Chris Pratt-debatten till trots är Super Mario-trailen mycket väl mottagen

Robot
Chris Pratt-debatten till trots är Super Mario-trailen mycket väl mottagen
Medlem

Det ser mycket bra ut. Tumme upp!


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Ser Riktigt bra ut


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Den ser bra ut. Men ja hans röst är tråkig. Det är ju bara Chris Pratts vanliga röst i princip.

Medlem

Har sett det jag behövde. Nu äre bara att vänta på premiären och gå in blind så att säga. Ska bli kul!


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

Det ser bra ut, men rösten skär så något så fruktansvärt i trailern. Det som irriterar mig mest med det hela är att Charles Martine fortfarande gör rösten i övrigt, varför inte använda honom? Varför ta en person Chris Prat som med all säkerhet inte är van att göra röstskådespeleri? Och som man ser i trailern, inte verkar göra något annat än sin vanliga röst? Jag menar, jag vet varför, de vill ha ett stort namn på filmen. Tycker filmen ser MYCKET bättre ut än Sonic filmen bara eftersom att den faktiskt utspelar sig i rätt värld, men vem vet, den kanske suger?

Medlem
Skrivet av Esri:

Det ser bra ut, men rösten skär så något så fruktansvärt i trailern. Det som irriterar mig mest med det hela är att Charles Martine fortfarande gör rösten i övrigt, varför inte använda honom? Varför ta en person Chris Prat som med all säkerhet inte är van att göra röstskådespeleri? Och som man ser i trailern, inte verkar göra något annat än sin vanliga röst? Jag menar, jag vet varför, de vill ha ett stort namn på filmen. Tycker filmen ser MYCKET bättre ut än Sonic filmen bara eftersom att den faktiskt utspelar sig i rätt värld, men vem vet, den kanske suger?

Vi får väl se hur det går. Jag instämmer också i att det hade varit mer intressant att se Charles Martine genomföra rollen, men samtidigt så tror jag inte att det är "Mario" som sådan utan någon som besitter kroppen helt enkelt. Det verkar ju inte vara samma atittyd från alla karaktärerna exempelvis.

Nintendo kanske hellre behåller dem som parallella universum eller något snarare än canon, ifall man nu kan tala om Canon i Mario-universumet med tanke på hur mycket allting skiljer sig mellan spelen. Men visst känns det mer som att man vill sälja in det med en mer känd skådis snarare än att Charles inte skulle vilja ha rollen, men vi får väl avvakta tills de berättar mer om det någon dag.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Har aldrig varit en Super-Mario fan (varför är han super förresten), men det känns som att figuren ser sympatisk ut och att man faktiskt tagit det på allvar. Ser den gärna med grabben.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Trailern gjorde mig så pass Mario-sugen att jag började spela igenom Mario 64 igen. Pratts röst är verkligen inte perfekt, men är storyn bra så kan jag leva med den. Ingen gamebreaker så att säga.


signatur

Vi offrar allt
Slaktar tusenfalt
Våra liv slits i stycken
Bevittna de sista dödsrycken

Medlem

Kommer definivt se community-versionen av filmen som kommer komma max 3 veckor efter release.

Alla röster på engelska, utom mario då såklart, som kommer vara på franska.

Medlem
Skrivet av Esri:

Det ser bra ut, men rösten skär så något så fruktansvärt i trailern. Det som irriterar mig mest med det hela är att Charles Martine fortfarande gör rösten i övrigt, varför inte använda honom? Varför ta en person Chris Prat som med all säkerhet inte är van att göra röstskådespeleri? Och som man ser i trailern, inte verkar göra något annat än sin vanliga röst? Jag menar, jag vet varför, de vill ha ett stort namn på filmen. Tycker filmen ser MYCKET bättre ut än Sonic filmen bara eftersom att den faktiskt utspelar sig i rätt värld, men vem vet, den kanske suger?

