Dualsense Edge till Playstation 5 släpps i januari

Medlem
Skrivet av KoP:

Lite väl saftigt när en handkontroll kostar nästan halva priset utav själva konsollen. ఠ_ఠ

Och med konsolen får man ju med en vanlig handkontroll som kostar 700kr.

Men detta är en "lyx" produkt många kommer köpa den och så länge den "billiga" finns kvar så är det helt okej för min del.
Samma sak finns ju inom PC spelande, man kan spela aldeles utmärkt med en datormus och tangentbord för några hundralappar styck. Men det finns fortfarande de som lägger flera tusen styck på de prylarna.

Medlem

2000 kr för en handkontroll. nej tack.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Priset känns överdrivet.
Kanske nått för pro-gamers.... om det är nått som excisterar på Playstation

Jag är en gamer som igentligen inte är pro på något sätt. Förutom att jag prioriterar allt till Playstation. Så jag kommer antagligen att köpa den här handkontrollen bara för att. Men jag kan tänka mig att det finns dom som känner sig pro allt som går att tänka sig. Det finns säkert någon som är pro på att borsta tänderna.....

Medlem
Skrivet av anon_328997:

Xbox dito är ju inte så mycket billigare heller iofs.
https://www.xbox.com/sv-SE/accessories/controllers/elite-wire...

Och SCUF-kontrollerna är ju tokdyra också.
https://scufgaming.com/eu/playstation5-scuf-reflex-pro

Med det sagt, finns inte en chans i Belsebubs domäner att jag köper en handkontroll för dom priserna.
Halva priset kanske.

Elite series 2 har gått att köpa ny för 1700-1800:- länge nu. Sen skrivs i artikeln att Series 1 kostade 2500:- vid release. Men det stämmer väl verkligen inte!?

Jag har ägt två stycken series 1 och två stycken series 2. Köpt alla för en bit under 2000:- nya i butik.

Sjuka priser. Och kommer denna kosta 2500-3000:- är det vansinnigt. Som en Xbox Series S. Sjukt är bara förnamnet.

Jag vill mest åt paddlarna på baksidan, för hopp och lite annat, men detta pris alltså…

Medlem

Var jättesugen på en innan priset kom ut. Jag saknar verkligen knappar på baksidan (som jag hade till min ps4). Men kom igen, 2500-3000 kr?! Det är ju helt bisarrt. 3-4 ggr en normal kontroll.

Medlem

2600kr för en handkontroll är ju nästan gratis. Köper minst två.

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Jag är en gamer som igentligen inte är pro på något sätt. Förutom att jag prioriterar allt till Playstation. Så jag kommer antagligen att köpa den här handkontrollen bara för att. Men jag kan tänka mig att det finns dom som känner sig pro allt som går att tänka sig. Det finns säkert någon som är pro på att borsta tänderna.....


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Satan vad alla Svensson-Svensson klagar över priset på en produkt som de inte ens är intresserade- eller i ett behov utav från första början. 😜

Är det ett saftigt pris på kontrollern? Helt klart! Jävligt så också. Men om du inte är i behov av back paddles eller custom knappfunktioner, så är detta inte en produkt riktat till dig. Punkt.

Om du använder denna typ av kontroller så vet du vad en likvärdig produkt skulle kosta hos ex Scuf eller Battle Beaver. Och då får du inte tillgång till ett smidigt interface direkt med din PS5:a och du får heller inte haptisk feedback/DualSense-funktioner. Visst, du kan inte välja mönster, färger, etc, men _förhoppningsvis_ kommer Sonys variant med mer kvalitativa delar. Scuf är inte direkt kända för kvalitén, utan mer för att vara go-to:n för competitive spelare.

Sen har vi ju såklart det laddbara fodralet. Vilket mest är en onödig gimmick enligt mig.

Ska dock bli spännande att se hur kvalitén är. Det kommer att vara den avgörande delen. Speciellt gällande dess spakar.

Medlem

2500 för en kontroll!

lol. lmao t.o.m

Medlem

Nu visar det sig att det är ett mindre batteri i Edge kontrollern än i vanliga Dualsence. Undrar hur de tänker.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Nu visar det sig att det är ett mindre batteri i Edge kontrollern än i vanliga Dualsence. Undrar hur de tänker.

https://youtu.be/zT1M4ZhDpyc?t=177

Riktigt jävla illa måste man ju säga, och till det priset dessutom. Skärpning, playstation!


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Inaktiv
Skrivet av lonian:

Nu visar det sig att det är ett mindre batteri i Edge kontrollern än i vanliga Dualsence. Undrar hur de tänker.

https://youtu.be/zT1M4ZhDpyc?t=177

Det finns inte plats för ett större tydligen då det sitter mer saker i denna kontroll. Tanken är också att om du spelar på "högre nivå" så har du ändå usbkabeln (som är mycket längre) för att slippa input delay. Detta är väldigt nischad produkt som jag ser det.
Inget jag är intresserad av iaf (har 4st DualSense ändå).

Mystic har testat lite här.

Medlem
Skrivet av anon_328997:

Det finns inte plats för ett större tydligen då det sitter mer saker i denna kontroll. Tanken är också att om du spelar på "högre nivå" så har du ändå usbkabeln (som är mycket längre) för att slippa input delay. Detta är väldigt nischad produkt som jag ser det.
Inget jag är intresserad av iaf (har 4st DualSense ändå).

Mystic har testat lite här.

Jag tänkte på det där. De som spelar i soffan längre bort har ju inte möjlighet att koppla trådat till konsolen även om den är 2 och en halv meter.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av anon_328997:

Det finns inte plats för ett större tydligen då det sitter mer saker i denna kontroll. Tanken är också att om du spelar på "högre nivå" så har du ändå usbkabeln (som är mycket längre) för att slippa input delay. Detta är väldigt nischad produkt som jag ser det.
Inget jag är intresserad av iaf (har 4st DualSense ändå).

Mystic har testat lite här.

Har 0.7ms via Bluetooth på min DS4. Bättre än trådat, antar att det är samma för PS5-kontrollen. Köpte en BT-adapter direkt och dumpade kabeln för evigt när jag fick reda på det.


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

12
Skriv svar