Efter blott ett år skrotas Final Fantasy VII:s battle royale-spel

Robot
Efter blott ett år skrotas Final Fantasy VII:s battle royale-spel
Testpilot

Testade det en eller två gånger. Kändes inte som Final Fantasy om man säger så.

Medlem

"Åh nej."


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Visste inte ens att det fanns ute. Men jag är ingen mobilspelare heller så..

Medlem

Kände inte ens till det. Och intresset slocknade så fort jag läste "battle royale".

The Ashen One

Ärligt talat tror jag dem fiskar efter publik i fel vatten.
FF fans är ju väldigt singel player inriktade och tror de flesta inte är särskilt intresserade att spela online Battle Royale.
Fel publik att locka helt enkelt.

Själv spelat 75-80% MMO, Shooters online genom min ungdom. Dock stort FF fan och är inte ett dugg intresserad av ett MMO, Shooter, BR av det heller.

Om de lägger mer tid på deras fantastiska berättelser i Singel player andan dem alltid gjort så tror jag dem kommer ta igen mycket på merch som alltid.

Medlem
Skrivet av MyInsanity:

Ärligt talat tror jag dem fiskar efter publik i fel vatten.
FF fans är ju väldigt singel player inriktade och tror de flesta inte är särskilt intresserade att spela online Battle Royale.
Fel publik att locka helt enkelt.

Själv spelat 75-80% MMO, Shooters online genom min ungdom. Dock stort FF fan och är inte ett dugg intresserad av ett MMO, Shooter, BR av det heller.

Om de lägger mer tid på deras fantastiska berättelser i Singel player andan dem alltid gjort så tror jag dem kommer ta igen mycket på merch som alltid.

Dock så missar du nåt om du inte spelar FFXIV. SE har inte slappat på storyn bara för att det är ett MMO.

Medlem

Min enda tanke när jag såg att dom skulle göra ett FF battle royale var "varför?". Detta var ju oundvikligt!

Medlem

Jag körde detta en del då när det var beta och tyckte det var helt ok. Men det största problemet var att det laggade så fruktansvärt mycket och förstörde för allt du gjorde. Sikta, skjuta, slå osv.

1
Skriv svar