The Old Republic dyraste EA-spelet någonsin

Robot
AW8
Medlem
The Old Republic dyraste EA-spelet någonsin

Undrar om de också hyr in kändisar till reklamfilmer?

"I'm Mr T and I'm a TWI'LEK MOHAWK!"


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

Hur dåligt det än blir kommer jag spela det

Medlem

Förhoppningsvis är alla kostnader lagda på spelet, och inte utanför.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv

Inte direkt förvånad.

MMO spel är dyra att utveckla, samt att de behöver vara mycket större, och underhållas efter release.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Man får bara hoppas att de lyckas, man är lite smått trött på överhypade MMO spel

Medlem

Spelade Star wars galaxy på den gamla goda tiden när det begav sig. Slutade dcok och gick vidare för där var en hel del man saknade. Vet dock inte hur utvecklingen med det gått på senaste men håller med Joavels. "Hur dåligt det än blir kommer jag spela det " Starwars är Starwars..

Inaktiv

Så less på MMOs, har låga förhoppningar på detta... Tror det blir skräp, men kan ju hoppas då man är lite av ett Star Wars fan.

Medlem

Hoppas de blir bra då. Som Star Wars fan vill man ju absolut att det ska lyckas, kanske tom bli lika stort som WoW? Fast det lär bli svårt...

Vad är det som kostar? Datorparken eller de anställda?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Hoppas det speglar sig i kvaliteten på spelet då :heart:

Inaktiv

OffTopic: Hade inte MW2 ett marknadsförande på ca $250miljoner ? och spelet kostade runt $70miljoner?


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem
Skrivet av Twalec:

Spelade Star wars galaxy på den gamla goda tiden när det begav sig. Slutade dcok och gick vidare för där var en hel del man saknade. Vet dock inte hur utvecklingen med det gått på senaste men håller med Joavels. "Hur dåligt det än blir kommer jag spela det " Starwars är Starwars..

Det är väl snarare så att BioWare är BioWare.


signatur

Have a good time!

Medlem

w00t w00t ska bli intressant vid release

Medlem
Skrivet av Brain:
Skrivet av Twalec:

Spelade Star wars galaxy på den gamla goda tiden när det begav sig. Slutade dcok och gick vidare för där var en hel del man saknade. Vet dock inte hur utvecklingen med det gått på senaste men håller med Joavels. "Hur dåligt det än blir kommer jag spela det " Starwars är Starwars..

Det är väl snarare så att BioWare är BioWare.

Så sant!

Hoppas bara att de inte glömmer MMO momenten i spelet, då kan detta bli riktigt bra!


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Säger Bioware att dom behöver si och så många miljoner och att dom vill göra ett mmo så tror jag ingen utgivare i världen skulle neka dom.

Vet inte riktigt om jag är så het på Star Wars, men BioWare är enda utvecklaren jag skulle tippa på att ha nån chans att rivalisera Blizzard.

Medlem

Tycker att spelet verkar bli ett MPRPG snarare än
MMORPG, känns inte alls så där massivt snarare
som ett vanligt RPG online, ja spelet må vara
massivt i sig iofs.

Jag har inte tålamod att sitta och titta på
förinspelade dialoger i 50+ timmar,
fan så trååååkigt.

Ge mig gamla SWG i ny tappning, det är
trots allt garanterat 250 000 användare
bara där. Lägg sedan på er story för kidsen
och RPG-nerdarna så har ni säkert en kiljon användare från start.

Medlem

Star wars, ärligt? Jag tyckte Star Wars var underbart på 80-talet men är det inte dags att dumpa skiten?

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Förhoppningsvis är alla kostnader lagda på spelet, och inte utanför.

Om du tror att pengarna är lagda på själva utvecklingen och inte saker kring den så tror du fel...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv
Skrivet av jompadoddle:

Star wars, ärligt? Jag tyckte Star Wars var underbart på 80-talet men är det inte dags att dumpa skiten?

Vet inte det. Dom behöver ju nåt att basera spelet på. En 'färdig' story med figurer och sånt är ju en bra start. Nu menar jag ju självklart inte att den är färdig men jag tror du vet vad jag menar.

LOTRO hade ju Sagan om ringen böckerna.
Star Trek online hade ju... Star trek.
Warhammer online hade ju Warhammer böckerna.
WoW hade ju Warcraft spelen.

Ja, you get my point. Star wars är en väldig bra sak att basera MMO på, visst man måste ju inte men det både säljer, intresserar folk och gör saker enklare.

Medlem
Skrivet av Brain:
Skrivet av Twalec:

Spelade Star wars galaxy på den gamla goda tiden när det begav sig. Slutade dcok och gick vidare för där var en hel del man saknade. Vet dock inte hur utvecklingen med det gått på senaste men håller med Joavels. "Hur dåligt det än blir kommer jag spela det " Starwars är Starwars..

Det är väl snarare så att BioWare är BioWare.

Dock är det ju inte Bioware du spelar..
Det är starwars oberoende vem tillverkaren är.. hehe

1
Skriv svar