Chris Prat är definitivt van röstskådespeleri han har vart med i båda Lego filmerna och Pixars Onward.
Anledningen till man inte använder Charles Martine är gissningsvis för att det vore sjukt störigt att lyssna på en hel film med den rösten ifall det är mycket dialog. Sen är det mycket bättre reklam att ha en känd skådespelare som rösten till mario än Charles Martine som du själv säger. Jag menar att det fortfarande pratas om Chris Prat som rösten till mario är ett bevis för detta, även om folk pratar om det som något negativt så pratas det fortfarande om filmen och det är många som inte bryr sig om vem som gör rösten sålänge filmen är ok. Eftersom det är illumination som gör den så finns det ingen anledning att tro att den inte kommer vara helt ok i alla fall med tanke på deras tidigare filmer.

Medlem
Skrivet av MammaMuu:

Chris Prat är definitivt van röstskådespeleri han har vart med i båda Lego filmerna och Pixars Onward.
Anledningen till man inte använder Charles Martine är gissningsvis för att det vore sjukt störigt att lyssna på en hel film med den rösten ifall det är mycket dialog. Sen är det mycket bättre reklam att ha en känd skådespelare som rösten till mario än Charles Martine som du själv säger. Jag menar att det fortfarande pratas om Chris Prat som rösten till mario är ett bevis för detta, även om folk pratar om det som något negativt så pratas det fortfarande om filmen och det är många som inte bryr sig om vem som gör rösten sålänge filmen är ok. Eftersom det är illumination som gör den så finns det ingen anledning att tro att den inte kommer vara helt ok i alla fall med tanke på deras tidigare filmer.

Alla säger att Marios röst skulle vara jobbig om Charles hade gjort Mario-rösten, men jag håller absolut inte med. För det första, Charles kan göra många röster, och han kan såklart prata i en ton/dialekt som inte är jobbig i längden, men känns som Mario. Sen så måste vi komma ihåg att stora filmer har oftast större ljudtekniker för att mixa ljudet jämfört med spelstudios som har bara fåtal röster.

Jag personligen hade velat ha Charles som röst till Mario, och tror det hade känts mycket mer passande då det är det många är uppvuxna med. Jag kommer ha riktigt svårt att INTE se Marior som Christ Pratt istället. Trailern impade inte mig iaf när det kom till Mario. Tycker Bowser gjordes rätt, och det lilla man fick se och höra Luigi så lät det också rätt.

Medlem

Chris Pratt är så cool

Medlem
Skrivet av Shamanfox:

Alla säger att Marios röst skulle vara jobbig om Charles hade gjort Mario-rösten, men jag håller absolut inte med. För det första, Charles kan göra många röster, och han kan såklart prata i en ton/dialekt som inte är jobbig i längden, men känns som Mario. Sen så måste vi komma ihåg att stora filmer har oftast större ljudtekniker för att mixa ljudet jämfört med spelstudios som har bara fåtal röster.

Jag personligen hade velat ha Charles som röst till Mario, och tror det hade känts mycket mer passande då det är det många är uppvuxna med. Jag kommer ha riktigt svårt att INTE se Marior som Christ Pratt istället. Trailern impade inte mig iaf när det kom till Mario. Tycker Bowser gjordes rätt, och det lilla man fick se och höra Luigi så lät det också rätt.

Förstår dock inte argumentet. Om Charles ska göra en annan röst för att 2 timmar med hans Mario-röst blir störigt och inte passar i filmformat, då blir det ju inte den röst alla är vana vid?

Hur många gick i taket över att Ryan Reynolds gjorde Pikachu i Detective Pikachu? Hur bra vore den filmen med bara "pika pika" hela tiden? Och hur bra vore den med en något nertonad men ändå pipig röst som hade ett fullskaligt manus med massa dialog? Inte alls bra.

