Return to Monkey Island är seriens snabbast säljande spel

Robot
Return to Monkey Island är seriens snabbast säljande spel
Skribent

Välförtjänt!


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Härligt att göra, älskar Rons spel.
Lite dåligt samvete över att inte köpt det än, har för mycket att spela nu bara.

Medlem

Har spelat några timmar av det och jag tycker varken manus eller grafik är särskilt vasst jämfört med de gamla titlarna, men småcharmigt är det absolut!

Medlem

Har tagit mig till del fyra i spelet har jag för mig. Tycker det är trevligt än så länge. Jag gillar dock verkligen inte den grafiska stilen.

Medlem

Spelade igenom på PC. Övergripande gillade jag det. Lite väl förenklat verb-system, men kul att få återuppleva Monkey Island-världen.

Dock förstod jag mig inte riktigt på Elaine. Genom spelet var hon frånvarande, och bortstötandes när man väl sprang på henne. Jag förväntade mig någon plottwist där hon var ond, inte den riktiga Elaine eller liknande. Men jag får tolka det som att det var den "riktiga världens" Elaine som läckte igenom, att hon bara ville gå hem.

Medlem

Sugen på att införskaffa till steam decken

KoP
Medlem

Blir till att köpa när det dyker upp till Xboxen.

Medlem

En fantastisk återkomst. Nu hoppas vi på nya äventyr framöver.


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Medlem

Riktigt kul spel med gamla Monkey Island känslan. <3
Grafikmässigt så blev jag invand snabbt med den nya stilen

Medlem

Grymt välgjort spel. Men ja, det är intressant att det blev sådan hatstorm och ändå säljer spelet så pass bra. Tyvärr har det blivit en grej att hata och till och med hota så fort man inte får som man vill. Även om internet har en tendens att lyfta fram och förstora denna gruppen så är den uppenbarligen liten, för visst har väl inte hatarna köpt spelet!?

Medlem

Riktigt bra spel, gjorde att jag även spelade igenom monkey island 1&2 special edition också. Gillade Return mer men det kanske är för att jag aldrig spelat monkey island tidigare och inte hade några åsikter om grafiskstil och story, gillar den nya mer på alla punkter. Körde det på steam deck liggandes i soffan

1
Skriv svar