Don't Nod jobbar på åtta olika spel

Robot
Don't Nod jobbar på åtta olika spel

Man kan inte nicka till i spelbranschen.

#Dont-nod


Medlem

Hoppas de jobbar på Vampyr 2 första var verkligen i min smak kunde inte hålla mig borta när jag väl började spela helt klart ett av de bästa spelen jag fått via PS+

Medlem

Inte illa om dom håller samma kvalle som deras tidigare spel.

Medlem

Åtta spel låter väldigt mycket, även om tre av de utvecklas i samarbete med andra studios. Läste på Wikipedia att de tydligen har 320 anställda. För att sätta det lite i perspektiv: Bethesda har cirka 420 anställda, och har två planerade spelsläpp (Redfall och Starfield (båda planerade för 2023))

Förstår att Starfield förmodligen är bra mycket större och mer ambitiöst än vad Don't Nod har planerat för sina spel, men ändå. Digital Revolver är förvisso en utgivare, men de har 6 planerade spel under 2023, och 4 spel utan släppdatum ännu.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Rhymst:

Hoppas de jobbar på Vampyr 2 första var verkligen i min smak kunde inte hålla mig borta när jag väl började spela helt klart ett av de bästa spelen jag fått via PS+

Håller med, gillade det så mycket så det blev tre genomspelningar och en Platinum. Synd bara att det kraschade konstant.

Medlem

Känner likadant gällande Vampyr, gillar det verkligen.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av Rhymst:

Hoppas de jobbar på Vampyr 2 första var verkligen i min smak kunde inte hålla mig borta när jag väl började spela helt klart ett av de bästa spelen jag fått via PS+

Håller med. Hade gärna sett ett Vampyr 2.


signatur

I drank what?

Medlem

Vampyr är verkligen ett fantastiskt spel satan vilken atmosfär det har. Musiken är riktigt grym den med.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Gillade verkligen Remember Me, även om det hade sina brister. Hoppas på en uppföljare!

Medlem
Skrivet av marsson90:

Vampyr är verkligen ett fantastiskt spel satan vilken atmosfär det har. Musiken är riktigt grym den med.

Vad e det för sorts genre? Actionäventyr i 3:e person?


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Vad e det för sorts genre? Actionäventyr i 3:e person?

Typ, men med stor fokus på karaktärer, dialog och val.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem
Skrivet av Broshimitsu:

Åtta spel låter väldigt mycket, även om tre av de utvecklas i samarbete med andra studios. Läste på Wikipedia att de tydligen har 320 anställda. För att sätta det lite i perspektiv: Bethesda har cirka 420 anställda, och har två planerade spelsläpp (Redfall och Starfield (båda planerade för 2023))

Förstår att Starfield förmodligen är bra mycket större och mer ambitiöst än vad Don't Nod har planerat för sina spel, men ändå. Digital Revolver är förvisso en utgivare, men de har 6 planerade spel under 2023, och 4 spel utan släppdatum ännu.

Det beror helt klart på vilken skala de siktar på och hur mycket variation det är mellan titlarna. Kan inte undvika att påminnas om Telltales kassa strategi där de mättade marknaden helt med en drös av likartade spel. Å andra sidan kan det vara en bra idé att splittra sina resurser, de undviker ju att lägga alla sina ägg i samma korg så även om något av spelen floppar gör det ju inte lika ont.

Om man ska jämföra studiostorlekar kan det vara värt att påpeka att Hades gjordes av en grupp på ungefär tjugo personer, så det är långt ifrån omöjligt att göra kvalitetsspel med ett mindre team.

1
Skriv svar