Jan Rabson, rösten bakom Leisure Suit Larry, har gått bort

Robot
Jan Rabson, rösten bakom Leisure Suit Larry, har gått bort
Medlem

Finns det ens något Larry spel som varit värt att spela förutom de tre första spelen?

Medlem
Skrivet av perihelion74:

Finns det ens något Larry spel som varit värt att spela förutom de tre första spelen?

6 är utan tvekan min favorit. förutom ettan på gamla atari st så minns jag inte ens resten av serien, och de senare ser ju rätt bedrövliga ut. 6 har dessutom riktigt skönt soundtrack, och är hela orsaken till min förkärlek till smörig hissmusik.

kan inte påstå att jag tycker spelen är laugh-out-loud roliga, utan mer "charmiga" + nostalgi. lite som sällskapsresan-filmerna.

hur som, rip in peace.

Medlem
Skrivet av perihelion74:

Finns det ens något Larry spel som varit värt att spela förutom de tre första spelen?

Den fjärde!

Medlem

Undrar vad han fick i lön.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

rug
Medlem

Röst? Alla Larry-spel jag spelade var text

Medlem

"Finding Nemo (2003) – Seagulls (voice)": Mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine"
https://www.youtube.com/watch?v=H4BNbHBcnDI&ab_channel=Tommyn...


signatur

How can we win when fools can be kings?

Skribent
Skrivet av quadratis:

6 är utan tvekan min favorit. förutom ettan på gamla atari st så minns jag inte ens resten av serien, och de senare ser ju rätt bedrövliga ut. 6 har dessutom riktigt skönt soundtrack, och är hela orsaken till min förkärlek till smörig hissmusik.

https://youtu.be/GpxBg02A0K0

kan inte påstå att jag tycker spelen är laugh-out-loud roliga, utan mer "charmiga" + nostalgi. lite som sällskapsresan-filmerna.

hur som, rip in peace.

Tycker ändå Leisure Suit Larry: Wet Dreams Don't Dry var bra. Gillade iden med att Larry är kvar i 80-talet men måste tackla alla nya finesser som smart phones och liknande för dejting. Har länge sagt om jag blir singel idag är jag körd, kan fan inget om alla dessa dejting-appar. XD

Däremot de två spelen som kom före där man spelade Larrys son, de var horribla b-projekt.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Riktigt trist, vila i frid.

1
Skriv svar