Halloween 2022. Tips på skräckspel

FM-guru
F.d. Sisyr

Scorn släpps den 14:e oktober. Ingår även i Game Pass. Känns som ett ypperligt spel för halloween. Huruvida spelet faktiskt är bra eller inte har jag dock förstås ingen aning om, men intressant är det!

Själv har jag tänkt att ta mig an Control samt spela om Alan Wake senare i oktober.

Releasehästryttare
Medlem

Har kört de flesta skräckisar, och det som satt sig som det bästa skräckspelet genom tiderna är SOMA. Snälla, kör det först om du inte gjort det. Herrejävlar. Det unika med spelet är den otroliga storyn, satt gråtfärdig mot slutet.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Snubblade över ett spelsläpp som nog passar den här tråden: The Excavation of Hob's Barrow, ett peka-och-klicka-spel av Cloak and Dagger Games, publicerat av Wadjet Eye Games.

Medlem

Darkest Dungeon. Många har gett bra förslag redan och DD faller inte in inom skräck genren men man känner skräck när man spelar det.. Minst sagt! Roligt taktiskt rollspel där dina karaktärer kan permanent dö.

Releasehästryttare

Tycker det är skumt att det är jätte få skräckspel som kommer ut nu, har skräckspel inget på min wishlist som skall släppas i okt-nov.

Medlem

Resident Evil (1996)
Resident Evil 2 (1998, remaken funkar också)
Resident Evil 3 (1999)
Resident Evil 4
Soul Reaver
Until Dawn
Silent Hill
Silent Hill 2
Condemned: Criminal Origins
FEAR
Deadly Premonition
Dead Space
Quake
Resident Evil 7
Resident Evil Village
Batman: Arkham Asylum & City (inte skräck, men känns lite spöklikt och Halloween-aktigt)
Ghosthunter
Clock Tower (1996)
Little Nightmares
Alan Wake
Sanitarium
Control
The Vanishing of Ethan Carter
Gregory Horror Show
Ghostwire Tokyo

FM-guru
F.d. Sisyr

Slänger in Unavowed. Inte ett skräckspel, men lämpar sig däremot för halloween och höstmörkret i allmänhet.

För mer renodlad skräck föreslår jag Silent Hill 2 med Enhanced Edition-modden. Spelet är abandonware och därmed fritt att ladda ned.

Medlem
Skrivet av GustavA:

Ett tips på ett lite lagom läskigt spel som passar utmärkt i höst är Oxenfree. 2an är väl på väg också.

Första spelet är gratis till mobilerna om ni har ett Netflixabonnemang! Har själv inte spelat det än, men varit sugen på det länge så nu är det dags!

Som några andra här ovan slår jag annars ett slag för SOMA. Rent spelmässigt är det kanske inte jätteintressant, men miljöerna är kusliga och storyn tycker jag var riktigt stabil.


signatur

Konsolgubbe

12
Skriv svar