Scorn får tyvärr inte skrämmande höga betyg
70 är fortfarande högt för mig. Så lär köra de. Hade de varit 50 så hade jag ifrågasatt de mer.
Kör inte direkt på betyg utan mer om de är värt ett köp och min tid.
Kan (som vanligt) rekommendera ypperliga ShillUp och hans recension. Jag tror man bör veta vad man ger sig in på och vad man har för förväntningar. Spelmekaniskt kommer det knappast gå till historien, det är mer en bissar värld som är spelets paradnummer och fokus än ny takes på traditionella spelsätt.
..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2
Det är sådär, fick stänga av efter 40 min för jag var lite uttråkad av att gå vilse.
Tröttnade lite jag också, tur att det var på Gamepass.
Jag gillar det som tusan men det gäller ju att gå in med rätt mindset. Det är ju mer ett The Witness i gråskala än ett Dead Space i förstapersonsperspektiv, vilket utvecklarna varit tydliga med men många ändå verkat ha missat. Fyra av fem toasts från mig hittills, 3-4 timmar in. Många på Steam verkar även sura över längden på fyra timmar, trots att utvecklarna sagt att det är 6-8 timmar långt och att jag själv inte känner mig i slutet efter den speltiden men jag antar att de helt enkelt är bättre än mig..
Verkligen mellanmjölk. Som techdemo är det kanon. Även pussel segmenten är ganska roliga.
Men vapnen och fienderna gillar jag inte och därav drar det ner hela upplevelsen för mig personligen.
Som sagt det är riktig snyggt och jag gillar verkligen grafiskt snygga spel, då inlevelsen blir bättre. Men håller ändå helt med medelbetyget på Metacritic.
Tur att det finns på Gamepass. Jag hade aldrig köpt det...
dåligt spel. sönderklippt för att släppas. Enda som är bra är konsten/grafiken och ljudet. Står på steam att det är icke linjärt öppet spel vilket är total lögn. Det är helt linjärt. Inga "secrets" inget att utforska förutom konsten.
2/5. Märks så tydligt att tiden inte fanns för att göra färdigt spelet.
Ett demo av vad som skulle kunna vart så mycket bättre
Finns ju på GamePass så tänkt prova i alla fall. Hur långt är det?
Enligt utvecklarna är det 6-8 timmar, enligt howlongtobeats statistik är det 5-6 timmar. Jag vet inte om någon av dessa räknar IRL-tid eller effektiv tid men jag har själv spelat drygt sju timmar nu, IRL-tid, och tror mig vara i slutet av spelet. Då har jag dött kanske 5-7 gånger och fastnat en stund på vissa pussel samt utforskat en del, om inte allt.
Vill upprepa det jag skrev tidigare om att jag verkligen tycker om det, mitt tidigare 4/5 är numera närmre ett 4,5/5 så vi får se var det slutar. Jag tror att det viktigaste när man startar det här spelet är att veta om vad man ger sig in i.
Känns som typiskt GamePass-spel
Jag blir alltid orolig när spel ska släppas dag ett på Gamepass av den anledningen. Eller liknande för playstation prenumeration.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Jag blir alltid orolig när spel ska släppas dag ett på Gamepass av den anledningen. Eller liknande för playstation prenumeration.
Yep.
Känns lite som "dag ett på Gamepass" är liktydligt med att spelet inte kommer sälja bra på egen hand.