Dualsense Edge till Playstation 5 släpps i januari

Robot
Dualsense Edge till Playstation 5 släpps i januari
Medlem

240 euro?! Euron ligger på 11kr, det blir 2625kr(!!!)

Medlem

Alldeles för dyrt, smärtgränsen gick nog vid 1500kr för mig.

Dex
Medlem

Som jag tolkar det kommer den inte till Sverige förrän den 23:e Februari.

"Starting Tuesday, October 25, 2022 (while supplies last), in the US, UK, France, Germany, Netherlands, Belgium, and Luxembourg, the DualSense Edge wireless controller and replaceable stick modules will be available for pre-order only through direct.playstation.com.

The DualSense Edge wireless controller and replaceable stick modules will be available for direct.playstation.com customers in these countries starting January 26, 2023, and will be offered at other participating retailers starting February 23, 2023."

Medlem

Undrar vad PSVR2 kommer kosta om en kontroller går för 2600kr.

Skribent
Skrivet av jehuty:

240 euro?! Euron ligger på 11kr, det blir 2625kr(!!!)

Kan bli så att det tillkommer sådant vi inte tänker på här också. Skatter, importavgifter, moms o.s.v.

Kan nog landa på 3000:- i värsta fall tror jag. 😬

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Undrar vad PSVR2 kommer kosta om en kontroller går för 2600kr.

Prmiumkontroll är något de vill bara tjäna massa pengar på för de som vill köpa
PSVR2 vill de få ut till så många som möjligt för att de sen ska köpa spel till det så det kommer vara bättre prisatt

Medlem

Alltså namnet...

Xbox Wireless Controller - alla vet vad det är, tydligt förklarat, rakt på sak.
Joy-Con - för tankarna till joystick och controller, fiffigt.
Dualsense Edge - ...låter som det hör hemma i damernas nattdukslådor.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Älskar min DS4, ren perfektion i passform. Alltid varit lite tveksam till PS5-kontrollen eftersom den ser så köttig ut, i stil med Xbox. Sen att man läser att folk inte verkar komma överens med adaptive triggers trots ett år med kontrollen här och där har inte fått mig på andra tankar direkt. 2600 spänn.. är kvaliten lika usel som på elite så lär det här nog bli ett ångrat köp för många.

Ska du ha en fancy så köp en Scuf alla dagar i veckan.


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Alltså namnet...

Xbox Wireless Controller - alla vet vad det är, tydligt förklarat, rakt på sak.
Joy-Con - för tankarna till joystick och controller, fiffigt.
Dualsense Edge - ...låter som det hör hemma i damernas nattdukslådor.

Bara damernas?

Medlem
Skrivet av Shadee:

Kan bli så att det tillkommer sådant vi inte tänker på här också. Skatter, importavgifter, moms o.s.v.

Kan nog landa på 3000:- i värsta fall tror jag. 😬

Lägg till 300kr kan man få en xbox series x

Medlem

Tycker dualsense är bra nog som dom är. Ser inget behov av en edge.

Medlem

Sony låtsas alltså att denna kontrollen är värd nästan 2000kr mer än vanliga Dualsense.... löjligt

Medlem
Skrivet av BiffTannen:

Sony låtsas alltså att denna kontrollen är värd nästan 2000kr mer än vanliga Dualsense.... löjligt

Med tanke på att man kan gå och köpa sig en Switch för de pengarna blir det definitivt lite löjligt.


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Medlem

Haha jag som tycker vanliga kontrollen som kostar 799kr är för dyrt, mer typ att 499kr för vanliga och kanske 899kr för denna dualsense edge skulle vara mer humant tycker jag ...

Medlem

Kommer förmodligen inte bli ett köp med den prislappen men jag hoppas iom den nya kontrollen att Sony även släpper delar man kan byta ut på vanliga Dualsensen. Går ju inte hitta vettiga stickor som håller som originalarna om de blivit lite slitna. Eller nån annan som vet vart man kan köpa? Jag beställde ett gäng från nån sida men texturen i gummit försvinner efter ett tag.

