Star Citizen-köparna har betalat 296 dollar var i snitt

Medlem
Skrivet av rmpyro:

Vad jag har hört vad dom kommer göra är att det kommer finnas mycket saker i spelet som kommer kosta pengar, inte bara skeppen. Men det ska också va lätt för att få ihop pengarna för sakerna om man spelar ganska mycket som många andra spel. Skeppen kommer säljas fler gånger senare som nya modeller som dagens bilar, en bmw e46 blir en bmw e90 i framtiden som man köpa i spelet. Gamla fordon kommer rosta sönder, så man får underhålla dom. Men dom blir som nya om man reparerar dom på en station. Om man reparerar grejerna själv så kommer metallen ersättas från metallen från andra föremål man har plockat ifrån. Så det kan se ut som att skeppen har ärr på sig. En spelare som spelar lite och köper ett bra strids skepp kommer garanterat få stryk av en annan spelare som har farmat ihop det själv. För spelet är mer skillbaserat.

Flaggskeppen kommer kräva fler spelare, för nu kommer man behöva byta ut moduler i skeppet som föstörs under strid. Och reparera det invändigt och släcka eld för för att få tillbaka hp på skeppet. Vissa kannoner kör med projektil ammuntion så man får fylla på med nya magasin manuellt för kannonena. Så det kommer va mycket mer saker som man måste köpa till skeppet för att förbereda det för en strid. Ungefär som Sea of thieves fast mycket mer next level.

Sen ska man kunna köpa mark på områden som inte kan bli attackerade. Eller så kan man bygga gratis på områden som kan bli attackerat. Men det är svårt för att hitta dom områdena för vissa planeter har lika stor spelyta som hela Kanada i 1:1 skala.
Skepp kommer dom nog alltid sälja för det är där majoriteten av pengarna kommer ifrån för spelet, då behöver vi inte betala för månads avgift för spelet. Kommer finnas mindre roller för spelare för dom som föredrar det, eller större roller. Tar nog inte upp det gamla dom har sagt innan, för gäller kanske inte längre.

Mycket i spelet kommer kosta riktiga pengar, men alla behöver nog inte betala för att spela det. Kanske är p2w, men det finns inte bara en gren man kan vinna på. Kanske är win av att stjäla ett flagskepp från en annan spelare som har köpt det för riktiga pengar, tills man har det så länge att det ser ut som värsta frankenstein skeppet efter alla repearationer som man har gjort själv med andra skepp man har sprängt.

Okej, det var information där, men saknar en poäng från dig, eller snarare respons på vad jag skrev? Vad är det du vill säga med det? Är det bara exposition?

Men hur som helst, det absolut mesta av vad du nyss beskrev finns inte i spelet vid skrivande stund och är troligtvis flertal år bort, om än det.

Angående skeppförsäljning, jag tror inte heller de kommer sluta med det, däremot har de lovat från första början att inte göra det i framtiden, om det var en lögn eller inte visar sig.

Sen är pay2win diskussionen en lång sådan bara för sig (egentligen inte, men blir oftast bara hyckleri och flytt av målstolpar av det), slutar alltid med något trögt som ett "går inte att vinna"-trumfkort, så tänker inte gå djupare där.

Medlem
Skrivet av Ichinin:

"Tomma ord"?

Resultatet vad de inte levererar är tydligt, som någon annan sa, ett knappt fungerande techdemo som varit i utveckling i flera jäkla år. Kan inte fatta hur lite de har presterat med den mängd pengar som folk har kastat på dem, i dagsläget $506,489,807 - FEM MILJARDER!!! De kanske ska sluta och kackla på youtube och lägga energin på att leverera någonting.

Jag hatar inte spelet, jag tycker det är en scam och avskyr folk som lider av vaneföreställningar och försvarar ett pyramidspel som aldrig blir något. Som jag sa tidigare, det finns folk som levererar mer med rejält mindre i budget, tar man bara in pengar och inte levererar något konkret - det är i gråzonen till bedrägeri. Jämför det här med folk som har crowdfundat spel, släppt en halvmessyr och sen lagt ner spelet, SC är på gränsen till ett sånt case. Sluta försvara oproduktiva speltillverkare som bara snackar och inte levererar ett skit!

