Leveransen av PS5-konsoler ökar med hela 400 % i USA, enligt analyser

Robot
Leveransen av PS5-konsoler ökar med hela 400 % i USA, enligt analyser

Att jämföra med fjolåret.

#playstation-5


Medlem

Det är mycket, men ändå lite i jämförelse på en icke bristteknisk tid.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem

Det blir mer än 400 % då det är vikt som jämförs och den senaste PS5-revisionen väger mindre än den som såldes för ett år sedan.

Medlem
Skrivet av Margy:

Det blir mer än 400 % då det är vikt som jämförs och den senaste PS5-revisionen väger mindre än den som såldes för ett år sedan.

Är det bara konsoler som räknas där? Borde inte även spel/headset/vr och annat som säljs under playstation varumärket vara inräknat i vikten?

Medlem

finns ju fan inga att köpa ju.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Är det bara konsoler som räknas där? Borde inte även spel/headset/vr och annat som säljs under playstation varumärket vara inräknat i vikten?

Det är möjligt.

Det borde väl dock i så fall vara ett liknande förhållande mellan konsoler och tillbehör som förra året.

Medlem

Jag tror att AMD och NVIDIA har handelsstopp till Kina. Så fler kretsar kan levereras till spelkonsoler

Hur länge tror ni PS5:an kommer vara ut innan nästa kommer, 5 år, 8 år?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Hur länge tror ni PS5:an kommer vara ut innan nästa kommer, 5 år, 8 år?

Vi vet ju inte om Sony gör en PS6.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Vi vet ju inte om Sony gör en PS6.

klart den kommer, lär dröja dock.

Medlem

Wow. Det var mycket. Chip prioritet? Undrar vad det gick på.

Medlem
Skrivet av itsnotme:

Jag tror att AMD och NVIDIA har handelsstopp till Kina. Så fler kretsar kan levereras till spelkonsoler

Har för mig att det börjar gälla 1jan 2023.


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem
Skrivet av N3gn4v:

Det är mycket, men ändå lite i jämförelse på en icke bristteknisk tid.

Vad jämför du med då? Den ligger inte långt efter vad PS4 sålde under samma tid.
Så jag skulle säga att "lite" är en överdrift, även om den kunde sålt mer såklart.

Skrivet av Walter S.A. Iego:

Hur länge tror ni PS5:an kommer vara ut innan nästa kommer, 5 år, 8 år?

skulle gissa på minst 8, troligen närmare 10.
Om dem skippar mid-gen uppdatering så kanske det landar runt 7, annars så tror jag på en lång generation.
Finns inte samma incitament att övergå till nästa generation, kommer vara svårare att motivera uppgradering nästa gång.

Den här gången så hade dem supersnabba laddningstider och mycket bättre flyt i allmänhet tillsammans med närmare 4K/60.
Nästa generation så blir inte hoppet lika stort. PS4/Xbox one var redan budget system 2013(främst processorn), Series X/PS5 hade däremot färska kretsar istället. Series S kommer nog palla med 1080P helt ok, kanske kommer skala 720P till 1080P vid lite extremare spel.

Medlem
Skrivet av korvmos:

Har för mig att det börjar gälla 1jan 2023.

Kan vara så, men jag hade för mig att jag såg ett tidigare datum. Det var svårt att hitta information om det; otroligt många artiklar som är intetsägande.
Ethereum gick väl över till proof-of-stake också?

Medlem
Skrivet av itsnotme:

Kan vara så, men jag hade för mig att jag såg ett tidigare datum. Det var svårt att hitta information om det; otroligt många artiklar som är intetsägande.
Ethereum gick väl över till proof-of-stake också?

Stämmer Ethereum är numera POS istället för POW. Typ två tre veckor sedan eller nått sånt.


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

1
Skriv svar