Overwatch 2 har redan krossat originalets rekord för samtidiga spelare

Medlem
Skrivet av Winzi:

Du får gärna poängtera vad den stora skillnaden är mellan OW1 och OW2.
För den ända skillnaden jag ser som "rättfärdigar" ett helt nytt spel (efter det att man slopade PvE som skulle kommit) är att man inte kännde att man kunde göra om spelet till F2P utan att göra folk som betalat fullpris för OW1 skulle klaga och passa på att byta ut lootlådor som äntligen börjar "lag problem" mot den "nya" inkomstkällan Season/Battle.

Spelet ser likadant ut och karaktärer och kartor har lagts till i tidiga spelet också så vad annat än ombalansering från 6 till 5 och hur man kvalificerar sig för att spela skiljer OW2 mot OW1?

Största anledningen var väl för att dom ville. Deras spel, deras regler? (PvE ska fortfarande komma vad jag hört, kommer senare och ska tydligen kosta pengar)

Vart tycker du gränsen ska gå för att någon ska få ditt tillstånd för att ändra titeln på ett spel? Antar dessa kommenterar kommer från dig gällande varje ny version av Fifa? Samma spelare, samma planer, samma spel. Kanske snyggare motor och lite spelmekanik bakom?

Folk säger sig inte gilla hur OW2 har blivit. Då måste där vara något annorlunda med det jämnfört med OW1?

Jag förstår inte varför folk hänger upp sig på om det är en siffra efter eller inte i slutet. Är spelet kul att spela? Bra spela då! Är det inte kul? Tråkigt, varför inte gå vidare med livet?

Medlem
Skrivet av piddau:

Största anledningen var väl för att dom ville. Deras spel, deras regler? (PvE ska fortfarande komma vad jag hört, kommer senare och ska tydligen kosta pengar)

Vart tycker du gränsen ska gå för att någon ska få ditt tillstånd för att ändra titeln på ett spel? Antar dessa kommenterar kommer från dig gällande varje ny version av Fifa? Samma spelare, samma planer, samma spel. Kanske snyggare motor och lite spelmekanik bakom?

Folk säger sig inte gilla hur OW2 har blivit. Då måste där vara något annorlunda med det jämnfört med OW1?

Jag förstår inte varför folk hänger upp sig på om det är en siffra efter eller inte i slutet. Är spelet kul att spela? Bra spela då! Är det inte kul? Tråkigt, varför inte gå vidare med livet?

Det är väl inte kostigt att folk ogillar om en spelserie dem gillar går F2P med ett Battlepass som även om det är på gratis delen låser hjältar bakom det.
Sedan är F2P välkänt för att få in troll, smurfar i en mycket större utsträckning än i vanliga fall.

Det finns mycket man kan kritisera Blizzard för hur man gjorde med OW2 mot vad man först annonserade ut (som nedstängning av OW1 när det först bara skulle vara kompatibelt).

Ändring av motor, spelmekanik osv är ändå en större ändring än vad OW2 är.

Så fundamentalt är OW2 mindre av ett nytt spel än vad det är en rework pach av vad du måste göra innan du får spela Comp igen samt nya mikrotransaktior.

Jag tycker helt enkelt att det som levererats jämfört med vad som sagts inte motsvarar resultatet det vorde varit.

Utöver det så är det ju för att det är ActivisionBlizzard som står bakom spelet och då har folk mycket lättare att hitta fel så att man kan ogilla spelet oavsett om spelet fortfarande är bra eller tom bättre än förut med dessa ändringar.

Fragtjuv

Jag har i alla fall haft väldigt roligt med spelet nu senaste veckan. Jag tycker att 5v5 har skapat taktiskt intressant matcher och det kräver att folk spelar sina roller ”på riktigt”.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

12
Skriv svar