"Buhu gråta, någon klagar på spelet jag kastat bort pengar på och ännu inte fått ett riktigt spel för".

Du började ditt deltagande i denna tråden med ett citat för att visa att alla som försvarar utvecklingen av spelet eller spelar spelet är dumma i huvudet och bara blir lurade. Jag tycker du är ganska tydlig med vart du ligger nivåmässigt i denna diskussionen, framför allt när du själv framför hur mycket du hatar folk som tycker om spelet.

Jag kan säga precis samma sak som dig angående kult beteende, det finns precis lika många på internet som grundlöst hatar på Star Citizen för att det är populärt att göra det och saknar bevis för sina anklagelser om förskingring av pengar, urusla arbetsförhållanden, rasism eller vad annat de vill hitta på. Inga bevis för något av det, men CIG är ju uppenbarligen ett dåligt företag så det måste stämma, så länge man säger något dåligt om spelet så förväntar man sig en klapp på axeln.

Du säger själv att Star Citizen är bedrägeri och kommer släppas ofärdigt för att sedan läggas ner, men har du några som helst bevis för detta? Personligen tror jag du kanske har dålig erfarenhet och har öppnat plånboken lite för snabbt för några kickstarter spel, men vad vet jag.

Angående utvecklingen så har det absolut blivit förseningar och de flesta kan tycka att vissa saker är irrelevanta. Vissa tycker Squadron 42 är slöseri och vill bara ha Star Citizen MMO, andra tycker precis tvärt om att de borde fokusera på den ursprungliga idéen och bara utveckla en singleplayer kampanj där du har laddningsskärmar för att landa på en planet eller hoppa långa avstånd inom samma solsystem.

Men med alla pengar som CIG har fått genom åren styckvis för de fick ju inte allt på en gång så har också målet för vad de kan göra flyttats. Hade gjort ett spel för 20 miljoner dollar men fått totalt 60 miljoner dollar så hade folk gått i taket. Pengarna de fick in skenade iväg jämfört med den planerade utvecklingen och Chris Roberts frågade om vi ville ha ett större mer detaljerat spel och den stora majoriteten sa ja. Sen har åren gått men CIG har visat år på år hur mycket saker de vill lägga in och de har visat oss tidiga exempel på spel mekanik eller konkreta videor där de visar upp hur saker funkar. Ett jättebra exempel är Power Play presentationen från årets CitizenCon. De har pratat om de här sakerna tidigare och gett oss små exempel men detta är en mycket mer detaljerad presentation med exempel.

Hur häftigt vore det inte om man spelar med några kompisar och flyger omkring i ett större skepp och behöver tänka på alla dem här sakerna som visas i videon. Mycket bättre än att köpa årets klippa klistra spelserie från EA, Activision eller Ubisoft.

Angående din punkt att mycket mindre utvecklare har åstadkommit mer så ifrågasätter jag hur komplicerat deras spel var från första början? Har man ett ganska litet slutmål så är det inte direkt svårt att nå, men vill man våga tänka större och vill göra ett spel som är mer än allt som kommit före både inom rymdspels kategorin och också vara ett MMO så behövs lite nytänkande.

Har du några exempel du vill ge över spel som du tycker gjort mycket bättre med mycket mindre? Jag tror vi både vet att om du ger oss en lista över dem spelen så kommer jag kunna argumentera att de spelen hade mycket mindre mål från första början och dessutom inte har mycket nyskapande i majoriteten av sin spelmekanik.

Men jag vill ge dig kanske lite mer konkret kritik som är mer användbar än att bara skälla på folk som tycker om spelet.