Medlem
Skrivet av Maguz:

Älskar min DS4, ren perfektion i passform. Alltid varit lite tveksam till PS5-kontrollen eftersom den ser så köttig ut, i stil med Xbox. Sen att man läser att folk inte verkar komma överens med adaptive triggers trots ett år med kontrollen här och där har inte fått mig på andra tankar direkt.

Trodde inte jag skulle kunna gilla en kontroll bättre än DS4 men Dual Sense är fan helt fantastisk, överlägset bästa kontrollen någonsin enligt mig personligen, utan någon som helst konkurrens. Älskar adaptive triggers i dom spel där dom används bra, tyvärr är det extremt få som gör det.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Lägg till 300kr kan man få en xbox series x

Series S måste du väl ändå mena?

Skrivet av TheVoomyOne:

Trodde inte jag skulle kunna gilla en kontroll bättre än DS4 men Dual Sense är fan helt fantastisk, överlägset bästa kontrollen någonsin enligt mig personligen, utan någon som helst konkurrens. Älskar adaptive triggers i dom spel där dom används bra, tyvärr är det extremt få som gör det.

Tills nu då.

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Undrar vad PSVR2 kommer kosta om en kontroller går för 2600kr.

"Folk" tror att PS VR2 kommer att ligga någonstans runt 5000kr.

Medlem

Hade prislappen varit en tusenlapp mindre så hade jag tänkt på saken, nu suckar jag lite lätt, skakar på huvudet och fortsätter nöjt att spela med mina vanliga Dual Sense kontroller.

Medlem

signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

En massa onödigt trams på den, standard kontrollen funkar hur bra som helst.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Var en av dom som köpte Elite controller.
Jag är fortfarande nöjd med mitt beslut.
Köpte den för funktionerna (givetvis) men samtidigt för att den även är så enkel att även använda på min PC.
Är det lika enkelt med Dualsense Edge? Att den fungerar på allt på PC utan en massa drivrutiner beroende på vilken launcher man spelar med?
I så fall är det en konkurrent.
Och kanske något för den som inte redan har Elite Controller.
Skulle däremot önska att haptisk feedback även fungerade på PC /Xbox
Trist att kontrollerna är låsta till en specifik hårdvara.
Det är anledningen till att denna kontroll inte är något för mig. Trots att jag har en PS5 som jag spelar på.
Köper inte en kontroll för det priset som är dedikerad till en konsol. Men förstår att om det första stämmer så kan man lika gärna köpa Sonys variant om man tycker att ergonomi eller pris är mer tilltalande.

Medlem
Medlem

2500:- för en dj¤%vla handkontroll? Nej då är det bra för mig, tack ändå!

Medlem

Priset känns överdrivet.
Kanske nått för pro-gamers.... om det är nått som excisterar på Playstation


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

Xbox dito är ju inte så mycket billigare heller iofs.
https://www.xbox.com/sv-SE/accessories/controllers/elite-wire...

Och SCUF-kontrollerna är ju tokdyra också.
https://scufgaming.com/eu/playstation5-scuf-reflex-pro

Med det sagt, finns inte en chans i Belsebubs domäner att jag köper en handkontroll för dom priserna.
Halva priset kanske.

Medlem
Skrivet av Foldon:

Series S måste du väl ändå mena?

Tills nu då.

Haha ja det menar jag, blev lite fel där

KoP
Medlem

Lite väl saftigt när en handkontroll kostar nästan halva priset utav själva konsollen. ఠ_ఠ

Medlem
Skrivet av anon_328997:

Xbox dito är ju inte så mycket billigare heller iofs.
https://www.xbox.com/sv-SE/accessories/controllers/elite-wire...

Tror inte priset i artikeln är med svensk moms? I så fall blir det ju strax under 3300kr för playstation varianten vilket är en hel del mer än 2200kr.

(räknat med Euro pris på 10,94 sek)
Men det är mer än vad jag tycker dessa plastklumpar är värda. Tycker redan de vanliga handkontrollerna till Series/Switch/5 är dyra för vad man får.

12
Skriv svar