Prissättning

Prissättning

Hur kan siter som Steam & Gamersgate sälja något alls med tanke på den prissättning som de har.
Kollade på spelet football manager 2009 och på dessa låg priset på ca:550Skr vilket jag tycker är konstigt pris eftersom man kan köpa spelet i vanliga butiker från 349Skr till 400Skr och då får man ju spelet hem på skiva och allt. Minst sagt konstig prissättning tycker i alla fall jag.

Medlem

Smaken är som baken, vissa tycker att steam är bekvämt, slippa skivor och man får spelen direkt. Man kan ta med sig dem överallt där det finns internet.


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Inaktiv

Anledningen till priserna stavas monopol. Inga tjänster online spel betlanings tjänster som kan mäta sig med steam.

Men sen så tror jag att det är något juridisk med det hela. Valve får inte sälja sina spel jätte mycket billigare i sin butik än de butikerna som valve har sålt DVD versionerna av spelet till. Tror jag


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

jag tycker också det är jävligt skumt.. är ca 100kr billigare att köpa left4dead i butik än att handla direkt över steam.
Och då får man ju skiva o allt.. vilket jag tycker är väldigt fint att ha.

Likadant om du jämför med wow tex. mycket billigare att köpa en box än att köpa direkt från blizzards hemsida.. det är konstigt som fan imo...

Jag tror att theHarmlessWarrior har missuppfattat mig lite, jag säger inte att spelen skall vara billigare än i vanliga affären utan de borde ligga på ungefär samma prisnivå.
Men som Shrudder säger så finns det ju andra argument som gör att folk betalar mer för samma produkt men jag tycker att prissättningen är lite snedvriden. Och online butikerna borde ju vara snabbare på att sänka priset på gamla produkter vilket inte alltid är fallet med EA store som ett exempel.

Medlem

Är det svenska priser då? Eller är det amerikanska?

Svenska kronar är ju inte direkt stark i nuläget utan tvärtom väldigt svag...


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

eu har ju iaf konstaterat att steam inte gör något skumt gällande lokala prissättningar.

Så vill man driva vidare att man tycker prissättningen är skum eller dyl så får man ta det med svenska rätten
Fick mail från eu här om dagen.

orkar inte copy pasta det här så vill man läsa får man pm så kan man fixa det via msn eller irc


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Shrudder:

Man kan ta med sig dem överallt där det finns internet.

Man kan ta med sina spel på skiva... vart man vill.
Ville bara poängtera det... ifall det undgått någon...
*gone*


signatur

yolo

1
Skriv svar