Medans Star Citizen MMO spelet kommer ta år att släppas så håller jag med att utvecklingen av Squadron 42 har dragit ut på tiden och detta året så hade CIG flyttat över mer folk att arbeta på det för att det ska bli färdigt. Senaste stora grejen jag hörde om det var att de började om 2016. Efter det har det varit väldigt lite visuellt som visats, men massor med rapporter om tekniska arbeten som gjorts. Men nu precis innan CitizenCon läkte en video som var menad att vara intern men någon tyckte att vi skulle få se den.

Personligen tycker jag också att Richard Tyrer (Ansvarig för Squadron 42) och Chris Roberts i samma rum är en dålig idé. De är båda drömmare och pratar väldigt gärna länge om saker utan att egentligen säga mycket nytt. När de pratar så pratar de gärna mycket och detaljerat om sakerna de vill göra så de är genuina i hur engagerade de är men det blir mycket prat om saker vi redan vet. T.ex. den avslutande diskussionen under CitizenCon som drog ut över två timmar när den kunde gjorts på en halvtimme. De två kommer bara egga på varandra att drömma större än att göra färdigt vad som påbörjats.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem
Skrivet av Maddox:

Du började ditt deltagande i denna tråden med ett citat för att visa att alla som försvarar utvecklingen av spelet eller spelar spelet är dumma i huvudet och bara blir lurade. Jag tycker du är ganska tydlig med vart du ligger nivåmässigt i denna diskussionen, framför allt när du själv framför hur mycket du hatar folk som tycker om spelet.

Jag kan säga precis samma sak som dig angående kult beteende, det finns precis lika många på internet som grundlöst hatar på Star Citizen för att det är populärt att göra det och saknar bevis för sina anklagelser om förskingring av pengar, urusla arbetsförhållanden, rasism eller vad annat de vill hitta på. Inga bevis för något av det, men CIG är ju uppenbarligen ett dåligt företag så det måste stämma, så länge man säger något dåligt om spelet så förväntar man sig en klapp på axeln.

Du säger själv att Star Citizen är bedrägeri och kommer släppas ofärdigt för att sedan läggas ner, men har du några som helst bevis för detta? Personligen tror jag du kanske har dålig erfarenhet och har öppnat plånboken lite för snabbt för några kickstarter spel, men vad vet jag.

Angående utvecklingen så har det absolut blivit förseningar och de flesta kan tycka att vissa saker är irrelevanta. Vissa tycker Squadron 42 är slöseri och vill bara ha Star Citizen MMO, andra tycker precis tvärt om att de borde fokusera på den ursprungliga idéen och bara utveckla en singleplayer kampanj där du har laddningsskärmar för att landa på en planet eller hoppa långa avstånd inom samma solsystem.

Men med alla pengar som CIG har fått genom åren styckvis för de fick ju inte allt på en gång så har också målet för vad de kan göra flyttats. Hade gjort ett spel för 20 miljoner dollar men fått totalt 60 miljoner dollar så hade folk gått i taket. Pengarna de fick in skenade iväg jämfört med den planerade utvecklingen och Chris Roberts frågade om vi ville ha ett större mer detaljerat spel och den stora majoriteten sa ja. Sen har åren gått men CIG har visat år på år hur mycket saker de vill lägga in och de har visat oss tidiga exempel på spel mekanik eller konkreta videor där de visar upp hur saker funkar. Ett jättebra exempel är Power Play presentationen från årets CitizenCon. De har pratat om de här sakerna tidigare och gett oss små exempel men detta är en mycket mer detaljerad presentation med exempel.
https://youtu.be/etMGxkmk2RE

Hur häftigt vore det inte om man spelar med några kompisar och flyger omkring i ett större skepp och behöver tänka på alla dem här sakerna som visas i videon. Mycket bättre än att köpa årets klippa klistra spelserie från EA, Activision eller Ubisoft.

