Splinter Cell-remakens regissör har lämnat Ubisoft

Robot
Splinter Cell-remakens regissör har lämnat Ubisoft

Är detta kniven i ryggen på Sam Fisher?

#splinter-cell, #ubisoft


Medlem

Visste inte att kommande Splinter Cell är en remake. Trodde det var en reboot av serien.

Hoppas det inte blir problem i utvecklingen pga av detta avhopp. Jag har suktat efter ett nytt stealth-spion-thriller spel i väldigt många år nu. 10 år sedan senaste kom. Bedrövligt.

UBIsoft är väl oroliga att det är svårt att implementera deras satans älskade multiplayer lägen i ett spel som Splinter Cell som är klassiskt singel player.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Vad är det med alla dessa remakes och deras tendens att blöda personal? Hur svårt är det att bara återskapa samma spel med lite snyggare grafik och lenare gameplay?


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Skribent
Skrivet av CARTMAN:

Visste inte att kommande Splinter Cell är en remake. Trodde det var en reboot av serien.

Hoppas det inte blir problem i utvecklingen pga av detta avhopp. Jag har suktat efter ett nytt stealth-spion-thriller spel i väldigt många år nu. 10 år sedan senaste kom. Bedrövligt.

Det här tvistar de lärde fortfarande om. Är lite oklart huruvida det är en reboot eller remake, eller något mitt emellan. Ibland vet ju inte utvecklarna själva vart gränsen går.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

”Spiken i kistan” säger man väll ändå.

Att få en kniv i ryggen är ju att bli förrådd

Medlem

Alltså man var lite rädd när dom gick ut med att dom skulle ändra om storyn så det är mer passande för dagens publik. Så om detta gör att dom går tillbaka några steg så kan det vara en bra sak

Skribent
Skrivet av sitman:

”Spiken i kistan” säger man väll ändå.

Att få en kniv i ryggen är ju att bli förrådd

Fast det var lite det jag var ute efter...spion = förrådd.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Någon som vet vilket årtal det släpps

Skribent
Skrivet av submariner:

Någon som vet vilket årtal det släpps

2049 på våren.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

UBIsoft är väl oroliga att det är svårt att implementera deras satans älskade multiplayer lägen i ett spel som Splinter Cell som är klassiskt singel player.

Multiplayer har ju varit del av Splinter Cell sedan Pandora Tomorrow. Sen har jag aldrig personligen riktigt gillat spies vs mercs, men det är många som gör det. Co-op var däremot ett utmärkt tillägg.

Det jag är orolig för är däremot att de använder sig av systemet de hade i Conviction, där man i princip spelar hela spelet med att trycka på en knapp.

Skribent
Skrivet av Thomas:

Multiplayer har ju varit del av Splinter Cell sedan Pandora Tomorrow. Sen har jag aldrig personligen riktigt gillat spies vs mercs, men det är många som gör det. Co-op var däremot ett utmärkt tillägg.

Det jag är orolig för är däremot att de använder sig av systemet de hade i Conviction, där man i princip spelar hela spelet med att trycka på en knapp.

Tyckte ideen med spies vs mercs hade potential att utvecklas. Asymetriska multiplayerspel har ju utvecklats en hel del under åren. Men jag tänker en större öppen karta där en eller två spelar spioner som ska infiltrera och resten är vakter som ska försvara. Tror det skulle kunna bli riktigt nagelbitande.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Tyckte ideen med spies vs mercs hade potential att utvecklas. Asymetriska multiplayerspel har ju utvecklats en hel del under åren. Men jag tänker en större öppen karta där en eller två spelar spioner som ska infiltrera och resten är vakter som ska försvara. Tror det skulle kunna bli riktigt nagelbitande.

Potentialen finns definitivt där och i teorin är det skitcoolt. Det är ju lite det upplägget spies vs mercs hade också. Spionerna skulle bryta sig in och hacka terminaler, medan andra spelare höll vakt. Problemet är bara att det är svårt att få folk att bete sig som vakter. Resultatet blev att man sprang som en dåre till terminalen och hackade den medan vakterna sköt som galningar. Något taktiskt smygande blev det inte. Helt annat spel än när man spelade själv eller i samarbetsläge.

Splinter Cell i multiplayer är lite som Assassin’s Creed i multiplayer. Coolare på pappret än i praktiken. Men det skulle ju vara kul om de lyckades få till det på något sätt.

Medlem
Skrivet av Thomas:

Multiplayer har ju varit del av Splinter Cell sedan Pandora Tomorrow. Sen har jag aldrig personligen riktigt gillat spies vs mercs, men det är många som gör det. Co-op var däremot ett utmärkt tillägg.

Det jag är orolig för är däremot att de använder sig av systemet de hade i Conviction, där man i princip spelar hela spelet med att trycka på en knapp.

Aj så fel jag hade, hehe. Minns inte att de funnits multiplayer i dessa spel då jag är en ensam räv ut i fingerspetsarna. Singel player all the way baby..


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Skribent
Skrivet av Thomas:

Potentialen finns definitivt där och i teorin är det skitcoolt. Det är ju lite det upplägget spies vs mercs hade också. Spionerna skulle bryta sig in och hacka terminaler, medan andra spelare höll vakt. Problemet är bara att det är svårt att få folk att bete sig som vakter. Resultatet blev att man sprang som en dåre till terminalen och hackade den medan vakterna sköt som galningar. Något taktiskt smygande blev det inte. Helt annat spel än när man spelade själv eller i samarbetsläge.

Splinter Cell i multiplayer är lite som Assassin’s Creed i multiplayer. Coolare på pappret än i praktiken. Men det skulle ju vara kul om de lyckades få till det på något sätt.

Ja jag håller helt med, men tänker om varje banan har olika saker som måste skyddas och du som vakt inte vet vad spionerna kommer attackera. Skulle ju kunna vara 5 olika saker i basen som kan vara potentiella mål och alla är olika. En kan vara en dator, en annan kan vara en krigsfånge som måste eskorteras ut, kanske att en är att förhöra en av vakterna (som är spelare). Problemet med förra spelet var att vakterna vet målet och spionerna vet målet. Jag tror att om man som vakt inte vet exakt vad som attackeras och att basen är större så kommer det nog se mer strategiskt ut.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Alltså, "regissör" låter lite mer än vad det är i spelsammanhang...

Spel har ofta ett antal Directors: Creative, Game, Art, Narrative, Animation etc. etc.

I detta fallet var det en Game Director som lämnar och de är ofta ansvariga för gameplay men Creative Director är personen som är "kreativ chef" för projektet.

1
Skriv svar