FZ Game Jam 2022 - Den stora tråden!

Medlem
FZ Game Jam 2022 - Den stora tråden!

Årets tema: "Skägg"

All info om årets upplaga - anmälningarna öppnar nu.

Hej spelälskare!

Det har återigen blivit dags för FZ's årliga Game Jam: "SPELSYLT (tm)"! I år går vi tillbaka till rötterna och håller jammet utefter de urgamla seder som enligt legenden @anon_119148 ristade in i en lertavla någon gång år 2020 e.kr.

Detta innebär att det är ni, kära FZ-medlemmar, som får föreslå och därefter rösta om vad som ska bli årets tema! Lämna era förslag på tema direkt i denna tråd!

När temat är bestämt har deltagarna fyra veckor på sig till deadline och därefter är det upp till communityt att spela och rösta fram sin favorit som under stor pompa och mycket ståt presenteras av FZ-redaktionen i glittrig galasändning direkt från Youtube.

Ni som vill vara med och jamma (sylta) anmäler er som deltagare i denna tråd.

Nedan följer lite ytterligare information

VAD ÄR ETT GAME JAM?
En grupp människor samlas och gör spel utifrån olika begränsningar, vilket kan vara allt från tid till temat. Eftersom vi finns på nätet kommer detta vara helt online.

Kolla in snabbrepriserna från föregående Game Jams:

KAN VEM SOM HELST VARA MED?
Självklart, oavsett om du aldrig gjort spel eller är ett proffs är alla välkomna. Man kan ställa upp i grupp eller helt själv. De som söker efter andra lagmedlemmar hittar en tråd för det här. Extra roligt är det förstås om du som tänkt på, men inte riktigt tagit steget, till att göra ditt första spel hänger med i år!

NÄR?
Jammet pågår under en månad, med start 21 oktober. Här kommer hela schemat - klipp ut och spara!

14 oktober - Anmälningarna är öppna och lagen formas. Det är fritt fram för alla på FZ att lämna förslag på årets tema.

19 oktober - Omröstningen för årets tema börjar.

21 oktober - Startskottet! Tema presenteras och deltagarna sätter igång! Det går självklart att hoppa på även efter detta datum.

20 november 23:59 - Deadline! Sista dag för inlämning av bidrag (laddas upp på Itch, HÄR).

21 november - Speldags! FZ-communityt får spela spelen, och rösta fram sina favoritbidrag!

7 december (prel.) - Topp-stream. De bidrag som fått flest röster presenteras i en livestream - en vinnare meddelas!

REGLER
. Vem? Man kan delta ensam eller som en grupp, tråd för gruppsökare finner man HÄR

. Vad? Spelet ska vara ett nytt, unikt och eget projekt men det är tillåtet att använda libraries och färdiga assets som kod, grafik och ljud.

. Tema? Temat bestäms av FZ's medlemmar och är ett bra sätt för att få fart på inspirationen. Temat är dock frivilligt för de som har en helt annan idé som bara måste ut.

. Slutdatum? Bidraget ska vara färdigt och tillgängligt att spela senast 20 november!

VARFÖR ÄR JOCKE MED I LOGGAN?
Därför att vi tycker om Jocke, eller hur? Och för att loggan skapades tidigt i våras när han fortfarande jobbade på FZ...

DELTAGARLISTAN
(fylls på efter hand)
@Madridaren
@Morti
@RiddarKatig
@Newlander
@Shamanfox
@JohannesID
@Honung
@omgponies
@Bethåven
@ClockWise
@piddau
@anon_119148
@Kvadruppelmas
@Verdurakh
@Frickinlaser och @Frecarl
@Bethåven

TEMA
Öppen omröstning om årets tema pågår tills fredag kl 8.00. Gör din röst hörd här

Ni har röstat och till slut fick lotten fälla avgörandet. Årets tema är SKÄGG. Hårigt, va?

VAR LADDAR JAG UPP MITT SPEL?
Det gör du HÄR (itch.io)

Frågor? Funderingar? Skriv av er här, i officiella Game Jam-tråden, som kommer att hållas uppdaterad med all tillgänglig information.