Angående din punkt att mycket mindre utvecklare har åstadkommit mer så ifrågasätter jag hur komplicerat deras spel var från första början? Har man ett ganska litet slutmål så är det inte direkt svårt att nå, men vill man våga tänka större och vill göra ett spel som är mer än allt som kommit före både inom rymdspels kategorin och också vara ett MMO så behövs lite nytänkande.

Har du några exempel du vill ge över spel som du tycker gjort mycket bättre med mycket mindre? Jag tror vi både vet att om du ger oss en lista över dem spelen så kommer jag kunna argumentera att de spelen hade mycket mindre mål från första början och dessutom inte har mycket nyskapande i majoriteten av sin spelmekanik.

Men jag vill ge dig kanske lite mer konkret kritik som är mer användbar än att bara skälla på folk som tycker om spelet.

Medans Star Citizen MMO spelet kommer ta år att släppas så håller jag med att utvecklingen av Squadron 42 har dragit ut på tiden och detta året så hade CIG flyttat över mer folk att arbeta på det för att det ska bli färdigt. Senaste stora grejen jag hörde om det var att de började om 2016. Efter det har det varit väldigt lite visuellt som visats, men massor med rapporter om tekniska arbeten som gjorts. Men nu precis innan CitizenCon läkte en video som var menad att vara intern men någon tyckte att vi skulle få se den.

Personligen tycker jag också att Richard Tyrer (Ansvarig för Squadron 42) och Chris Roberts i samma rum är en dålig idé. De är båda drömmare och pratar väldigt gärna länge om saker utan att egentligen säga mycket nytt. När de pratar så pratar de gärna mycket och detaljerat om sakerna de vill göra så de är genuina i hur engagerade de är men det blir mycket prat om saker vi redan vet. T.ex. den avslutande diskussionen under CitizenCon som drog ut över två timmar när den kunde gjorts på en halvtimme. De två kommer bara egga på varandra att drömma större än att göra färdigt vad som påbörjats.

Jag ingår inte i en kult, jag är en upplyst konsument, inte någon som sittar på ett spelforum och fanatiskt försvarar en spelutvecklare.

Gör din egna research. Jag har småföljt Star Citizen över -> ÅREN <- (tips) och det har gått S-K-I-T-S-A-K-T-A med utvecklingen. Inga argument du copypastar in på FZ är något nytt för mig och det du skrev förändrar absolut ingenting innan de levererar mer än en techdemo.

Adios.

Medlem
Skrivet av Ichinin:

Jag ingår inte i en kult, jag är en upplyst konsument, inte någon som sittar på ett spelforum och fanatiskt försvarar en spelutvecklare.

Gör din egna research. Jag har småföljt Star Citizen över -> ÅREN <- (tips) och det har gått S-K-I-T-S-A-K-T-A med utvecklingen. Inga argument du copypastar in på FZ är något nytt för mig och det du skrev förändrar absolut ingenting innan de levererar mer än en techdemo.

Adios.

Så du är ett fritänkande geni och hoppar in i diskussionstrådar för att förolämpa folk för att de gillar ett spel du hävdar är en scam och som kommer krascha. Något folk har sagt i över sex år och som inte hänt än. intresset bara ökar och det är något som syns i aktiviteten på reddit, spectrum och flera youtubers.

Jag har följt spelet i sju år och anses var kunnig i en organisation med 700 medlemmar. Jag har inte kopierat någonting utan alla ord är mina egna och kommer från att följt utvecklingen och spelar spelet.

Jag kan dock inte säga samma sak om dig. Du har inte gjort annat än skrivit skällsord och hävdat samma sak som alla i hat kulten gjort i flera år utan att stapla upp någon riktig kritik eller bevis för att dina påståenden.

Jag tror bara att du fick inte den responsen du hoppades på och att någon var villig att argumentera emot dig så nu backar du.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Moderator | Testpilot

Glider in lite snabbt här och vill be er alla att tänka på tonen och hur ni snackar med varandra här. Skippa att kalla folk olika saker och håll godton om ni ska disktuera något ni är för eller emot.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skriv svar