Marios röst i spelen funkar eftersom Mario inte pratar överhuvudtaget, bortsett från enstaka oneliners och vad som i princip är ljudeffekter. Kanske skulle ha gått göra Mario till en helt tyst karaktär i den här filmen, men då är det inte Chris Pratt som är problemet utan valet att ha Mario som en talande karaktär, vilket vi aldrig någonsin sett förr. Eftersom man gjort det valet nu så funkar nog Pratt lika bra som vem som helst med en normal röst.

Medlem

Typ vad Sonic filmerna borde ha sett ut.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Lidodido:

Förstår dock inte argumentet. Om Charles ska göra en annan röst för att 2 timmar med hans Mario-röst blir störigt och inte passar i filmformat, då blir det ju inte den röst alla är vana vid?

Nej? Han behöver inte göra en 180 och börja låta som Christopher Judge... Det räcker att han tonar ner lite så att en röst inte blir irriterande om det skulle vara ett problem. Återigen; en filmstudio har mycket större ljudtekniska möjligheter jämfört med vanlig spelstudio. De kan mer än väl justera så att det låter bekvämt.

Citat:

Hur många gick i taket över att Ryan Reynolds gjorde Pikachu i Detective Pikachu? Hur bra vore den filmen med bara "pika pika" hela tiden? Och hur bra vore den med en något nertonad men ändå pipig röst som hade ett fullskaligt manus med massa dialog? Inte alls bra.

Ett par skillnader varför just detta är en dålig jämförelse:
Ryan Renolds lät inte som Ryan Renolds när han röstade Pikachu. Chris lät exakt som Chris förutom att hans dialekt var extremt lite ändring på (vilket många inte ens märkte). Bara och lyssna på ljudklipp där Ryan pratar i normal röst, sen lyssna när han pratar som Pikachu.
För det andra; Detective Pikachu är baserad på spelet Detective Pikachu. I det spelet så pratar Pikachu normalt, han säger inte "pika pika" som i TV-serien. Därmed så gjorde de filmen helt rätt med att Pikachu hade vanlig röst. Folk hade gått i taket om de inte hade följt spelet som filmen är baserad på och istället gjort den efter anime-serien.

Citat:

Marios röst i spelen funkar eftersom Mario inte pratar överhuvudtaget, bortsett från enstaka oneliners och vad som i princip är ljudeffekter. Kanske skulle ha gått göra Mario till en helt tyst karaktär i den här filmen, men då är det inte Chris Pratt som är problemet utan valet att ha Mario som en talande karaktär, vilket vi aldrig någonsin sett förr. Eftersom man gjort det valet nu så funkar nog Pratt lika bra som vem som helst med en normal röst.

Jag tror folk har glömt bort hur Mario faktiskt låter i spelen, för den är inte irriterande. Ja, Mario gör mindre ljudsnuttar, och one-liners men är annars stum, men om man lyssnar på när folk speedrunnar Mario-spelen där man hör Marios röst konstant, så upptäcker man att det faktiskt är inte störigt eller jobbigt. Tar man exempel på "So long King Bowser" från N64, vad är jobbigt med den rösten? Den är inte överdrivet hög pitch, utan mer normal ljudton. Låter fortfarande precis som Mario ska låta.

Återigen; jag tycker Charles borde ha fått göra Marios röst, då han hade kunnat göra rösten "behaglig" men fortfarande igenkännande att det är Mario. Chris hade kunnat göra större effort i att försöka få en unik röst till Mario, men istället låter det mer eller mindre som hans vanliga röst. Så det kommer vara omöjligt att inte se Mario som Chris med den rösten. Folk har även sagt att Mario låter bättre i andra språk i trailern jämfört med engelskan. Ta den franska som ett exempel, så låter det mycket mer Mario som liknar spelen, och den är inte dugg jobbig att lyssna på: https://www.youtube.com/watch?v=iwst-UZn3wM&ab_channel=FilmsA...

1
Skriv svar