Gotham Knights har höga minimumkrav på pc

Robot
Gotham Knights har höga minimumkrav på pc

Det krävs rätt nya saker för 60 bilder per sekund.

#gotham-knights


Moderator | Testpilot

Detta ser verkligen inte ut som något jag hade velat ha som nästa Batman-spel efter Arkham-serien. Med det sagt är jag ändå spänd att få hoppa in i den världen igen, även om det inte är en uppföljare till spelen jag tycker om så mycket.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

så höga var de dock inte.... eller förväntar sig folk att det ska bara funka på 9 serien fortfarande ?


signatur

I got an offer you cant refuse!

Medlem

Mitt minimumkrav är batman :')

Inaktiv

Undrar om det är halvkass optimering eller om det faktiskt tar vara på resurserna.

Är sugen på ett köp men det luktar lite clusterfuck launch och jag är rädd att det blir ett till Avengers.

Medlem

när kommer recensionen ?

Redaktör
Skrivet av Freywiind:

så höga var de dock inte.... eller förväntar sig folk att det ska bara funka på 9 serien fortfarande ?

Kraven är för 60 fps, men det är ändå rätt kraftig hårdbmvara för minimum.


signatur
Redaktör
Skrivet av Cyberz:

när kommer recensionen ?

Så fort det går. Kan inte säga mer nu.


signatur
Medlem

Är det i samma serie som Arkham Knight? Spelade det för lääänge sen på 360 tror jag. Lite detektiv-spel med action.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Freywiind:

så höga var de dock inte.... eller förväntar sig folk att det ska bara funka på 9 serien fortfarande ?

Lär fungera lika bra på processorer från äldre generationer.
Förväntar sig folk att allt måste ha senaste propparna för att fungera?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Lär fungera lika bra på processorer från äldre generationer.
Förväntar sig folk att allt måste ha senaste propparna för att fungera?

ibland förväntar sig folk att det ska fungera på miniräknare eller på en i486


signatur

I got an offer you cant refuse!

Medlem
Skrivet av Freywiind:

ibland förväntar sig folk att det ska fungera på miniräknare eller på en i486

Ja jag tror uppfattningarna går åt båda hållen om man säger så


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Är det i samma serie som Arkham Knight? Spelade det för lääänge sen på 360 tror jag. Lite detektiv-spel med action.

Nej, eller det beror väl i och för sig vad du menar med "samma serie". Arkham Knight (samt Arkham Asylum och Arkham city) utvecklades av Rocksteady. Det här är WB Games Montréal, som gjorde det lite mer taffliga Arkhamn Origins ( https://www.fz.se/recension/174986-batman-arkham-origins ). Tyckte kontrollerna var lite slöare i det.


signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Medlem
Skrivet av Freywiind:

ibland förväntar sig folk att det ska fungera på miniräknare eller på en i486

9-serien är fortfarande grym därför jag inte har känt något behov av att uppgradera.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Skribent
Skrivet av Pretorian24:

Är det i samma serie som Arkham Knight? Spelade det för lääänge sen på 360 tror jag. Lite detektiv-spel med action.

Skrivet av demagog:

Nej, eller det beror väl i och för sig vad du menar med "samma serie". Arkham Knight (samt Arkham Asylum och Arkham city) utvecklades av Rocksteady. Det här är WB Games Montréal, som gjorde det lite mer taffliga Arkhamn Origins ( https://www.fz.se/recension/174986-batman-arkham-origins ). Tyckte kontrollerna var lite slöare i det.

Det är lite rörigt kring Arkham-spelen och kontinuiteten.

Rocksteady gjorde mycket riktigt sin triologi med Asylum, City och Knight. WB Games Motréal utvecklade Origins som var en prequel och utspelade sig i samma universum - men av någon anledning verkar det spelet inte räknas när dom släpper collections och remasters. Personligen gillade jag Origins väldigt mycket och tycker det får onödigt mycket kritik och hade verkligen velat ha en remaster..

Gotham Knights utvecklas som tidigare nämnt av WB Games Montréal - men är inte någon fortsättning på Arkham-universumet utan en helt fristående del. Spoiler för Arkham Knight:

Personligen misstänker jag att ovanstående är en efterkonstruktion - Gotham Kinghts inleds med att Batman misstänks vara död, precis som Akrham Knight slutar. Jag har för mig att WBGM egentligen jobbade med ett Suicide Squad-spel som Rocksteady sedan tog över - alltså kan man tänka att utvecklarna bytte projekt med varandra. WBGM tog över den tänkta uppföljaren till Arkham Knight, fast fick inte längre kalla den för det, och RS tog över SS-spelet som ska släppas nästa år.

Nästa år kommer Rocksteady's Suicide Squad-spel som faktiskt ska vara en fortsättning på Arkham-universumet!

Medlem
Skrivet av marsson90:

9-serien är fortfarande grym därför jag inte har känt något behov av att uppgradera.

nu menade jag gpu 970 eller så men cpu bör räcka gott å väl ändå


signatur

I got an offer you cant refuse!

Medlem
Skrivet av Freywiind:

nu menade jag gpu 970 eller så men cpu bör räcka gott å väl ändå

Jaha, haha


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

1
Skriv svar