Medlem

Förslag till tema: "Gamla sagor blir som nya"

Medlem

Respekt till animationen där uppe


signatur

Jag gör ofta ingenting, tills jag gör allt i sista sekund.

FM-guru
F.d. Sisyr

Fantastisk logga.

Medlem

Tema. Skägg.

Medlem

Anmäler man sig i denna tråd? För jag funderar på att haka på då jag var tvungen att avstå förra året

Förslag på tema: Nordisk Mytologi (med tanke på GoW Ragnarök släpps snart så kan vara ett passande tema )

Medlem
Skrivet av Shamanfox:

Anmäler man sig i denna tråd? För jag funderar på att haka på då jag var tvungen att avstå förra året

Förslag på tema: Nordisk Mytologi (med tanke på GoW Ragnarök släpps snart så kan vara ett passande tema )

Ja man anmäler sig direkt i denna tråd. Roligt om du hänger med i år!

Medlem

Hmm... föreslagna teman hittills: sagor, röd färg, skägg. Anar jag ett samband? Ho-ho-ho. 😉

Medlem

Haha ni fortsätter krångla till det med att inte skapa gamejam på itch.io och låta dem hålla koll på deltagare / projekt / deadlines.

Jaja, jag anmäler mig och har även skrivit i LFG-tråden

Medlem

Jag är med som vanligt 😁

Temaförslag: Liten i en stor värld

Medlem
Skrivet av Madridaren:

Haha ni fortsätter krångla till det med att inte skapa gamejam på itch.io och låta dem hålla koll på deltagare / projekt / deadlines.

Jaja, jag anmäler mig och har även skrivit i LFG-tråden

Underbart! Jag kommer skapa ett jam på itch tills på fredag när det officiellt sätter igång.

Medlem

Tema: Stridsvagnshockey.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Jag är på och mitt förslag på tema är: Fantasivärlds sporter

Medlem
Skrivet av newlander:

Jag är på och mitt förslag på tema är: Fantasivärlds sporter

Right on!

Medlem
Skrivet av RiddarKatig:

Ja man anmäler sig direkt i denna tråd. Roligt om du hänger med i år!

Då anmäler jag mig så får vi se hur det går

Medlem
Skrivet av Shamanfox:

Då anmäler jag mig så får vi se hur det går

Så ska det låta!

Medlem

Jag är på 😀
Tema: energikris


signatur

Spel under utveckling:
https://missingmildred.com/

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av perihelion74:

Tema. Skägg.

I approve of this message.


signatur
Medlem

Jag anmäler mig, och lägger "Kris" som tema förslag

Medlem

Jag är på, tredje gången gillt sägs det så jag borde kunna leverera något iår!

Medlem
Skrivet av omgponies:

Jag är på, tredje gången gillt sägs det så jag borde kunna leverera något iår!

Fint! Jag skriver upp dig!

Medlem

Jag är med.

Tema: Drömmar

Medlem

Vill nominera ett tema: Torp

Medlem
Skrivet av Madridaren:

Vill nominera ett tema: Torp

Sommartorpet: The game?
Ta rollen som Ernst Kirchsteiger och bygg en utedusch i ett päronträd. Rafflande survival-horror.

Chefredaktör

Peppen för detta!

Medlem
Skrivet av RiddarKatig:

Sommartorpet: The game?
Ta rollen som Ernst Kirchsteiger och bygg en utedusch i ett päronträd. Rafflande survival-horror.

Med pettson o findus som horror-element

Medlem

Tänkte också försöka haka på här. Förbehåller mig rätten att inte ens få tummen ur att börja, men jag ska försöka

Medlem
Inaktiv

Hej ursäkta jag är sen! Grymt jobbat @riddarkatig !
Om jag hinner klämma in ett förslag på tema innan vi börjar rösta är mitt förslag: uppoffringar

Samt att jag skriver upp mig på deltagarlistan

Medlem
Skrivet av ClockWise:

Tänkte också försöka haka på här. Förbehåller mig rätten att inte ens få tummen ur att börja, men jag ska försöka

Kul! Och det naturliga (tum-) bortfallet får man alltid räkna med. Försöka duger!

Skriv svar