är en annan sak.
De skulle ju kunna vara helt fritt att spela singelplayer men att ha verifierat användarna om man ska spela multiplayer.
Personligen är jag så trött på att möta fuskare i vartannat game.
Men tyvärr tjänar nog speltillverkarna pengar på att det fuskas.

Det finns mycket som skulle kunna göras tex att gå hårt åt streamer som trollar att de använder fusk/Cronos eller liknande,
speciellt om de ar betalda av speltillverkaren. Det skulle sända ut en tydlig signal till alla spelare... men så är det inte nu,
istället blir de inbjudna att testa spelet först av alla.
Gratis marknadsföring, stora rubriker, mer klirr i kassan.
Personligen skulle jag f*n sända in en kopia på passet för att verifiera mig själv, ganska jobbigt att fixa ett nytt pass om man blir bannad.... men det är nog inte många som skulle ställa upp på att göra det

Over and out!

Medlem
Skrivet av spikes:

Blir ju så när användarna inte sköter sig. Men du kanske tycker att det är bättre med fuskare i varenda game som förstör spelupplevelsen för alla? Det är sån gaming du är ute efter?

Tycker de får hitta andra sätt att lösa fuskandet än att lagra mer personlig information. Det är inte särskilt kul att ha sin information i hundra databaser som ständigt utsätts för angrepp, som ibland lyckas och ibland inte...Du fyller inte i ett tel. nr när du skapar en gamertag hos Microsoft för Xbox heller, eller en mailadress hos Google, osv osv.
Det finns mkt bös du kan hitta på med deras konton också men de kräver inte det...
Hur många uppger sitt riktiga post nr ens när ngn i kassan frågar om det på valfri elektronikkedja? Varför gör man inte det? För det har inte med dom att göra.

Jag slutar spela om det fuskas bara, finns för mkt bra spel och de får lösa problemen. Det fuskas ju tom i e-sportturneringar visar det sig, tror inte ett tel. nr gör ngn skillnad alls, men de lär känna sina kunder ännu mer.

Inaktiv
Skrivet av pippen1001:

den nya lagen som började i augusti i år hjälper inte dig då du måste registrera ditt kontantkort nu så då kommer det komma upp i listor med

Jag tror inte du läste igenom mitt inlägg...

Medlem
Skrivet av Papphammar:

Tycker de får hitta andra sätt att lösa fuskandet än att lagra mer personlig information. Det är inte särskilt kul att ha sin information i hundra databaser som ständigt utsätts för angrepp, som ibland lyckas och ibland inte...Du fyller inte i ett tel. nr när du skapar en gamertag hos Microsoft för Xbox heller, eller en mailadress hos Google, osv osv.
Det finns mkt bös du kan hitta på med deras konton också men de kräver inte det...
Hur många uppger sitt riktiga post nr ens när ngn i kassan frågar om det på valfri elektronikkedja? Varför gör man inte det? För det har inte med dom att göra.

Jag slutar spela om det fuskas bara, finns för mkt bra spel och de får lösa problemen. Det fuskas ju tom i e-sportturneringar visar det sig, tror inte ett tel. nr gör ngn skillnad alls, men de lär känna sina kunder ännu mer.

Det funkade ju jättebra när dom introducerade det i cod. Du kan ju också som du säger själv bara välja bort spelet. Men nu är det faktiskt bevisat att det är en deterrence att fuska om man behöver regga med ett telnr. Så nu är vi här. Gamers hatar ju på kernel level anti-cheat och det är ju det som krävs nuförtiden för att "tävla" mot fusken. Så det är ju lite pest eller kolera deal atm. Bara att gilla läget eller inte spela.

12
Skriv svar