Silent Hill 2 Remake utannonseras, utvecklas av Bloober Team

Skribent
Skrivet av Fearnox:

Nice, låter spännande. Hoppas att vi får se ett spel i klass med RE2:Remake fast anpassat för senaste generationens konsoler(på flera sätt än laddningstider).

Inte så att vi SH-fans är bortskämda heller!! haha


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Sen får man inte glömma att de är inte ensamma. De har hjälp från folk från gamla SH-gänget som nog kan dirigera rätt om saker känns fel. Även om deras spel tidigare har varit lite blandat, så har det ändå funnits något där. Så Jag tror de här kombon kan bli riktigt bra.

Får se... Team Silent var inte perfekta (SH3 och The Room). Kompositören (och senare producent för just SH3 och The Room) Akira Yamaoka och Konami var inblandade i filmerna också...

Apropå första filmen.
According to Gans, the first game captivated him with its extraordinary plot: it was so "completely unique" and "absolutely frightening" that it was worthy to become the basis for a real film.
Representatives of the company realized that Gans was the only one among the major studios fighting for the right to film adaptation who understood the essence of the game, and the director received the filming rights after two months, which he sought for a total of five years. The publishers insisted that the project retain the original plot and setting.

Tja...

Många kritiker tyckte filmen hade många onödiga scener och var för lång. Så kan det bli, när dom som vanligt inte kan göra en film baserad på ett spel och använda ENDAST det som är med i just det spelet. Man mixar lite hur som helst. I det här fallet bitar från Silent Hill 2 (som inte är med i första Silent Hill)

Medlem
Skrivet av Proximately:

Nu ska man bara få tag på och ha råd med en PS5:a också.

https://www.komplett.se/product/1219919/gaming/playstation/pl...

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Dudinkalv:

Resident Evil 2 Remake blev ju dock minst sagt bra trots samma ändring, och originalet står trots remakens existens fortfarande bra på egna ben.

Jag tror att detta kan bli bra! Trailern lyckades iaf helt rätt med atmosfären enligt mig, så jag är positiv!

Remaken av Resident Evil 2 är det kanske bästa exemplet på hur en remake ska göras. Den hedrar arvet men förnyar samtidigt så att spelet känns modernt. En inte helt enkel balansgång, men Capcom lyckades. Jag hoppas att remaken av Silent Hill 2 ges samma omsorg.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Damn! Där ser man, dags att börja spara om de börjar få in ordentligt i lager. Tack för tipset!


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av Proximately:

Damn! Där ser man, dags att börja spara om de börjar få in ordentligt i lager. Tack för tipset!

Varsågod Digital edition på väg in hos Mediamarkt också https://www.mediamarkt.se/sv/product/_sony-playstation-5-digi...

Man kan inte boka just nu, men det verkar ändras snabbt där.

Medlem
Skrivet av Proximately:

Damn! Där ser man, dags att börja spara om de börjar få in ordentligt i lager. Tack för tipset!

https://www.webhallen.com/se/product/337062-Playstation-5-Kon...

Medlem
Skrivet av Ozbaab:

https://i.imgflip.com/1a4nis.jpg

Bloober gör normalt walking simulators med trasig combat, jag hoppas de tar till andra knep för att leverera SH2.. Jag förblir skeptisk.

Det är väl förvisso vad Silent Hill 2 är, en skräck-walking sim med dålig/clunky combat hehe.

Det är den unika atmosfären, karaktärerna och storyn som gjorde Silent Hill 2 så jäkla bra. Tveksamt om dom lyckas återskapa den unika atmosfär spelet hade, vi får väl se.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Herregud sabbar dom denna remake på ett av tidernas bästa skräckspel lär dom ju bli kölhalade på direkten

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Det gapskratt emojies. Ett gott skratt förlänger livet. "MS köper fler tidsexklusiviteter än Sony nuförtiden" det var ett bra skratt.

När MS hade sin första Xbox Series-showcase så presenterades mängder av spel som Xbox-exklusiva. Några journalister med insyn hävdade att 25-30 av dessa egentligen var tidsexklusiva vilket verkar stämma då massor av spel verkar ha en förmåga att dyka upp till andra konsoler 3-12 månader senare.

Nyligen släpptes Tunic till PS och Nintendo efter att ha varit Xbox-exklusivt i 6 månader. Andra spel som varit/är Xbox-tidsexklusiva på senare tid är titlar som Slime Rancher 2, Power Wash Simulator, Artful Escape, Immortality, Deep Rock Galactic och Unpacking.

Jag misstänker att Scorn kommer dyka upp till PS inom ett år och vi vet att MS köpt tre månaders exklusivitet på det kommande Stalker 2.

Phantasy Star Online 2 dök nyligen upp till PS två år efter att det släpptes på Xbox i väst. Detta är ett spel som funnits på PS4 i Japan sedan 2016 så det finns ingen annan anledning än pengar att hålla det borta från PS. När Like a Dragon uppdaterades till den nya generationen tog det cirka ett halvår extra innan PS5-versionen släpptes.

Medlem

@Freeman79a Blev det jobbigt att svara? Är det fortfarande skrattretande att säga att MS kanske köper fler tidsexklusiviteter än Sony?

Medlem
Skrivet av Margy:

@Freeman79a Blev det jobbigt att svara? Är det fortfarande skrattretande att säga att MS kanske köper fler tidsexklusiviteter än Sony?

Nej det blev inte jobbigt att svara, bara misinformation. Och ja det är fortfarande skrattretande pga att det stämmer. Det har stämt i över 20 år. Det kan till och med Sega svara ja på.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Nej det blev inte jobbigt att svara, bara misinformation. Och ja det är fortfarande skrattretande pga att det stämmer. Det har stämt i över 20 år. Det kan till och med Sega svara ja på.

Vad är det som är felaktig information? Är inte exemplen jag gav dig tidsexklusiva?

Skrattretande på grund av att det stämmer? Vad har Sega med det hela att göra?

Du får vara lite tydligare.

12
Skriv svar